Gå til innhold

ASUS eller Benq skjerm?

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter en ny monitor og vurderer enten BenQ RL2455HM eller ASUS VN247H. Disse var tilsvarende like ettersom de hadde 1 ms respons tid og har HDMI inngang. Jeg skal bruke skjermen jeg eventuelt skal kjøpe til konsoll og PC spilling i tillegg til andre PC aktiviteter.

Endret av BambiBoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mellom de to der ser det ut til å være litt hipp som happ.
Asus PB248Q og PB298Q som er en del over del prisklassen der mhv 1000 og 2000 over budsjettet ditt circa har begge rundt 0ms målt input lagg og det er IPS panel typer. Med andre ord ypperlig til hvilket som helst bruk med unntak av kanskje konkurrere på høyt nivå i type quake spill, selv om jeg mener personlig lavt input lag er viktigere enn 60 kontra 120hz, da det "bare" er en 8ms forskjell, input lag kan ofte være 10-20ms i seg selv. min eldrende xl2420t 120hz har rundt 14ms input lag til sammenligning.

Men går du opp til rundt 2500 kan få tak i 120/144hz tn skjermer av nyere type..

Asus skal visstnok komme med en 144hz med mv lignende panel, så responsiv og rimelig greie farger og bedre innsynsvinkel enn vanlige tn paneler iirc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...