joas Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 (endret) Hei Har et problem som holder på å gjøre meg gal! Av og til når jeg spiller BF4 så går skjermene i svart, lyden kverkes og blir bare skurring, og PC'n låser seg. Dette skjer i disse tilfellene: - Avslutter runde. - Joiner et nytt map. (oftest) - Alt+tab inn/ut. - Avslutter spillet Har søkt i evt.log, men der finner jeg ingenting spesielt. Har også prøvd å rulle tilbake NVIDIA-drivern til 332.21, det hjalp ikke... EDIT : Gjelder ikke bare BF4. Nå skjer det også i andre spill. Det jeg har prøvd siden sist er: - Formatere - Kjøre memtest (ingen feil funnet) - Teste med normal/standard ytelse i BIOS - Endre strømstyring i Windows til Max Performance. - Bruke ulike NVIDIA-drivere. Fortsatt finner jeg ingen spor i eventviewern. Jeg har funnet "Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered." en gang, men da kom skjermbildet tilbake av seg selv. Hva i allverden kan problemet være? Endret 30. mars 2014 av joas Lenke til kommentar
Frifraktpåalt Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 har du overclocket pc'n ? Lenke til kommentar
joas Skrevet 22. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2014 (endret) har du overclocket pc'n ? Hei, og takk for svar Nei. Ikke annet enn å aktivere "TurboV EVO" Gjennom Asus AI Suite II. CPU ligger på jevnt 56-57grader under spilling. Skjermkortet ligger på ca 72grader. Det er først nå i det siste jeg har hatt problemet. Det eneste "inngrepet" jeg har gjort på systemet den siste tiden er å kjøre vanlige driveroppdateringer, samt endre "swap-fila" til windows fra 16GB til 7GB. Tviler på at denne har noe å si(?). PC'en krasjer aldri under selve spillinga. Endret 22. februar 2014 av joas Lenke til kommentar
War Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Det er en bug de fikser nå, står om det i bf4tråden. Lenke til kommentar
joas Skrevet 23. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2014 Det er en bug de fikser nå, står om det i bf4tråden. Åh, ok Har du link til den tråden? Fant noen her på diskusjon.no, men tror ikke jeg fant den riktige Lenke til kommentar
War Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1495754 http://www.gamespot.com/articles/battlefield-4-pc-bug-causing-game-to-freeze-enter-sound-loop/1100-6417893/ Lenke til kommentar
joas Skrevet 30. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2014 EDIT : Gjelder ikke bare BF4. Nå skjer det også i andre spill. Det jeg har prøvd siden sist er: - Formatere - Kjøre memtest (ingen feil funnet) - Teste med normal/standard ytelse i BIOS - Endre strømstyring i Windows til Max Performance. - Bruke ulike NVIDIA-drivere. Fortsatt finner jeg ingen spor i eventviewern. Jeg har funnet "Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered." en gang, men da kom skjermbildet tilbake av seg selv. Hva i allverden kan problemet være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå