memberid-323818 Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Hater og knuse slikt men ser ikke helt lovende ut: http://www.youtube.com/watch?v=X8E5sgsRmLo Lenke til kommentar
JGR Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Nå kan det godt være at jeg er litt treg "der oppe", men er det slik at jeg må bytte ut min 750GB harddisk med en ny på bare 120 GB, med mindre jeg har lyst til å betale flere tusen kroner? Eller funker det som en tilleggsharddisk? Og hvor lett er det egentlig å drive på inni en tynn laptop? Jeg antar, uten at jeg kan si det 100%, at din PC kun har plass til 1 harddisk. Det vil si at du må bytte ut din 750GB harddisk, med en ny og mindre SSD. 240GB får du for litt over 1000kr vil jeg tro, men dersom du vil ha mer øker prisen betraktelig. Det fins derimot en annen løsning, hvor du både kan beholde din gamle disk, og sette inn en SSD. Dette gjøres ved å fjerne DVD-leseren, og sette inn SSDen i denne porten. Du må med andre ord ofre DVD-leseren for raskere PC. Med denne løsningen må du først skaffe en adapter, noe sånt som denne. Til gjengjeld behøver du ikke kjøpe en like stor SSD (feks 80GB) da du har masse plass fra før. Tror ikke denne prosessen skal være så vanskelig heller. Gjøres ca slik. Håper dette gjorde ting litt mer forståelig. Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Hei Når jeg var i Florida så jeg mye på tv og der fikk jeg sett mye reklame... Det jeg så mye av var reklame for noe som heter: my clean pc. Flere av de som har brukt programmet påstår at deres PC har blitt 100% raskere og andre som hadde treig maskin pga registry register var rotete med masse rart fikk også mye raskere pc. Jeg tror ikke han fikk 100% raskere, men er greit å få ryddet opp i registeret automatisk ved å bare kjøre et program. det som er synd er at det koster penger, men man kan laste ned og prøve gratis - har noen HER testet det? www.mycleanpc.com er siden med programmet. I 99,9% av tilfellene så er det bullshit. I den 0,01% det funker, kunne du heller ha brukt ccleaner (som er gratis). Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Nå kan det godt være at jeg er litt treg "der oppe", men er det slik at jeg må bytte ut min 750GB harddisk med en ny på bare 120 GB, med mindre jeg har lyst til å betale flere tusen kroner? Eller funker det som en tilleggsharddisk? Og hvor lett er det egentlig å drive på inni en tynn laptop? Er ikke størrelsen den kommer an på vet du En SSD er betraktelig raskere enn en vanlig harddisk. Jeg har holdt på med PC-er siden 1985, og oppgradert x-antall maskiner opp i gjennom årene. Å bytte ut en harddisk med en SSD er den absolutt beste enkeltoppgraderingen jeg noengang har gjort. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Rydde på den måten kan man gjøre dint selv, og man trenger ikke ett jalla program for å gjøre det. Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Har en tråd om dette et eller annet sted, skal se om jeg finner den. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Nå kan det godt være at jeg er litt treg "der oppe", men er det slik at jeg må bytte ut min 750GB harddisk med en ny på bare 120 GB, med mindre jeg har lyst til å betale flere tusen kroner? Eller funker det som en tilleggsharddisk? Og hvor lett er det egentlig å drive på inni en tynn laptop? Er ikke størrelsen den kommer an på vet du En SSD er betraktelig raskere enn en vanlig harddisk. Jeg har holdt på med PC-er siden 1985, og oppgradert x-antall maskiner opp i gjennom årene. Å bytte ut en harddisk med en SSD er den absolutt beste enkeltoppgraderingen jeg noengang har gjort. Jo, kommer også ann på størrelse, for det er kjedelig å sitte med en rask disk, men du kan ikke bruke disken til det du vil bruke den til. Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1555137&hl= gjorde dette på min pc, og det hjalp, reduserte start tiden med 3-4 min. Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Reduserte startiden med tre, fire minutter?! Herre, hva slags maskin er det du har, og hva i alle dager er det du har gjort med stakkaren? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 (endret) Ehhh. At windows oppstarts tiden går ned betyr IKKE at man har en raskere pc. Det betyr , ja at oppstartstiden til operativsystem er kortet ned fordi elementer og objekter er utelatt fra å bli loadet . Ergo oppstarten blir ferdig tidligere. Man kan jo inbille seg etterpå at man har en raskere PC , men alle må forstå at den egentlig er helt uendret. Endret 25. februar 2014 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 3-4 min ??????? Kommer vanligvis at flere dårlig satte timeouts og i kombinasjon med seriell loading. Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Reduserte startiden med tre, fire minutter?! Herre, hva slags maskin er det du har, og hva i alle dager er det du har gjort med stakkaren? 3-4 minutter ja 3-4 min ??????? Ehhh. At windows oppstarts tiden går ned betyr IKKE at man har en raskere pc. Det betyr , ja at oppstartstiden til operativsystem er kortet ned fordi elementer og objekter er utelatt fra å bli loadet . Ergo oppstarten blir ferdig tidligere. Man kan jo inbille seg etterpå at man har en raskere PC , men alle må forstå at den egentlig er helt uendret. Ja, før oppstartstid: 7min, etter:3-4min. Hadde 97 registery feil, unkomprimerte 20 gb med plass. Slo av 50% av oppstart tjenestene, og stengte 70% av programmer som bruker ram og cpu på startupp automatisk, +endret ram innstillinger. Har gjort flere tester på fps, bedre, easkere til surfing, bedre, den ble en god del raskere. Eller så kan ts reinstallere windows. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 (endret) Registerfeil er placebo. Det disse programmene gjør er å fjerne obsolete referanser (entrys som ikke brukes lengre). Du sier 97 registerfeil , Fortell her i tråden hva nr 1,2,3,4 ....97 feilen faktisk var. Eller vent det var programmet som mente at de var "feil". Du kan jo lese på nettet hva den store Mark Russinovitsj (mannen bak systeminternals) sier om emnet registry cleaners. Slo av 50% av oppstart tjenestene, og stengte 70% av programmer som bruker ram og cpu på startupp automatisk. Dette vil jo frigjøre både cpu cycles og noe brukt memory. "Maskinen" blir ikke noe raskere, rendre en video bruker fremdeles samme tid som før. Jeg vil påstå at en moderne PC som bruker 7 minutter for å laste windows må enten være svært dårlig hardware messig , eller så er det tuklet en masse med både OS , software og konfigurasjoner. Kanskje også dårlige 3 parts drivere som bruker lang initialiserings tid. PCene jeg brukte for 10 år siden med XP startet på 30-40 sekunder. Og de hadde alle sata150 harddrives. Amd Socket 754 , socket 939 og Inger socket 775 core2duo. Endret 25. februar 2014 av syar2003 1 Lenke til kommentar
papusan Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 (endret) Denne er billigere enn en stor ssd, den ny hybriden til wd WD Black²Mobile 2.5-inch Dual Drives (SSD + HDD) 120 gb ssd+1tb hdd http://wd.com/en/products/products.aspx?id=1190 Bruk ssd delen til Windows, resten til lagr av div. denne disken er topp for di med bærbar pc (en hd plass) til en rel rim penge 120 GB SSD + 1 TB HDD Endret 26. februar 2014 av papusan Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 *Snip*Ja, før oppstartstid: 7min, etter:3-4min. Hadde 97 registery feil, unkomprimerte 20 gb med plass. Slo av 50% av oppstart tjenestene, og stengte 70% av programmer som bruker ram og cpu på startupp automatisk, +endret ram innstillinger. Har gjort flere tester på fps, bedre, easkere til surfing, bedre, den ble en god del raskere. Eller så kan ts reinstallere windows. Stakkars maskin Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Har vell noe og si at de har begynt og poppe opp meldingen: "error: kunne ikke hente den og den informasjonen av disken". Ble kjøpt i 2010, med en imtel core pentium cpu. Så og fjerne minne belastning, endre imst på det og fjerne belasrning dra den svake-tingen kalt cpu, vil dette gi større fart når det gjelder drivere, er det 2010 drivere alle sammen umtatt gpu driveren som måtte oppdateres da spillimg av wot ikke funket. Hvordan vet su mitt tilfelle? Stakkars ja står på 24/7 ,ed en restary hver 3 måned, eller 1 kommer ann på om jeg har tålmodihheten eller ikke. Brukes primært til harde spill for den pcen, de er ikke krevende for andre pcer. + det daktum der termostaten var ødelagt og pcen nådde 127c 4 ganger, og at den holdt seg på 80-99 c under spilling, så tror keg den er varmeskadet :/ nå har jeg byttet "støv" og kjølepasya, og må holder den70c maks under prime 95, dette er en skadet vifte som aldri går høyere en 3 hakk, selvom den har 7 ._. Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Srrycfor skribefeil, skrev på iphone 2gc._. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå