Star Fox Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Har funnet en perfekt hybelleilighet, og jeg ønsker derfor å løse meg fra leiekontrakten jeg har med nåværende utleier på dagen - om det finnes smutthull for det. Jeg bor i andre etasje og det er over fem meter ned til bakken. Er det noe krav om at det skal være brannstige eller liknende fra denne etasjen? Det er ingen røyk-/brannvarslere. Ingen avtrekksvifte på kjøkken. Noe håp? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Nei, din beste sjanse er om du finner en annen som vil ta over etter deg. 2 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Slike anførsler som hevingsgrunnlag vil vanligvis være avskåret etter husleieloven § 2-8. 2 Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 Æsj. Får satse på at jeg finner noen som vil overta. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Hvis det ikke er røykvasler, eller brannstiger så er vel leiligheten leid ut ulovlig er den ikke? Det skal jo være rømningsvei hvis det oppstår brann. Det er det jeg har hørt. Hvis det stemmer så synes jeg det er gyldig grunn til å si opp på dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå