RamGuy Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Jeg har gått over til å benytte meg av Internet Explorer 11 på full tid, dette er altså på min stasjonære maskin med Windows 8.1 om det skal ha noen praktisk betydning i forhold til hvordan Internet Explorer 11 måtte oppfører seg i Windows 7 og Windows 8. Kan ikke si jeg savner Google Chrome noe voldsomt, jeg forlot Chrome da jeg ikke var spesielt overbegeistret for at det sløyfet WebKit til fordel for sin egne proprietære fork som de kalte Blink, den forferdelige innebygde utskriftfremviseren som jeg har null behov for som de nå har gjort sånn at er umulig å omgå, noe som var mulig tidligere ved å fikle litt i skjulte innstillinger, samt den innebygde PDF-Viewer roter til sentrering ved utskrift og det å få Chrome til å benytte Adobe PDF ender alt, alt for ofte med krasj så jeg må forsøke å laste inn PDF to, tre, fire ganger før den vises. Må si at Internet Explorer 11 har overrasket meg meget positivt, har alltid vært en motstander av Internet Explorer da det stortsett har fremstått som en temmelig uduelig og treg nettleser sammenlignet med blant annet Mozilla FireFox og nå de siste årene Google Chrome og Safari som jeg har benyttet istedenfor. Men Internet Explorer 11 er ikke så verst og fremstår for meg ikke noe tregere enn Google Chrome i bruk og nå som jeg har fått lagret alle passord, fått over bokmerkene til IE sin favorittliste og litt sånt dilldall så er det vel egentlig ingenting jeg savner. MEN! Jeg har et veldig stort irritasjonsmoment og det er at Internet Explorer 11 fremstår vanvittig glemsk på min maskin.. Den husker diverse auto-fill og lagrede passord osv.. Men den klarer ikke å holde meg logget inn på nettsider osv i mer enn type 24-48 timer. Hvor FireFox, Chrome og Safari vil holde meg logget inn på blant annet Hardware.no / Diskusjon.no i det uendelige om jeg huker av for "husk meg" så må jeg logge inn på nytt etter type 24-48 timer i Internet Explorer 11... Det er jo ikke et så voldsomt stort problem når den husker passord osv osv.. Men ta YouTube da hvor jeg har 2-veis autentisering så jeg må frem med min telefonen og min installerte Authy autentiserings applikasjon hver gang jeg må logge inn på nytt... Du kan jo huke av for at Google / YouTube skal "huske deg" så du slipper å bruke 2-vei autentisering hver bidige gang du logger inn, men som med alt annet så ser Internet Explorer 11 ut til å glemme alt dette hver 24-48 time så jeg må logge meg inn fra scratch. Er det flere som opplever det samme? Hva i all verden er det som gjør at Internet Explorer ser ut til å nullstille alle "husk meg" etter 24-48 timer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå