stigfjel Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 (endret) Kjører du en ren win7 eller kjører du med alt forhåndsinstallert fra Dell? Jeg kjører på Dell-installasjonen, som er forbausende ren til en forhåndsinstallasjon å være (typisk for bedrifts-PCer). Det er bare OS pluss nytteverktøy, som faktisk er nyttige. Sånn har det vært på alle de Dell-laptopene jeg har hatt (Latitude D600, Latitude D630 og nå Latitude E7440). Ett unntak er min forrige, da jeg installerte Windows 7 Professional, den kom opprinnelig med Windows XP Professional. Men det var kun fordi jeg ville ha Windows 7. Og jeg installerte alle nytteverktøy som man forventer å finne på en laptop med preinstallert OS. Jeg har selvfølgelig innført tiltak slik at installasjonen holder seg. Skal jeg installere programvare eller gjøre administrative oppgaver på maskinen bruker jeg administrator-kontoen. Til daglig bruker jeg en standardbruker uten admin-rettigheter (gode vaner fra Linux/UNIX). Ønsker ikke å kjøre Windows 8, da maskinen fungerer bra med Windows 7, og er fullt ut supportert. Dessuten, de fleste bedrifter bruker fortsatt Windows 7 på arbeidsstasjoner, Windows 7 er gjennomtestet og alt jeg gjør av ting fungerer i Windows 7. Så jeg har ingen grunn til å bytte, det betyr bare merarbeid for meg. Endret 26. februar 2014 av stigfjel Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 28. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2014 Man mister ikke noe form for garanti om man oppgraderer selv til en 256GB ssd og samtidig bytter til Windows 8? Og noen som kan forklare meg hvorfor det er så stor forskjell på batteritid på disse maskinene? E7440 holder litt over 3timer, mens feks HP Spectre 13 holder 10timer, eneste forskjellen er en 13" vs 14" og i5-4300U vs i5-4200U. Vil tro at batteriet som sitter i Spectre også er mindre enn det som sitter i e7440. Det finnes også mange andre laptoper med rundt 10timer. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Man mister ikke noe form for garanti om man oppgraderer selv til en 256GB ssd og samtidig bytter til Windows 8? Tenker du på å kjøpe en SSD-disk ved siden av, og bruke denne? I så fall, det ville jeg ikke gjort. Man kan ikke bare kjøpe en 3. parts disk og så sette inn, det er ikke vanlige disker som brukes med disse maskinene. Man kan nemlig aktivere diskkryptering i BIOS, og det må disken støtte. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Man mister ikke noe form for garanti om man oppgraderer selv til en 256GB ssd og samtidig bytter til Windows 8? Og noen som kan forklare meg hvorfor det er så stor forskjell på batteritid på disse maskinene? E7440 holder litt over 3timer, mens feks HP Spectre 13 holder 10timer, eneste forskjellen er en 13" vs 14" og i5-4300U vs i5-4200U. Vil tro at batteriet som sitter i Spectre også er mindre enn det som sitter i e7440. Det finnes også mange andre laptoper med rundt 10timer. Ett lite søk på nett viser at e7440 kommer med både 47 (4 cell) og 34 (3 cell) WHr batteri. Jeg har ett 34 WHr batteri, og klarer kanskje 4 timer. Du kan jo forestille deg hva du kan oppnå med ett 38 % kraftigere batteri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå