Filosofikum Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Fant ut at UAC på dataen min var blitt deaktivert. Har aktivert den. Og det står at den er aktivert. Men når jeg prøver og åpne apper ,så står det at den er deaktiver likevel. Har prøvd maaange ganger. Noen som har peiling på hva som kan være problemet og hva jeg bør gjøre? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Hvorfor vil du ha det aktivert? Lenke til kommentar
Filosofikum Skrevet 22. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2014 Hvorfor vil du ha det aktivert? Det skal vel helst være aktivert........Og håper på å få åpnet appene igjen. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Hvorfor vil du ha det aktivert? Det skal vel helst være aktivert........Og håper på å få åpnet appene igjen. Det er bare noe forbanna drit som ingen trenger i det hele tatt. Det første jeg gjør etter å ha reinstallert en maskin er å skru det av Lenke til kommentar
Filosofikum Skrevet 22. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2014 Hvorfor vil du ha det aktivert? Det skal vel helst være aktivert........Og håper på å få åpnet appene igjen. Det er bare noe forbanna drit som ingen trenger i det hele tatt. Det første jeg gjør etter å ha reinstallert en maskin er å skru det av Men hvordan får jeg da åpnet appene mine igjen? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Hva mener du med det? Får du ikke åpnet programmer? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Hvorfor vil du ha det aktivert? Hvorfor ønsker du ha den deaktivert? UAC er sikkerhetslag i Windows, litt som Sudo-kommandoen til Linux. Den er der for en grunn, for å beskytte brukere. Les gjerne artikkelen: http://www.7tutorials.com/uac-why-you-should-never-turn-it-off Det er for å hindre applikasjoner å kjøre med administrator rettigheter slik at onsidende programvare kan ta over maskinen. Ser ikke helt problemet med UAC... Anyhow til TS: Hva mener du med deaktivert? Normalt kjører applikasjoner med dine rettigheter på maskinen, for å tvinge administrator rettigheter må du høyreklikke på en applikasjon trykke på: "kjør som administrator". Lenke til kommentar
Filosofikum Skrevet 23. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2014 Hva mener du med det? Får du ikke åpnet programmer? Nei, dessverre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå