PavilionI7 Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Heisann! Da har jeg endelig bestemt seg til å gå for innkjøp av egen bil.Jeg fylte 18 for 1 måned siden, og har da til rådighet maks 60.000 kroner.Bilen blir vell mest brukt fra og til skole, og noen langturer i blant. Jeg har noen kriterier når det kommer til bilen: - Manuell - Ser moderne ut/ser litt ny ut (Volvo 240 ser ikke ny ut) - Nok hk til å kunne gi fra seg litt, ut av kryss osv. Trenger ikke mer 110/120hk - 4 dører, dette er et must - Relativt driftsikker, kommer til å gjøre endel selv Selv har jeg sett litt på Mazda 6, Volvo S40 & S60 og Passat 3bg stv Noen som har noe å utsette på denne her?http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46803723&searchclickthrough=trueTenker da på driftsikkerhet, rust de fort osv Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 S40 er en kjempe bil å kjøre og absolutt ikke et dumt valg! Jeg hadde en 2.0D før, og kjører nå en C30 som i bunn og grunn er samme bil, og broderen kjørere en 1.6D S40. Men jeg ville holdt meg unna 1.8 bensineren, er LITE futt i den. Da er det mye bedre å finne deg en 1.6D, selvom de har vært litt småproblematisk. Men finn deg en som har fått mye langkjøring så pleier de å holde seg godt de og. Godt rustbehandlet disse bilene så det pleier ikke å være noe stort problem. Vært litt småproblem med at spesielt ene kontakten i førerdøren irrer, noe som vil gi deg feil ute temperatur siden sensoren ligger i førerspeilet. Hvis du finner deg en diesel så er dieselvarmer et stort pluss! Men sjekk at denne fungerer som den skal og ikke røyker når du starter den. Er Eberspacher varmer på disse som har som vane å kokse igjen med mye kortkjøring og ryker varmeren så koster en ny 12000kr. Lenke til kommentar
probin Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Kan anbefale mazda 3 også sedan altså. 105hk, men gjør nytten sin! Kjører nemlig en selv! 2004 modell. Lenke til kommentar
PavilionI7 Skrevet 22. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2014 S40 er en kjempe bil å kjøre og absolutt ikke et dumt valg! Jeg hadde en 2.0D før, og kjører nå en C30 som i bunn og grunn er samme bil, og broderen kjørere en 1.6D S40. Men jeg ville holdt meg unna 1.8 bensineren, er LITE futt i den. Da er det mye bedre å finne deg en 1.6D, selvom de har vært litt småproblematisk. Men finn deg en som har fått mye langkjøring så pleier de å holde seg godt de og. Godt rustbehandlet disse bilene så det pleier ikke å være noe stort problem. Vært litt småproblem med at spesielt ene kontakten i førerdøren irrer, noe som vil gi deg feil ute temperatur siden sensoren ligger i førerspeilet. Hvis du finner deg en diesel så er dieselvarmer et stort pluss! Men sjekk at denne fungerer som den skal og ikke røyker når du starter den. Er Eberspacher varmer på disse som har som vane å kokse igjen med mye kortkjøring og ryker varmeren så koster en ny 12000kr. Takker for et kjempe godt svar! Er det altså mer futt i 1.6D med 109 hester, enn 1.8 literen med 125 hester? Elsker selv diesel, men ser at prisen blir fort høyere med denne motoren. Mulig å få en S40 men denne motoren til 60.000, kan eventuelt strekke meg til 70.000 kroner. Lenke til kommentar
PavilionI7 Skrevet 22. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2014 Kan anbefale mazda 3 også sedan altså. 105hk, men gjør nytten sin! Kjører nemlig en selv! 2004 modell. Sedan versjonen ligger litt for høyt for min prisklasse (100k ++). Men enig i at Mazda er fine biler!! Lenke til kommentar
PavilionI7 Skrevet 22. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2014 Noen som har erfaringer med Saab 9-3?http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46681145Eller Passat 3bg?http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46850361&searchclickthrough=trueEller Mazda 6?http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46807106Synes alle disse bilene er relativt "kule" selv om de to sistnevnte er stv...Driftsikker bil er det jeg vil ha, som også har litt futt Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 S40 er en kjempe bil å kjøre og absolutt ikke et dumt valg! Jeg hadde en 2.0D før, og kjører nå en C30 som i bunn og grunn er samme bil, og broderen kjørere en 1.6D S40. Men jeg ville holdt meg unna 1.8 bensineren, er LITE futt i den. Da er det mye bedre å finne deg en 1.6D, selvom de har vært litt småproblematisk. Men finn deg en som har fått mye langkjøring så pleier de å holde seg godt de og. Godt rustbehandlet disse bilene så det pleier ikke å være noe stort problem. Vært litt småproblem med at spesielt ene kontakten i førerdøren irrer, noe som vil gi deg feil ute temperatur siden sensoren ligger i førerspeilet. Hvis du finner deg en diesel så er dieselvarmer et stort pluss! Men sjekk at denne fungerer som den skal og ikke røyker når du starter den. Er Eberspacher varmer på disse som har som vane å kokse igjen med mye kortkjøring og ryker varmeren så koster en ny 12000kr. Takker for et kjempe godt svar! Er det altså mer futt i 1.6D med 109 hester, enn 1.8 literen med 125 hester? Elsker selv diesel, men ser at prisen blir fort høyere med denne motoren. Mulig å få en S40 men denne motoren til 60.000, kan eventuelt strekke meg til 70.000 kroner. Jepp, må relativt høyt på turtallet for å få alle 165nm fra 1.8l flexifuelen, 1.6D har 240nm fra under 2000rpm så mye mer behagelig å kjøre samtidig som den drar bra fra bunnen. Bare å holde litt utkikk, kommer biler innimellom som har gått noen km til en lavere pris. 1 Lenke til kommentar
PavilionI7 Skrevet 22. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2014 Takker for svar! Da holder jeg utkikk fremover! Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Eller Passat 3bg? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46850361&searchclickthrough=true Spesielt handy om du skal frakte mange lik, mer begravelsesbil skal du lete lenge etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå