Audiosun Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 (endret) Jeg har tatt meg vann over hodet. Samboeren min kom hjem fra opphørssalg med Apple-TV og ny ekstern harddisk. Nå vil hun at alt dette skal fungere sammen... Hun sverger til Apple produkter og jeg til windows, det gjør utfordringen større for meg. Det som er ønskelig er at jeg og min samboer kan dele på denne eksterne harddisken via ruteren og som en bonus hente frem mediefiler til Apple-tv. Dette er utstyret: - Windows 7 pc - Asus RT-N66U - Western Digital Mybook 3TB - Apple-Tv - Macbook OS 10.9.1 Jeg har formatert den eksterne harddisken til exFAT for å kunne ha store filer og samtidig at den skal fungere på mac & pc. Her stoppet det opp for meg, hvordan skal jeg da få delt mybooken via routeren? Prøvde å gå inn på innstillingene til routeren, men det var mye å velge i. Jeg lurer også på om routeren ikke støtter exFAT? Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg løser dette? Gjerne med teskje så jeg klarer å ro dette i land og får husfred. Endret 22. februar 2014 av Audiosun Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Det spiller ingen rolle hvilket filformat disken er formattert i (så lenge routeren støtter det, tipper den støtter feks. ext3), da hverken Windows eller Mac'en leser disken direkte. Filformat er bare viktig dersom du kobler disken rett i en av maskinene. Lenke til kommentar
ParanoidTulling Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 http://www.manualowl.com/m/Asus/RT-N66U/Manual/241893 Side 26 så er ikke exFAT oppført som et støttet filsystem. Det står også "most disks up to 2 TB". Mulig det er lagt til en del støtte ved nyere firmware. Reformater til noe på den lista og oppdater firmware hvis det er noen og se om du får opp disken da. Lenke til kommentar
Audiosun Skrevet 22. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2014 I mitt hode gjorde jeg visst dette mer komplisert enn hvordan det egentlig er. Byttet tilbake til NTFS format og nå fungerer det både på mac og pc. Mangler bare å få Apple-TV til å fungere. Skal jailbraike den i morgen for å bredere støtte på filformat. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 (endret) Diskpartisjoneringsformatet (NTFS/exFAT/ZFS etc) har ingenting å si for ruteren da den benytter nettverksprotokoller og ikke leser disken i det hele tatt. Det er enhetene du skal benytte som må forstå delingsformatet, som jeg antar er SMB/CIFS. Om du vil være ultra universell kan du jo sette opp FTP om denne diskboksen har en server for det. Aner ikke om Apple TV i det hele tatt klarer å lese fra en disk, det er vel ikke engang DLNA støtte på de boksene der. Meningen er vel heller at du skal betale for iTunes innhold eller noe i den retning. Mulig du kan benytte QuickTime på Mac'en for å sende noe til den. Samboeren min kom hjem fra opphørssalg med Apple-TV og ny ekstern harddisk. Nå vil hun at alt dette skal fungere sammen...Ja, da får hun vel fikse det selv, hun har vel planen klar før hun handler... Endret 22. februar 2014 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå