Gå til innhold

[Løst] ASUS eller Benq?


BambiBoy

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha ny monitor ettersom jeg vil øke produktiviteten min. Min nåværende er veldig god, men jeg ønsker også en skjerm som kan brukes til gaming. Det er blitt litt slitsomt i lengden å spille på en 32 tommers TV en halv meter fra ansiktet ditt. Jeg skikket litt rundt på internett og fant disse to: ASUS VN247H og Benq RL2455HM. De er nokså like, begge har 1 ms responstid som er bra og begge har en eller flere HDMI innganger. ASUS'en har etter specs'ene å dømme, bedre kontrastforhold (hva nå enn det er), mens Benq'en har etter alt å dømme en bedre stand. Jeg er nokså usikker ettersom de koster tilsvarende likt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal spille, er det hovedsakelig en 24" TN 120 hz monitor du skal ha. Hvilke spill er det du driver med, og hvilken maskinvare har du?

Jeg spiller for det meste fps spill samt litt annet, jeg har ikke maskinvare til å dra 120 fps så det er vel grunnen til at jeg ikke ser på noe lignende. Jeg spiller også en del på konsoll innenfor samme kategori og konsoller drar uansett ikke mer enn 60 fps.

Lenke til kommentar

Vel 120/144 hz skjermer er litt for dyre for budsjettet og hvilke settings har du? Jeg får ikke mer enn 40 fps på Far Cry 3 ultra settings og BF4 er ikke mer enn 60 på Ultra. Jeg ser ikke noe poeng i å senke kvaliteten på bildet heller.

Lenke til kommentar

FC3 har jeg ikke prøvd på 120, det var før jeg hadde sånn skjerm. BF4 kjører jeg på enten medium eller low. Har prøvd high også, syns ikke det ble noe særlig bedre, medium var greit syns jeg. High hadde en del motion blur i bildet når man hadde lav helse noe som var ekkelt.

Jeg har personlig ingen intensjon i å spille på low og medium settings, det er helt uaktuelt.

Lenke til kommentar

FPS multiplayer handler ikke om høy grafikkvalitet, snarere er spillbarhet svært viktig.

Høyere settings gjør deg ofte dårligere i spillet. En jeg snakket med spilte BC2 på low settings for da gikk det an å se folk som gjemte seg i busker. Er en del sånne ting faktisk.

Jeg har bestemt meg, jeg går for BenQ som er optimalisert for fps spill og har black equilizer som gjør at jeg kan se folk som gjemmer seg i busker.

Lenke til kommentar

 

FC3 har jeg ikke prøvd på 120, det var før jeg hadde sånn skjerm. BF4 kjører jeg på enten medium eller low. Har prøvd high også, syns ikke det ble noe særlig bedre, medium var greit syns jeg. High hadde en del motion blur i bildet når man hadde lav helse noe som var ekkelt.

Jeg har personlig ingen intensjon i å spille på low og medium settings, det er helt uaktuelt.

 

Det trenger du heller ikke gjøre, gå ned til High så vil du få doblet framerate uten problemer. Bildekvaliteten vil bli litt dårligere, men det merker man ikke med mindre man sammenligner side om side.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm... "lav" fps i bf4 høres kjent ut.... jeg dabbet rundt 15-60 fps med mitt overklokkede 680 kort en god stund.... Hvis du har Razer Synapse på maskinen din... fjern det fort som fy. Jeg får stabile 95 fps på ultra i 64-man maps på bf4 i 1080p null stress under normale omstendigheter... Med 770 burde du få ca. det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...