Gå til innhold

Den store Titanfall Tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dårlig ytelse? Har stabil 120 fps @2x msaa 1080p ellers insane og high

Er det ikke låst til 60FPS? Mener jeg leste det. Har dog ikke prøvd å skru av v-sync.

Kan vel hende at det er låst til 60fps på konsoller, men fritt på PC.

Det var vel noe av det samme ang NFS ?

Spillet krever dog ikke så mye - det er vel basert på source engine om jeg ikke tar feil.

Jeg synes spillet er herlig. Blir en del spilling i helga veit jeg :)

Lenke til kommentar

Er det ikke låst til 60FPS? Mener jeg leste det. Har dog ikke prøvd å skru av v-sync.

Spillet krever dog ikke så mye - det er vel basert på source engine om jeg ikke tar feil.

Coolcool. Da prøver jeg å skru av v-sync :)

Lenke til kommentar

Coolcool. Da prøver jeg å skru av v-sync :)

Dessverre etter litt leiting fant jeg ut at du har rett.

Det ser dog ut til at Respawn er klar over dette og jobber med å få dette fjernet for de som spiller på PC:

http://titanfallblog.com/2014/03/10/respawn-working-on-locked-framerate-issues-for-pc/

Lenke til kommentar

Har spilt noen timer nå, merker at det er svært dårlig ytelse i spillet. Er ikke forundret, infinity ward var jo aldri kjent for gode porter av konsollspill. Mesteparten av respawn er jo gamle infinity ward folk.

svært dårlig ytelse i spillet what?.... hva er det du snakker om :O

Svært mange som sliter med FPS drops, dårlig FPS og FPS som ikke står i stil til grafikken. Det er ikke ett hardwareproblem da mange som sliter med dette sitter på ganske fet hardware.

Videre er det 60FPS lock hvis du ikke har vsync på. Hvis du har vsync på kan du nå 120 fps, men introduserer svært mye inputlag (noe som er normalt), men i de fleste tilfeller ender du opp med stuttering fra helvette.

Det rare er at det ikke er en fellesnevner for de som har disse problemene, det virker fullstendig tilfeldig.

Jeg får bedre FPS i BF4 med høyere settings på en 64 man server.

Lenke til kommentar

da har jeg gått til innkjøp av Titanfall og :)

prøvde først spillsjappa, men etter mye lok fra dem sin side så fikk jeg vite at det var tomt på lager(selv om det sto lagerstatus: 32 på siden dems)

så gikk inn på komplett, logga inn betalte og vips 2 sekunder etterpå hadde jeg koden(enda en pluss til en nettbutikk jeg allerede er fornøyd med)!

men 50 GIG da, og har hørt at Lyden er på 35 GIG alene?

uansett gleder meg til og loke rundt og bli knust i spillet :)

Endret av Admiral Alvor
Lenke til kommentar

Problemet med NFS er at det er låst til 30fps, noe mange ikke takler av en eller annen grunn. Jeg synes det er fullstendig likegyldig i et bilspill, men samme det. Man kan kjøre det i 60fps på PC, men fordi spillet er kodet så ræva er farten på spillet kodet direkte til framerate. Så om man stiller opp framerate til 60fps, vil spillet kjøre dobbelt så raskt, og dermed bli uspillbart. Se f.eks TotalBiscuits "Let's NOT play Need for Speed". ;p

Å herregud som jeg suger i dette spillet da.... Jeg ser på meg selv som en over middels kompetent gamer, men her fikk jeg skikkelig bakhjul...

Jeg har ikke spilt slike spill siden Quake 3 Arena og Unreal Tournament, og om jeg hadde valgt ut folkene på laget, hadde jeg glatt valgt meg selv sist. :p Men likevel klarer jeg å henge med her uten problem, og fikk faktisk høyest score av folkene på laget mitt i en runde. (og ja, alle var høyere level enn meg.) Det er lett å irritere seg over grunts osv, men jakter du på dem også, vil du lett få en del kills og føle at du klarer å gjøre nytte for deg likevel. Etterhvert vil du få pilot-kills også. For å si det sånn havnet jeg i en kamp en mot en der vi begge hadde titans, og jeg vant. Det morsomme var at knuste titanen hans med å slå den. :p

Dette er etter én dag med spilling, så tror hvordan jeg klarer meg etter en uke eller to? ;)

Lenke til kommentar

Har spilt noen timer nå, merker at det er svært dårlig ytelse i spillet. Er ikke forundret, infinity ward var jo aldri kjent for gode porter av konsollspill. Mesteparten av respawn er jo gamle infinity ward folk.

Svært mange som sliter med FPS drops, dårlig FPS og FPS som ikke står i stil til grafikken. Det er ikke ett hardwareproblem da mange som sliter med dette sitter på ganske fet hardware.

Videre er det 60FPS lock hvis du ikke har vsync på. Hvis du har vsync på kan du nå 120 fps, men introduserer svært mye inputlag (noe som er normalt), men i de fleste tilfeller ender du opp med stuttering fra helvette.

Det rare er at det ikke er en fellesnevner for de som har disse problemene, det virker fullstendig tilfeldig.

hva er ganske fet hardware? nvidia eller amd?

Lenke til kommentar

hva er ganske fet hardware? nvidia eller amd?

Både nVidia og amd (GTX 770 og opp, R9 290 og opp), gode intelprosessorer (f. eks 4670k) og masse ram.

Lenke til kommentar

Problemet med NFS er at det er låst til 30fps, noe mange ikke takler av en eller annen grunn. Jeg synes det er fullstendig likegyldig i et bilspill, men samme det. Man kan kjøre det i 60fps på PC, men fordi spillet er kodet så ræva er farten på spillet kodet direkte til framerate. Så om man stiller opp framerate til 60fps, vil spillet kjøre dobbelt så raskt, og dermed bli uspillbart. Se f.eks TotalBiscuits "Let's NOT play Need for Speed". ;p

Haha, stemmer det. Det var forøvrig TB sin video jeg så på :p

At det er mulig å faktisk lage et AAA spill slik sier vel litt :p

Jeg satser dog på at Respawn løser det her ganske kjapt. Det er en del der ute med 120Hz og 144Hz skjermer som gjerne vil spille spillet til sitt fulle - dette kan vel dessverre tyde på en noe laber porting fra konsoll ?

Lenke til kommentar

Det spørs. Mange har klaget over at det bare er tre titaner, men Respawn vil ikke gi oss flere med det første. Grunnen er så enkel som at det tar lang tid å balansere dem og alle våpnene og egenskapene så de ikke føles ubalanserte. Jeg vil tro det er noe lignende med frameraten. At den er låst til 60fps gjør at alle står likt. Høyere fps gjør at man kan sikte bedre osv, noe som igjen kan gi noen et overtak. Er jo de som mener alt under 200fps er uspillbart. :p

http://www.ign.com/articles/2014/03/14/titanfall-dev-talks-new-titans-narrative-and-monster-dlc?abthid=5322cf59dcec46b05c000003

Klarte for øvrig å drepe en annen spiller med å tråkke på ham med titanen min. Awesomeness complete. :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...