RWS Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Han skrev jo at det "kan", ikke at det loves automatikk i prosessen. You can't have your cake and eat it to .. Ja, og jeg spør hvordan...? Don't eat cake, so you can have it Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) Ja, og jeg spør hvordan...? Veldig enkelt, du aksepterer at han gjør opp for deg og dermed er du skyld fri og kan begynne livet ditt på nytt, som et nyfødt barn, som en engel i himmelen Et genialt konsept Endret 10. januar 2014 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Veldig enkelt, du aksepterer at han gjør opp for deg og dermed er du skyld fri og kan begynne livet ditt på nytt, som et nyfødt barn, som en engel i himmelen Et genialt konsept Nei, eller kanskje for noen, men å innbille meg at jeg er bedre enn andre fordi jeg hykler meg selv til å tro på et oppfunnet konsept om skyld er ikke noe for meg. Hvem skyld er det jeg skulle ha liksom? Ikke den påfunnede skylden man finner i jødiske/kristne doktriner ihvertfall, det er jo bare dumt Men hvis dette stemmer er det svært, svært få som faktisk er kristne vil jeg si... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Nei, eller kanskje for noen, men å innbille meg at jeg er bedre enn andre fordi jeg hykler meg selv til å tro på et oppfunnet konsept om skyld er ikke noe for meg. Hvem skyld er det jeg skulle ha liksom? .... Ingen kommer unna skylda RWS, dette er noe alle føler og lever med i en eller annen form. Her har folk anledning til å komme seg ut av dette og få et lettere liv. Lenke til kommentar
Gjest member-7189 Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Ingen kommer unna skylda RWS, dette er noe alle føler og lever med i en eller annen form. Her har folk anledning til å komme seg ut av dette og få et lettere liv. Så du kan slippe unna djævelskapen du har gjort, og få et letter liv. Enda en grunn til og ikke være kristen. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Så du kan slippe unna djævelskapen du har gjort, og få et letter liv. Enda en grunn til og ikke være kristen. Hvis du heller vil gå rundt som en djevel, er det helt greit for de kristne, men ikke for de du plager med det. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Ja, og jeg spør hvordan...? Don't eat cake, so you can have it I følge egen erfaring, og ved å spørre om andres erfaringer i "tro og praksis av troen", har jeg forstått at det er mange som opplever at ved å følge reglene og hele tiden søke etter egne forbedringer, det være seg ved kontemplasjon eller andre teknikker, at det da har gitt dem styrke og balanse i sine liv, og de svarene de søker. Ikke særlig mystisk, om du skjønner .. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Hvis du heller vil gå rundt som en djevel, er det helt greit for de kristne, men ikke for de du plager med det. En snill djevel er ikke en dårlig djevel å henge rundt Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Ingen kommer unna skylda RWS, dette er noe alle føler og lever med i en eller annen form. Her har folk anledning til å komme seg ut av dette og få et lettere liv. Har overhodet ingen skyld i forhold til de innbilte syndene i kristendom Bare tull!! Hvorfor noen får seg til å dra over seg slikt tullball og tro at de lever som bedre mennesker pga dette er meg en gåte... Men da er det helg og turen går i dag ut på byen... Skal ut å synde litt mwhahahahaaa Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Har overhodet ingen skyld i forhold til de innbilte syndene i kristendom Bare tull!! Eksakt det samme trodde de Jesus Kristus snakket til for to tusen år siden Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Eksakt det samme trodde de Jesus Kristus snakket til for to tusen år siden Men jesus snakket ikke... Det vil si, hvis det var en som het jesus på den tiden er det nok sørgelig lite vi vet om den fyren og hva han sa. Du må slutte å ta bibelens ord som bevis for denne jesusen din, bibelen juger om så mye og kanskje mest om jesus... Vi VET jo at det meste av det som er skrevet om jesus er hundre gangs gjentagelser, i beste fall og vi VET at store deler av det er tillagt denne fyren etterpå, da vi i dag vet hvor de fleste av disse ligningene og budene orginerer fra. Horen og jesus foreksempel, løgn fra ende til annen... Gyldne bud? Stjålet fra østen... Så som du skjønner (ihvertfall prøv) så kan vi ikke si med sikkerhet noe jesus skal ha sagt.... Så hva han fløy rundt og rotet med, om han levde, er ikke godt å si... Vi har bare biblen som kilde for jesus og hans "ord" og bibelen er ikke til å stole på har det vist seg... Så du kan slutte å bruke bibelen som sannhets vitne, vi vet at den ikke er det IHS.... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Men jesus snakket ikke... Eh, RWS ikke nok med at han snakket, han sa: "Himmel og jord skal forgå, men mine ord skal aldri forgå." (Matt 24,35) Hvem kunne på den tiden, da dette ble sagt, vite eller tro at hans ord virkelig skulle bli stående i to tusen år ? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Hvem kunne på den tiden, da dette ble sagt, vite eller tro at hans ord virkelig skulle bli stående i to tusen år ? De som tvang denne dritten på folk i årene etterpå...? For det er derfor kristendom har hatt stor oppsluttning, tvang og indoktrinering. Når de to "våpnene" er borte, vel, da er det færre og færre som tror på pølesevevet også.... Så det har ingenting med hva jesus sa eller gjorde, det har alt med hvordan dette blir tvunget på folk (også så klart hvor opplyste folk er, det er jo nettopp derfor kristendommens kirkefedre har kjempet mot visdom og kunnskap med nebb og klør, de VET at viten og kunnskap tar knekken på mytene de sprer, og LEVER av! En skal jo ikke lenger enn til over dammen, i USA, før man ser hvordan de kristne der tviholder på ignoransen som trengs for å få folk til å tro på disse eventyrene...) I dag ser vi hvordan det går her i landet når tvang ikke lenger er lovelig middel for jesusen din... Det er ingen som tror på dette... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 "ingen som tror på det" ... Så hvorfor er du så voldsomt aktiv, RWS? Det er jo nesten sånn at det blir du som opprettholder troen med maset ditt .. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 "ingen som tror på det" ... Så hvorfor er du så voldsomt aktiv, RWS? Det er jo nesten sånn at det blir du som opprettholder troen med maset ditt .. Og vice verca tenker jeg Er faktisk ikke så voldsomt aktiv, er skjeldent innom.... Ikke så mye som før ihvertfall... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 "ingen som tror på det" ... Så hvorfor er du så voldsomt aktiv, RWS? Det er jo nesten sånn at det blir du som opprettholder troen med maset ditt .. Det er det som er det morsomme, Vanvittige sky RWS og alle de andre skjønner ikke at det blir mer og mer Jesus, jo mer de snakker om Jesus Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Det er det som er det morsomme, Vanvittige sky RWS og alle de andre skjønner ikke at det blir mer og mer Jesus, jo mer de snakker om Jesus RWS er din neste Jesus. Suck on that. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Er det ekvivalent med at det blir mer og mer evolusjonsteori så lenge kreasjonistene repeterer de samme løgnene? 1 Lenke til kommentar
Nytenker26 Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 (endret) Det at kristendommen er mot homofile, er vanskelig å forklare. Og et interessant problem, sett med kristne øyne. Det er et "problem" som Gud ikke har gitt mange svar på, annet enn at det er galt. Men jeg kjenner til homofile selv, og jeg vet at det er vanskelig for dem å være kristne. Og hvordan kan man si at legningen til noen er syndig - de kan jo ikke noe for det. Og som kristen, har jeg problemer med det temaet selv... Men å si at du ikke kan bli kristen pga. det presteskapet har gjort osv. er et teit argument spør du meg. Du kan ikke sette en hel religion i dårlig lys fordi noen som kaller seg "kristne", har gjort slike ting. Man kan ikke kalle seg kristen hvis man gjør noe slikt - enkelt og greit!Gud skapte oss ikke fullkomne, for da hadde han ikke hatt kjærlighet til oss. Hvis vi bare hadde vært roboter som gjorde det han ville, så hadde vi ikke hatt fri vilje - dvs. at han ikke hadde hatt kjærlighet til oss. Han gir oss nemlig sjansen til å velge han, eller velge han bort. Bibelen ble skrevet i løpet av 35 år, og folk kaller det eventyr. Det er mange bøker på vår tid som har blitt skrevet på like lang tid, eller lengre.. Folk kaller ikke det eventyr... Og Bibelen er ikke en bok som er skrevet av en person, men av VELDIG MANGE som var vitner. Den hadde ikke eksistert hvis ikke det var mange som kunne fortelle at det som stod der var sant...Hvorfor er ikke Gud her? Gud har vært her - Jesus. Og selv om Han hadde vært her nå og gjort mirakler, så hadde folk fremdeles ikke trodd. Folk var ikke dummere for 2000 år siden, selv om de ikke hadde samme teknologien. Og spørsmålene dere stiller her, har også blitt spurt for 2000 år siden, og før det sikkert... Jesus kan betraktes som en av mange uttrykk for den ene Gud som har åpenbart seg oppgjennom historien, så og si. Jeg er av den oppfatning at det ikke finnes bare en "åpenbarer" av sannheten. Nyere teknologi er ikke det eneste mål på menneskelig utvikling. Dette som en kommentar til deler av innlegget til Jensapro. Jeg har ikke lest alle innleggene i denne tråden foreløpig. Jeg tror på en måte av vi mennesker nå skaper Gud i vårt bilde etter at Gud skapte oss i sitt bilde. Skapelsesprosessen skjer fortsatt. Så biblens påbud om at hekser skal du ikke la leve gjelder ikke i dag altså? Syntes denne jesusen og hva han liksom skal ha sagt minner sterkt om diktning jeg, diktning stjålet og lånt andre steder.... Det er vel mest sannsynlig sannheten også tipper jeg... Det synes jeg var en god observasjon. Mye profetisk og uforståelig for mange. Likevel er det åpenbart at de bibelske tekstene bør forstås og tolkes symbolsk. Dette er kjernen i at mange misforstår religiøse tekster, spes det Jesus Kristus skal ha sagt i sin tid. Kirken har i veldig mange år stått for den offisielle tolkningen av bibelen. Ifølge gnostikerne er ganske mye av den opprinnelige læren blitt redigert bort i ettertid. Disse gruppene levde kort tid etter at Jesus døde og formidlet hans lære slik de kunne den. I dag eksisterer det et mylder av ulike åndelige/religiøse menigheter rundt omkring. Mener religiøse menigheter som bygger på ulike tolkninger av bibelske tekster. Jeg tror det er på tide at menneskeheten begynner å revurdere enkelte av sine gamle oppfatninger om gud og livet som ikke fungerer lenger. Det bør gå an å utvide sitt personlige trossystem. Ikke meninga å forkaste alt man tror på i utgangspunktet. Hva er godt? Hva er ondt? Bør ikke det onde straffes? Hvis du gjør en forbrytelse, burde ikke det få en konsekvens?? At Gud straffer er ikke noe ondt, men noe godt - det er det som gjør at Han er rettferdig. Nå kommer det an på hva man definerer som en forbrytelse i utgangspunktet. Gud ønsker ikke å straffe oss mennesker i det hele tatt, spør du meg. Det eneste Gud "ønsker" av menneskeheten er kjærlighet. Hver og en vurderer selv hva som er bra og dårlig, fungerende og ikke-fungerende for dem. Hva er egentlig rettferdig med at folk med en bestemt seksuell legning i den troende kristnes øyne ikke er egnet til å inngå et ekteskap på lik linje med heterofile....? Og hva med bifile? I vår verden her på jorden er det mer alvorlig ja, og får større konsekvenser. Men det finnes bare 2 mulige dommer, enten himmel eller helvete, og da kommer alt an på om du tror eller ikke.Ingen kan velge hva man tror. Så å belønne/straffe noen, grunnet noe de ikke kan velge, er helt idiotisk, og alt annet enn rettferdig.Men når det gjelder bilder av guder så blander du med islam tror jeg.Andre Mosebok, 20; 4:«Du skal ikke lage deg noe gudebilde, eller noe slags bilde av det som er oppe i himmelen eller nede på jorden eller i vannet under jorden.» Den enkelte har naturligvis valgt (bevisst/ubevisst) hva han/hun tror på. Ellers enig med deg, O3K, i det andre du skriver. Ifølge flere spirituelle lærere så finnes ikke helvete heller. Edit: Fem poster på rad flettet. Endret 23. mars 2014 av LiamH Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Den enkelte har naturligvis valgt (bevisst/ubevisst) hva han/hun tror på. Ellers med deg, O3K, i det andre du skriver. Ifølge flere spirituelle lærere så finnes ikke helvete heller.Enig med deg, skulle det stå. Selvfølgelig finnes helvete, Nytenker Helvete er en forferdelig tilstand svært mange sjeler (psyker) befinner seg i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå