Gå til innhold

Beste studentby i Oslo for BI-student

Anbefalte innlegg

Til høsten begynner jeg på mitt andre av fem år ved BI Nydalen. Dama flytter nedover til Oslo, og jeg håper på å få tilbud om parleilighet ved en god studentby slik at jeg får bo noenlunde fast under studietiden.

Jeg sendte inn en søknad 19. august 2013, så har stått på ventelisten en stund. Søknaden gjelder perioden høsten 2014 og våren 2015.

Dette er søknaden per dags dato:

post-225303-0-47108100-1393001194_thumb.png

Hvilken rekkefølge/studentbyer er optimal å søke om?

Det viktigste er enkel vei til Nydalen og grei standard. Kommer til å søke ved bsn også i april (første mulighet for høsten).

Endret av spinkeljaevel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bor i parleilighet på Bjølsen og akkurat nå er det faktisk flere parleiligheter ledige. De som er ledige er de umøblerte 1-romsleilighetene med sovealkove. Sovealkoven fungerer akkurat som et eget soverom. Søker du på disse istedet tror jeg du har mye større sannsynlighet for å få bolig.

Anbefaler deg også om å søke om innflytting så tidlig som mulig, da nesten alle søker om innflytting rundt 1. august. Vi søkte fra 1.juli og fikk leilighet nesten umiddelbart, selv om jeg kjenner andre som hadde stått lengre i kø opptil mange måneder lengre det vi hadde. SiO bryr seg mye mer om å tjene penger enn å gi bolig til de som har ståt lengst i kø.

Når det kommer til avstand til Nydalen er vel St.Hanshaugen og Carl Berner gode alternativer. Carl Berner er helt nytt og har per dags dato ledige parleiligheter. Derfra tar det kun 5 min med banen, så ville helle søkt der enn Bjerke.

Når det gjelder rekkefølgen syns jeg du bør ha Bjølsen øverst slik du har det nå, beliggenheten er jo helt perfekt hvis du går på BI. Ville satt Sogn over Bjerke, da Sogn har bedre forbindelser med Nydalen.

Endret av LM28
Lenke til kommentar

Jesus, hadde helt glemt hvor ræva SiO sine sider er mtp. å faktisk vise leiligheten og størrelsen på bildene.

Tusen takk for svar! Har nå satt opp dette:

1. prioritet
Bjølsen Studentby: Umøblert 1-roms leilighet m/sovealkove
2. prioritet
Carl Berner Studenthus: Umøblert 1-roms leilighet med hems
3. prioritet
Bjølsen Studentby: Umøblert 2-roms leilighet
4. prioritet
St. Hanshaugen Studentby: Umøblert 2-roms ny standard
5. prioritet
Carl Berner Studenthus: Umøblert 2-roms leilighet
6. prioritet
Ullevål Studentby: Umøblert 2-roms leilighet

e: Har også satt opp leieperiode 1. juli 2014 til 30. juni 2015.

Om noen andre har innspill blir det gladelig tatt i mot.

Endret av spinkeljaevel
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Vet ikke hva slags budsjett dere har, men jeg hadde søkt meg inn på Anker sine bygninger i Københavngata. Helt nye sommer 2013.

Like utenfor døren går buss direkte til Nydalen. 10 minutt til skolen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Er det på alle?

Er i hvert fall på min, og ja, det er kjipt, men man blir vant med det. Det kjipeste er at kjøkkenet (mitt i hvert fall) er ganske lite, men man blir vant med det også.

Er vel mulig å få kjøpt bordovner som en slags nødløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...