Gå til innhold

Dell Latitude e7440 til 9995kr, godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er ett godt kjøp ut fra pris, skal jeg ikke uttale meg om, men jeg har en slik med lignende konfigurasjon og er fornøyd. Skjermen er god (HD utgaven). Den blir ikke varm når du bruker den på fanget, egentlig mest lunken. Den har hdmi port og SD slot som er kjekt å ha. Windows heiv jeg til måsen og kjører Linux uten problemer på den (det viktigste).

Lenke til kommentar

Ja, det følger med win7, jeg kjøpte et par win8 lisenser når de var tilbud så mulig jeg legger inn den. Kjører linux mint på en eldre laptop og det fungerer svært greit!

Ja, jeg måtte ha full hd og tror i5 holder til mitt bruk. Eneste jeg kan se jeg muligens behøver er en større ssd på sikt.

Det sto mellom denne og en thinkpad t440s, men siden e7440 kom på tilbud så gikk jeg for den. Har også god erfaring fra tidligere med service fra Dell.

Hvilken konfigurasjon har du og hva betalte du? Bruker du den privat eller i jobb sammenheng?

Lenke til kommentar

Samme konfigurasjon som deg, men med I7 processor. Det er en jobbmaskin. Firmaet jeg arbeider for har en avtale med Dell, så enhetspris er ofte lavere enn hva du kan oppnå som enkeltperson. (Edit) Om 9995kr er inkludert moms, er det jo ganske bra tilbud.

Om jeg måtte finne meg en ny maskin i morgen, kunne jeg gjerne tenke meg den samme maskinen igjen. Men det er litt kjedelig at de ikke tilbyr I7 og 256 GB konfigurasjon på dell.no.

Endret av rockPaperScissors()
Lenke til kommentar

Har den selv, med Core i7, 8 GB RAM og 256 GB SSD. Den er RASK. Parkerer min gamle laptop fullstendig (Dell Latitude D630 med Core2 E7300, 4 GB RAM og 160 GB SATA 7200 rpm). Men man må ringe inn, da har man som regel flere valgmuligheter enn på nett. Uansett er ikke denne maskinen tilgjengelig på nettet for forbrukere.

Lenke til kommentar

Vi kjøpte akkurat inn et stort lass (80 stk.) med lillebroren til denne (E7420) med i7, 256GB SSD og 8 GB ram.

Fikk en svært god pris også :)

Maskinene fungerer svært godt. Har også svært god erfaring med foregående modeller (E6330 og E6230). Lite hardware-feil og god ytelse.

Lenke til kommentar

Maskinene fungerer svært godt. Har også svært god erfaring med foregående modeller (E6330 og E6230). Lite hardware-feil og god ytelse.

Er enig der, Latitude-modeller i dette segmentet har vært ganske solide. Som sagt flere ganger før, har hatt både Latitude D600 (3 år), Latitude D630 (6.5 år) før jeg nå gikk over til Latitude E7440. Og etter å ha brukt laptoper i den serien i over 10 år kan jeg trygt si at det er solide produkter vi snakker om her. Serviceavtalene er også langt bedre enn hva de fleste tilbyr.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å legge inn en clean versjon av win8.1, men er det noen av disse Dell programmene jeg burde installere?

Det ligger win7pro på den i dag, men følger med en "Windows 8 recovery media for Windows 8 products 64-bit". Men burde det ikke fulgt med en win7pro recovery DVD eller har jeg fått en oppdatering? Hjelper jo meg forsåvidt ikke da det ikke er dvd-rom på e7440 min.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å legge inn en clean versjon av win8.1, men er det noen av disse Dell programmene jeg burde installere?

Det ligger win7pro på den i dag, men følger med en "Windows 8 recovery media for Windows 8 products 64-bit". Men burde det ikke fulgt med en win7pro recovery DVD eller har jeg fått en oppdatering? Hjelper jo meg forsåvidt ikke da det ikke er dvd-rom på e7440 min.

Det skal finnes en skjult recovery-partisjon på disken. Muligens ligger det noe der? Selv kjører jeg fortsatt på Windows 7, og kommer til å gjøre det en stund fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...