ceau Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 (endret) Men takk for svar, alle sammen! Selv om situasjonen endte med noe som kanskje strider imot hva dere sa, var det godt å få høre flere synspunkt! Endret 28. februar 2014 av ceau Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Jeg velger å ta et minutts stillhet for denne gutten du friendzoner - hardt. 4 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Du ender opp med å holde en fyr fast i et følelsesladd hylster. Vil du hans beste, så kutt kontakten om du er sikker på at du ikke kan få følelser for han. 3 Lenke til kommentar
ceau Skrevet 28. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2014 Hva kan jeg si da? Jeg må jo forklare han situasjonen... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Hva kan jeg si da? Jeg må jo forklare han situasjonen... Nei, det trenger du ikke, du kan si nei og gå din vei. Ikke svare på meldinger e.l Det er viktig å være konsekvent. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Du trenger ikke kutte kontakt, men ta opp en samtale der du forklarer at det 100% sikkert aldri kommer til å bli noe mellom dere. Utifra det får han velge om han vil holde kontakt eller ikke. Slik du holder på nå er bare utrolig dårlig gjort. Han kommer til å slite hvis du roter med noen på en fest, får deg type etc. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Er en smule usikker på hvor jeg burde begynne jeg. Har tusenvis av spørsmål.Kan begynne med kjemi da. Hva er det som får deg til å tro at dere har så god kjemi som du påstår, trådstarter? Kan det være at du er på ville veier her?Eller baserer du denne følelsen på hvordan HAN får DEG til å føle deg i blant?I så fall, tror du han er enig i at dere har så god kjemi..? Og hvordan snakker dere sammen vanligvis? Du nevner at dere prater en del og slikt så "vi" kan jo forstå at dere har god kjemi liksom, men er du sikker på at det ikke bare er du som sitter igjen med denne følelsen av kjemien deres?F.eks, hvordan forholder du deg til han, hvis han har lyst å ta noe opp med deg? Og hvis han spør deg om ting og tang, hvordan svarer du ham?Eller hvis han er lei seg eller kunne ha trengt noen å snakke med, gidder du da å stille opp og være der for ham? Eller har det seg egentlig slik at du egentlig ikke gidder å bry deg så mye, og synes ikke så mye om å snakke noe særlig med ham, men det er (utrolig nok) hyggelig å høre fra ham, men aldri noe om han, kanskje 2 - 3 ganger i uken maks, før du synes at det begynner å bli litt (for) mye? Og kan dere egentlig prate om alt mulig, slik noen påstår? Og du sier at du ikke ønsker å miste han som venn.. Men hvor mye positivt tror at du har å tilføye til livet hans ? Og jeg lurer litt på hva som er DINE intensjoner for dette vennskapet, jeg..? Du nevner og at han har masse følelser for deg og slikt, og at det kanskje kan bli vanskelig med et vennskap da tross alt, siden du ikke kan gjengjelde følelsene hans. Altså, hvordan orienterer du deg frem til andre følelser normalt sett egentlig? Og det virker som om du er bekymret fordi han har masse følelser for deg og skulle så gjerne ønske noe mer enn et vennskap med deg, og at HAN liker DEG mye bedre enn du liker ham. Altså, i mine ører høres dette ut som bullshit, og ikke noe annet enn fantasier og vrangforestillinger. Noe som du kanskje bare bør ligge fra deg med en gang. For det virker overhodet ikke som det er tilfellet her.Men dette vet vel du sikkert mye bedre enn meg antar jeg. Også bruker du en del snodige begreper som jeg er litt usikker på hvordan jeg bør tolke, så jeg lurer på om vi har samme forståelse for diverse, jeg?F.eks, hva er forskjellen på å snakke, og å chatte?Hva er forskjellen på møtes og dra på kino og burgerking, og å chatte? Hva er forskjellen på en venn og en meddeltaker på et forum? Hva er forskjellen på å chatte sammen og å poste diverse på et forum ?Hva er forskjellen på en personlig samtale og en offentlig samtale? Altså, dette kan virke som teite spørsmål som svarer seg selv, men jeg spør fordi jeg genuint er nysgjerrig på hva andre ligger i disse begrepene, ikke fordi jeg prøver å fremme et annet poeng. Og det var ikke ironi heller.Jeg mener, hva er poenget med å ha kontakt engang (og ikke minst være venner) hvis dere ikke engang kan kommunisere sammen, ei prater det samme språket i det hele tatt ?Hvis det er slik det er da. Det vet jo ikke jeg. Bare noen tanker jeg fikk. Anonymous poster hash: 447c9...571 Lenke til kommentar
KleinStein Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Hva kan jeg si da? Jeg må jo forklare han situasjonen... SELVSAGT må du det. Hva er grunnlaget for at du har trodd noe annet? Å gjøre noe annet ville ha vært svært uærlig og ufint. Og du hadde vel neppe satt pris på å bli ført bak lyset på samme måte heller. Eller er dette rettferdig kanskje, på noen måter? Har han ført deg bak lyset eller har vært uærlig med deg noen gang? Lenke til kommentar
ceau Skrevet 12. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2014 Hva kan jeg si da? Jeg må jo forklare han situasjonen... SELVSAGT må du det. Hva er grunnlaget for at du har trodd noe annet? Å gjøre noe annet ville ha vært svært uærlig og ufint. Og du hadde vel neppe satt pris på å bli ført bak lyset på samme måte heller. Eller er dette rettferdig kanskje, på noen måter? Har han ført deg bak lyset eller har vært uærlig med deg noen gang? Det virket nemlig som flere her heller ønsket at jeg momentant skulle droppe han, at jeg plutselig skulle kutte kontakten osv... Jeg har selv opplevd at dette har skjedd meg (ikke av denne gutten), så jeg har aldri vært på tanken på å bare kutte han ut. Jeg er derfor helt enig med deg; det hadde vært ufint og uærlig. Nå har det seg slik at jeg har forklart han hele situasjonen. Vi er fortsatt gode venner og har ikke ødelagt noe mellom oss. Tvert i mot. Derfor fungerer dette i hvert fall så langt det lar seg gjøre. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Eller er dette rettferdig kanskje, på noen måter? Har han ført deg bak lyset eller har vært uærlig med deg noen gang? I dette tilfellet skal jeg ikke si noe om spørsmålene du stiller der, da jeg ikker har noen info om det. Det jeg vil si noe om er at JA, når gutter blir venner med jenter de egentlig vil noe mer med, så er de på en måte uærlige om hensiktene sine. Likevel er det jenta som blir sittende som den stygge ulven som er slem og "friendzoner" gutten, selv om relasjonen faktisk først var et vennskap. Det er så utrolig kjipt å komme i en situasjon hvor man både får dårlig samvittighet og mister en man trodde var en venn. For å slippe sånt er det mye mer ærlig av gutter å tidlig vise antydninger om hva han egentlig vil. Sier ikke at det er dårlig gjort å begynne å like en man er venner med, men om man bruker vennskap som et middel for å oppnå noe annet, så er det å føre den andre bak lyset. Anonymous poster hash: 329af...d1f 1 Lenke til kommentar
KleinStein Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 (endret) Hva kan jeg si da? Jeg må jo forklare han situasjonen... SELVSAGT må du det. Hva er grunnlaget for at du har trodd noe annet? Å gjøre noe annet ville ha vært svært uærlig og ufint. Og du hadde vel neppe satt pris på å bli ført bak lyset på samme måte heller. Eller er dette rettferdig kanskje, på noen måter? Har han ført deg bak lyset eller har vært uærlig med deg noen gang? Det virket nemlig som flere her heller ønsket at jeg momentant skulle droppe han, at jeg plutselig skulle kutte kontakten osv... Jeg har selv opplevd at dette har skjedd meg (ikke av denne gutten), så jeg har aldri vært på tanken på å bare kutte han ut. Jeg er derfor helt enig med deg; det hadde vært ufint og uærlig. Nå har det seg slik at jeg har forklart han hele situasjonen. Vi er fortsatt gode venner og har ikke ødelagt noe mellom oss. Tvert i mot. Derfor fungerer dette i hvert fall så langt det lar seg gjøre. Ja du vil sikkert få svært mange nøytrale og forståelsefulle svar her inne om dette temaet vil jeg tro. Men du har selv opplevd hva da, med noen? Jeg har selv opplevd litt og gitt, men jeg vet ikke om jeg har vært borti noe lignende av dette før. Altså, ikke misforstå meg, jeg har en god del av gode venner nå og har hatt flere venner jeg har vokst i fra også. Og en haug av bekjente og fjerne relasjoner også. Så jeg har ikke så veldig store problemer med å se forskjellen på et vennskap og en annen type relasjon. Og når det er følelser involvert så kan det jo skape muligheter for at det blir en smule kleint i blant. Og jeg har selv også måtte ha friendzonet noen jenter, som ønsket noe mer enn et vennskap med meg, men hvor jeg absolutt ikke var interessert i noe mer, fordi jeg ikke hadde sånne følelser for dem. Dette er ikke venner jeg prioriterer noe særlig dog, men slår jo gjerne av en prat i blant og ofte er med dem noen ganger siden vi er i noenlunde samme miljø, fordi jeg møter dem jo som som regel via (felles)venner, så det hender jo at vi henger en del sammen når mange er samlet. Det sagt, så tror jeg at jeg aldri har hatt følelser for en jente, som ikke hadde det for meg, slik at jeg havnet i friendzonen hennes som en fortapt liten valp med masse følelser og depressive tanker, fordi jeg egentlig så sårt og desperat ønsket noe mer enn et vennskap, men spiser lett de smulene jeg kan få likevel da. Men jeg får egentlig ikke så lett følelser for folk heller. Og når dem forsvinner, så har jeg ikke noe erfaring med at dem kommer tilbake. Har tidligere da bare hatt en tendens til å gå videre når den slags romantiske følelser forsvinner for en person. Men hva vet jeg, det kan jo like godt være mulig at jeg og dem egentlig ikke var så gode venner i utgangspunktet da og ble bare blendet av forelskelsen og flyktige følelser i stedet. Friendzone ja. Det er et snodig begrep, men egentlig ikke. Og så hyggelig å høre at du har forklart han hele situasjonen da og at dere fortsatt er gode venner uten å ha ødelagt noe mellom dere. Det blir vel sannsynligvis kjempefint, innholdsrikt og et givende vennskap videre for begge partene. Hvert fall hvis en ser på hvordan fordelingen som har vært frem til oppløpet og en kan spå utviklingen derfra ut i fra det. Eller er dette rettferdig kanskje, på noen måter? Har han ført deg bak lyset eller har vært uærlig med deg noen gang? I dette tilfellet skal jeg ikke si noe om spørsmålene du stiller der, da jeg ikker har noen info om det. Det jeg vil si noe om er at JA, når gutter blir venner med jenter de egentlig vil noe mer med, så er de på en måte uærlige om hensiktene sine. Likevel er det jenta som blir sittende som den stygge ulven som er slem og "friendzoner" gutten, selv om relasjonen faktisk først var et vennskap. Det er så utrolig kjipt å komme i en situasjon hvor man både får dårlig samvittighet og mister en man trodde var en venn. For å slippe sånt er det mye mer ærlig av gutter å tidlig vise antydninger om hva han egentlig vil. Sier ikke at det er dårlig gjort å begynne å like en man er venner med, men om man bruker vennskap som et middel for å oppnå noe annet, så er det å føre den andre bak lyset. Anonymous poster hash: 329af...d1f Takk, for et hyggelig svar da. Og jeg er noe enig med deg her, på slutten av innlegget hvert fall. Men det virker som du sitter med noen snodie oppfatninger av kjønnsroller, hvor jenter har én typisk rolle og gutter har én typisk rolle og denne er like permanent uansett. Men jeg er ikke helt enig i at det alltid er slik. Hvilke historier er det du har hørt eller har erfaring med da? Og det er overhodet ikke slemt av noen som må "friendzone" noen, fordi noen har følelser for deg, uten at du har sånne følelser for dem på den måten. Men siden du er grei nok som en venn (også) så blir det ofte ønskelig med et vennskap med deg likevel. Vel viten om at det ikke vil bli noe mer. Men selvfølgelig må det være kjipt å få dårlig samvittighet når en mister noen en gjerne skulle ha sett for seg å ha som en venn, fordi omstendighetene ikke gjorde det mulig, pga (for mye) følelser og slikt. Og det viktigste er jo at det ikke blir destruktivt for noen av partene av relasjonen. Ikke sant ? Så man må jo se an begge sidene av saken som oftest. Og så til ditt siste avsnitt, så er jeg veldig enig med deg. Det er absolutt ganske dårlig gjort og kjipt å gå frem med lugubre og løgnaktige intensjoner ved å egentlig tro at vennesonen bare er en utfordring for at det kan bli noe mer, senere. For jeg kan ikke innbille meg noe mer slitsomt enn som så. Av en venn, liksom. Fordi jeg har vært der selv. Og generelt det å føre noen bak lyset er jo ganske dårlig gjort ja. Men det virker egentlig ikke som det er tilfellet her. Ikke nå lengre hvert fall. For det virker mer som om det er jenta som ønsker (at han skulle ønske) noe mer enn et vennskap (og at han skulle så gjerne hatt mer følelser og ville ha henne som noe mer enn en venn). Uten å være ærlig om dette til begynne med, men ved å heller føre ham bak lyset en liten stund før henne heller valgte å komme frem med sannheten etterhvert. Og det forandrer jo situasjonen en del, bort i fra andre typiske tilfeller med en friendzone. Endret 13. mars 2014 av KleinStein Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Takk, for et hyggelig svar da. Og jeg er noe enig med deg her, på slutten av innlegget hvert fall. Men det virker som du sitter med noen snodie oppfatninger av kjønnsroller, hvor jenter har én typisk rolle og gutter har én typisk rolle og denne er like permanent uansett. Men jeg er ikke helt enig i at det alltid er slik. Hvilke historier er det du har hørt eller har erfaring med da? Og det er overhodet ikke slemt av noen som må "friendzone" noen, fordi noen har følelser for deg, uten at du har sånne følelser for dem på den måten. Men siden du er grei nok som en venn (også) så blir det ofte ønskelig med et vennskap med deg likevel. Vel viten om at det ikke vil bli noe mer. Men selvfølgelig må det være kjipt å få dårlig samvittighet når en mister noen en gjerne skulle ha sett for seg å ha som en venn, fordi omstendighetene ikke gjorde det mulig, pga (for mye) følelser og slikt. Og det viktigste er jo at det ikke blir destruktivt for noen av partene av relasjonen. Ikke sant ? Så man må jo se an begge sidene av saken som oftest. Og så til ditt siste avsnitt, så er jeg veldig enig med deg. Det er absolutt ganske dårlig gjort og kjipt å gå frem med lugubre og løgnaktige intensjoner ved å egentlig tro at vennesonen bare er en utfordring for at det kan bli noe mer, senere. For jeg kan ikke innbille meg noe mer slitsomt enn som så. Av en venn, liksom. Fordi jeg har vært der selv. Og generelt det å føre noen bak lyset er jo ganske dårlig gjort ja. Men det virker egentlig ikke som det er tilfellet her. Ikke nå lengre hvert fall. For det virker mer som om det er jenta som ønsker (at han skulle ønske) noe mer enn et vennskap (og at han skulle så gjerne hatt mer følelser og ville ha henne som noe mer enn en venn). Uten å være ærlig om dette til begynne med, men ved å heller føre ham bak lyset en liten stund før henne heller valgte å komme frem med sannheten etterhvert. Og det forandrer jo situasjonen en del, bort i fra andre typiske tilfeller med en friendzone. Unnskyld så mye, det var virkelig ikke meninga å opptre på en lite koselig måte. Jeg er enig med deg i det du skriver, bortsett fra at jeg ikke helt kan se at det ser ut som ts ønsker at vennen skal ville noe mer(?). Jeg har ikke rare oppfatninger av kjønnsroller, selv om jeg skjønner hvordan det kan se sånn ut i det forrige innlegget mitt her. Grunnen til at det ble feilformulert er bare at jeg generaliserte fra egne erfaringer. Det er dumt i alle diskusjoner, og det beklager jeg. Ble litt revet med av følelsene fordi jeg selv nettopp har mistet det jeg trodde var min beste venn på grunn av at han "ble forelsket første gang vi møttes", og nå orket han ikke å være bare venn lenger. Jeg har dårlig samvittighet, og det gjør meg så sint, for jeg har ikke gjort noe galt. Tvert imot var jeg en god venn, som gjorde mye for vennskapet. Jeg har ikke "friendzonet" ham, jeg trodde rett og slett bare at vi var venner. Og akkurat nå hadde jeg trengt bestevennen min, selv om jeg ikke føler noen fysisk tiltrekning til ham. Beklager at dette er helt ekstremt off topic. Går med dette ut av diskusjonen for å ikke kuppe tråden! Anonymous poster hash: 329af...d1f Lenke til kommentar
Veritæs Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Er du tilfeldigvis 15 år gammelt ts? Hva med å sende ham en link til denne tråden på facebook. Problem solved! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå