Dominator X Skrevet 28. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2014 (endret) Det er tross alt du selv som skal bestemme til syvende og sist hvor bra maskinen din blir. Problemet vi ofte får er at vi av og til prioriterer feil, mange som velger en rå-billig PSU fordi de tror at det ikke har noe å si, men sannheten er at PSU'en er trolig den viktigste komponenten i datamaskinen din. Personlig styrer jeg unna Corsair, de gikk fra å levere utrolige gode strømforsyninger til å nå lage strømforsyninger som inneholder tvilsomme Caps ( Ref Jonnyguru ) , XFX har noen gode om du plukker riktig og det som bør være et sikkert valg er Seasonic. Skjermkort er det lurt å velge enten et relativt nytt mid range kort siden da har man skjermkort i 2-3 år , velger man High end får man høy ytelse men det koster skjorta. Jeg er litt begeistret for Mantle , men Nvidia sine 760 / 770 kort er helt greie de også og de siste 8xx mid / low end korta er også gode valg. Har hovedsaklig sett på watt, om den er modular, og hvilken PSU en som har jobbet over 25år i bransjen bruker. Den jeg plukket ut er en han har brukt flere ganger, og nevner at han ikke bruker deler han ikke har erfaring med og anbefaler. Men de fleste har jo forskjellige meninger og bruksområde. Kan legge til at alle XFX PSUene på markedet nå er laget av Seasonic Corsair har fortsatt noen gode PSUer på markedet. AX (non i) er blandt de bedre samt CS serien har fått gode tilbakemeldinger, men ja, dem lever kun på rykte sitt da dem holdt seg til Seasonic. Men etter dem sluttet å samarbeide med dem har de falt ganske mye i kvalitet. Da vet jeg det. Hørt mye bra om dem. Endret 28. februar 2014 av Dominator X Lenke til kommentar
Stormforcex Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Kunne du vise/lenke meg den endelig lista? Lenke til kommentar
Dominator X Skrevet 28. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2014 Har ikke helt bestemt meg, så nei, det kan jeg ikke. Lenke til kommentar
Dominator X Skrevet 28. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2014 Hei, igjen! Jeg har nå satt opp en liste jeg må si meg fornøy med, men litt usikker på om jeg kan få samme kvalitet for en mindre penge. Har dere peiling på bedre "bang for the bucks"? Crucial BallistixSport 8GB 1600MHz Fractal Design Define R4 Black ASUS Z87-PRO Samsung SH-224DB/BEBE XFX XXX Edition 850W 80+ Bronze Intel Core i5-4670K Microsoft Windows 8.1 32-bit/64-bit NOR MSI GeForce GTX760 2GB TF OC CoolerMaster Hyper 212 Evo Samsung 840 EVO Basic 120GB Alt i alt 9 762,- Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Så bra som det kan bli uten å bruke mer penger. Men se om du klarer å skvise inn et AMD R9 280X. Ofte tilbud på disse korta. Lenke til kommentar
Dominator X Skrevet 28. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2014 (endret) Det var godt å høre. Skal se hva jeg klarer, men hvor mye mer vil AMD R9 280X kunne gi meg, og er det samme hvilket av de AMD R9 280X-kortene jeg velger? Vil PSU'n og Hyper 212 viften tåle overklokking eller rmå jeg til med vannkjøler og slikt? Alle delene jeg har satt sammen her, lar seg overklokke? Endret 28. februar 2014 av Dominator X Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 vil gi deg en økning i ytelse ja. Og faktisk verdt dei kronene dyrere. Nesten det samme hvilke du velger så lenge den har 3rd parts kjøler. Hyper 212 kjøleren vil tåle en liten overklokk ja Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Billigste 280X jeg fant på netonnet.no http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/grafikkort/amd-pci-e/Sapphire-R9280X3GBVapor-X/194903.7064/ Er en god kjøler på denne her! Lenke til kommentar
Dominator X Skrevet 28. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2014 Tror jeg skal klare å presse prisen til den der, ja. Da er det bare å få bestilt og bygget! Tusen takk for all hjelp. Da er denne tråden løst. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå