Gå til innhold

Gråhegre i morgenlys ... .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Albert.

Se her ja,dette ble jo skarpt.

Fin plassering av hegra i bildeflata.

Men,antyder en del "halo" rundt fuglen,noe som antageligvis skyldes oppskarpingen?

Arvid.

Hei, Nutini.

Tusen takk for hyggelig og saklig kommentar ! :)

Ved stor forstørrelse kan jeg se en viss halo-effekt, men ikke ved 100%.

Det samme gjør seg gjeldende på RAW-bildet, også, og jeg tror det i vesentlig grad skyldes Sigma'en, som kan være litt "lurvete" ved 500mm.

Det er kanskje også en mulighet for at det kan "henge" litt morgendis igjen i luften ?

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Hei Albert. Flott bilde av Hegren.

Du er heldig som har mulighet til å ta bilder av denne staselige fuglen.

Det er en enkelt Hegre som kommer å besøker et vann her i nærhet en sjelden gang. Jeg har jaktet på den et par år nå. Men ennå ikke lykkes å komme på skuddhold. Kanskje set lykkes denne våre å få den på brikka.

VH

Peter

Lenke til kommentar

Hei Albert.

Ja som du sier så kan det være morgendisen eller Sigmae`n på full tele.

Uansett så er det veldig lang avstand så jeg synes du skal være fornøyd med resultatet.

Arvid.

Hei igjen, Nutini.

Jeg setter stor pris på dine kommentarer, Arvid, og opplever at du er både analyserende og objektiv.

Som nevnt, ser jeg haloen du nevnte ved moderat kraftig forstørrelse, - også på RAW-bildet.

Oppskarpingen har nok gjort dette tydeligere, - noe jeg ikke hadde fokus på ved redigeringen.

Uansett årsak, - så burde jeg nok ha vært like våken som deg, og vært noe mer forsiktig ved bruk av Unsharp Mask !

Jeg bør nok sjekke litt flere parametre når jeg redigerer.

Nok en gang, - tusen takk for at du engasjerer deg, - jeg opplever det som svært nyttig ! ;)

Ha en riktig god helg !

Vennlig hilsen

Albert..

Lenke til kommentar

Hei Albert. Flott bilde av Hegren.

Du er heldig som har mulighet til å ta bilder av denne staselige fuglen.

Det er en enkelt Hegre som kommer å besøker et vann her i nærhet en sjelden gang. Jeg har jaktet på den et par år nå. Men ennå ikke lykkes å komme på skuddhold. Kanskje set lykkes denne våre å få den på brikka.

VH

Peter

Hei, Fotopoulsen.

Tusen takk for hyggelig kommentar ! :)

I Fredrikstad er det et stort våtmarksområde, - Øra

Naturreservat, og det "kryr" av fugler der det meste av året.

Det er skogområder i nærheten, så Gråhegre passer godt inn i et slikt habitat.

Det er en opplevelse å se hegre bevege seg på grunt vann, - langsom , majestetisk og alltid årvåken ! :)

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...