Chatoyant Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 (endret) Jeg har begynt å tenke på mulige jobber og filmproduksjon er noe jeg vurderer. De jobbene synes er mest interessante er regissør, kameramann, spesialeffektmaker og stuntmann (jeg? engasjert i film?... ) Til poenget: Har noen erfaringer innen noen av disse yrkene (eller andre)? Tanker rundt det å jobbe innen filmbroduksjon? Eller de ulike utdanningene man kan ta? Hvor stor er sjangsen for å kunne jobbe med dette i norge? Og om man flytter utenlands, hvor større sjanse har man egentlig for å få jobb? Eventuelt andre ting man burde tenke over? Endret 22. februar 2014 av Chatoyant Lenke til kommentar
damnation_InnleggNO Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 1. Det er jobber det er rift om, mange topp motiverte unge mennesker ville solgt sjela si for en ubetalt jobb i det rette prosjektet (og gjør det, i overført betydning). 2. Kjempeinteressant jobb, men om du ikke har bekjentskaper må du regne med å starte som ulønnet kaffekoker og løpegutt/jente, og tilfeldigvis ha de rette egenskapene til å fylle inn en rolle dersom noen ikke møter opp. 3. utdanning er aldri dumt, spesiellt ikke i filmbransjen. her skaffer du deg kontakter og erfaring. bruk heller 3 år av livet ditt på en utdanning enn å koke kaffe og være hoggestabbe når regissøren har en dårlig dag. bruk det du evt har av tid får du er ferdig på VGS til å skrive manus, film med mobilen og legg ut på Youtube. det er letter å komme inn på filmutdanning hvis du har noe å vise til, mange steder er det faktisk et krav. 4. hvor lang er en tråd? kommer an på hvor flink du er i faget, til å skaffe deg kontakter, sex appeal (ja faktisk) og hvor god du er til å kjøre løpet helt ut og ikke gi deg. 5. mindre miljø og færre muligheter i Norge, men også færre folk. jeg vet ærlig talt ikke, men klarer ikke å se for meg at det skal være lettere å få en fot innenfor i et ukjent land. 6. det du trenger for å komme deg opp og frem er det ingen andre har. f.eks. penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå