ræss93 Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Hvordan fungerer det? Hvordan er det mulig, er det ingen næringsstoffer? Alt er kunstig? Er det skadelig? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Navn, bilde, link? Lenke til kommentar
Everket Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Det har jeg aldri hørt om, fortell gjerne mer. Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 http://www.waldenfarms.com/products/spread_peanut.html Bestilt fra iherb.. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Det finnes ikke, men i f.eks. USA har de en grense for hvor mange kalorier et matprodukt kan inneholde for å kunne reklamere med 0 kalorier. Altså trenger det ikke være 0 kalorier - bare under grensen. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Umulig. Peanøtter har ca 560 kalorier pr 100 gram. Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 Det er ikke peanøtter oppi.. Er vel bare kunstige tilsetninger. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Umulig. Peanøtter har ca 560 kalorier pr 100 gram. Men så er det mulig å presse peanøttene for å fjerne mye av fettet. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Innhold: https://www.waldenfarms.com/nutrition_facts.html# Ikke mye peanøtter å spore hvertfall. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 (endret) Som dere ser på listen så er det svært lite "kunstige" tilsetningstoffer; men innenfor kjemien så kan man trikse litt slik at resultatet ofte blir færre/ingen kalorier men smaksmessig nesten det samme. Førsteingrendiensen er vann, som også er et smart triks når man skal etterligne et gitt substans, diverse gummier slik som xanthan brukes også i lettmajones i Norge for å etterligne smaken. Noe den gjør helt fair. Olestra brukes/ble brukt i mye og er en "fettfri-fett" variant. Hvor man hekter på flere fettsyrer på en sukkermolekyl. Kort fortalt fører dette til at det blir for kompleks å bryte ned og det passerer videre til tarmen. Som de fleste kan gjette til her så vil et relativt "høyt" inntak føre til magesjau. Simplesse blir også brukt i low-fat matkompomenter hvor man mixer egg og melk for å etterligne smaken til fett. Får man til en gitt konsistens så kan vannet være en faktor som bidrar i størrw grad. Endret 21. februar 2014 av Dukien 2 Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 Smaker ikke akkurat peanøttsmør, men nå er den ikke min heller. Takk for bra svar, Dukien. Lenke til kommentar
EasyCook Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Jeg har prøvd forskjellige produkter fra walden farms, alle havnet rett i søpla. Helt forferdelig, noe av det værste jeg har smakt ever. Er vel ikke annet å forvente av ting med 0 kalorier da.. De tingene jeg testa smakte noe som hørte hjemme i motoren på en bil Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Å fytterakkern. Jeg tror jeg går og gjemmer meg under senga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå