Gå til innhold

Hvordan få en raskere pc?

bjorni99

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den siden/programmet lukter svindel/malware! Hint; alle sider som spør om du ønsker å forlate siden når du går bort fra den er generelt sett svindel.

Ellers er det som nevnt SSD som kan øke ytelsesfølelsen mest. Hvis det er ytelse i spill det er snakk om, så kan jeg bare si at det er ikke mye som kan gjøres annet enn å bytte PC.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke helt sikker på hva innmat betyr men hvis du mener prosessor og slikt er det dette;

Intel core i-7

Nvidida Geforce GT 540M

Ganske sikker på at det er 8GB RAM-Minne

750GB harddisk

Pcen er akuratt 2 år gammel. Her er en link for spesifikasjoner: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1041557

Problemet jeg har lagt merke til er at når den har fått vært i gang noen minutter kjører den ganske bra, men det er oppstarten som er problemet... Jeg må ofte vente til den har "varmet seg opp", før jeg kan starte applikasjoner, eller i det hele tatt komme inn på startsiden. Spill krasjer også en sjelden gang i blandt, men det skjer vel med alle PC-er av og til.

Når det gjelder om jeg har SSD, så vet jeg ikke, da jeg ikke engang vet hva det er.

Endret av bjorni11
Lenke til kommentar

SSD (solid state drive) er en type harddisk som benytter flashminne istedenfor mekanisk plater til å lagre data. Dette betyr at harddisken er betydelig raskere enn gamle "snurredisker". Ut i fra det du har skrevet har du mest sannsynlig ikke SSD disk. Oppgradering i form av SSD vil gi god ytelsesforbedring, spesielt i oppstart som du klager på, mens det negative er at det er mye dyrere enn vanlige harddisker per byte.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen "mirakelprogramvare" som gjør PC-ene raskere. Ser du reklame for noe sånt, kan du med 99% sikkerhet være trygg på at det er søppel. Det finnes programvare som kan rense opp maskinen din, feks. CC-Cleaner, og programvare som kan fjerne crapware (feks. Adaware), men såfremt maskinen din ikke er infisert av noe dritt, vil ikke forskjellen være spesielt stor.

Som tidligere nevnt, er å bytte ut harddisken din med en SSD noe av det enkleste du kan gjøre for å få en raskere maskin. Men dette koster penger.

Et annet (og gratis) alternativ, er å reinstallere Windows. Du får ikke like stor ytelsesforbedring, men du har sikkert mye skit på maskinen i dag som er med på å dra ned ytelsen. Med en reinstallasjon slettes alt dette, og du får frisket opp Windows (men husk at ved en reinstallasjon må du installere spill/programmer osv. på nytt, husk å ta sikkerhetskopi av filene dine).

Lenke til kommentar

En Samsung 840 EVO 250Gig koster bare 1200 kr da.

Er ikke mye spill osv man får installert med kun 120Gig som også skal huse windows ++ andre personlige ting.

Dette "speed up your pc" programvare tingene er bare bullshit.

Man "kan" tjene/frigjøre ytelse selvfølgelig med å skru av prosess(er) som stjeler cpu cycles.Men register rensing er bare tull såfremt det ikke fjerner autoatart av et program man ikke trenger som opptar cpu ressurser .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Er ikke mye spill osv man får installert med kun 120Gig som også skal huse windows ++ andre personlige ting.

Det er sant. Jeg så ikke at det var snakk om en Laptop da jeg skrev innlegget mitt. Er enig i at 250gb er minimum dersom man kun har plass til 1 harddisk, men det er jo individuelt hva man trenger.

Lenke til kommentar

Det er sant. Jeg så ikke at det var snakk om en Laptop da jeg skrev innlegget mitt. Er enig i at 250gb er minimum dersom man kun har plass til 1 harddisk, men det er jo individuelt hva man trenger.

Er mulig å fjerne DVD stasjonen og sette inn en disk der.

http://www.downloadmoreram.com/ lukter virus på LANG LANG LANG LANG LANG LANG LANG LANG LANG LANG LANG LANG LANG LANG LANG LANG LANG vei.

Helt enig! :p

Lenke til kommentar

Nå kan det godt være at jeg er litt treg "der oppe", men er det slik at jeg må bytte ut min 750GB harddisk med en ny på bare 120 GB, med mindre jeg har lyst til å betale flere tusen kroner? Eller funker det som en tilleggsharddisk? Og hvor lett er det egentlig å drive på inni en tynn laptop?

Endret av bjorni11
Lenke til kommentar

Hei

Når jeg var i Florida så jeg mye på tv og der fikk jeg sett mye reklame... Det jeg så mye av var reklame for noe som heter: my clean pc. Flere av de som har brukt programmet påstår at deres PC har blitt 100% raskere og andre som hadde treig maskin pga registry register var rotete med masse rart fikk også mye raskere pc. Jeg tror ikke han fikk 100% raskere, men er greit å få ryddet opp i registeret automatisk ved å bare kjøre et program. det som er synd er at det koster penger, men man kan laste ned og prøve gratis - har noen HER testet det? :hmm:

www.mycleanpc.com er siden med programmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...