PanZeRh0re Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Jeg har en maskin bestående av: - Prosessor:AMD Duron 750mhz - Hovedkort:Abit KT7A (uten RAID) - RAM: Apacer PC133 CL2 128MB brikke og en 256 MB brikke (384mb tilsammen) Det jeg har lurt på en god stund er om dette systemet kan kjøre 133 mhz FSB uten problemer, men hver gang jeg har prøvd å klokke opp til 133 mhz vil den ikke boote opp. Default FSBen for Duron prosessoren er jo 100mhz..og den er multiplier-låst. Så hvis jeg ikke vil ta blyanten fatt og stresse litt så må jeg nøye meg med FSB overklokking..noen råd om hvordan jeg skal greie 133FSB? Eller med andre ord, noen som har overklokket sin Duron som er multiplier-låst med gode resultater? Vennligst hilsen Thomas:D Lenke til kommentar
Ithron Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 Vel, jeg går ut ifra at du har minne hastigheten også på 133MHz og ikke på 133Mhz + PCI. Da skulle det kunne være mulig å klokke den til 133MHz. Du vil jo da kjøre den på ca 1Ghz og det er ikke sikkert du klarer det uten kraftig kjøling. Du kan prøve å sette opp spenningen viss du ikke har gjort det. Ellers er det ikke så vanskelig å låse opp multiplieren, men viss du ikke har lyst så... Jeg vil anta at du vil få minst like gode resulater når du kjører på 1 Ghz med bare fsb klokking enn om du kjører med endret multiplier. _________________ Ithron [ Denne Melding var redigert av: Ithron på 2001-10-19 20:36 ] Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 22. oktober 2001 Del Skrevet 22. oktober 2001 Når du velger fsb så pass på at du velger den med 133/33MHz (fsb/pci hastighet) og ikke 133/44MHz. sett volten opp til 1,85 (Hvis du har brukbar kjøling da, ikke gjør det hvis du ikke vet du har bra nok kjøling). Er du heldig så funker det. Jeg kjørte min Duron 750 på de instillingene i ca et år, kjølt med den gamle vifta fra Taisol (uten kobberbunn) og det funka helt fint. Kjører nå på 147*7 og vannkjøling og nyter stillheten :smile: Men som sagt så er det veldig enkelt å låse opp CPU'en. Jeg brukte en helt vanlig blyant, bare spissa den godt først. Forstørrelsesglass kan også være kjelt å ha hvis du ikke har alfto godt syn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå