herzeleid Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Så er det vel slik at etterspørselen overstiger tilbudet i alle fall her. Så opphavslandene har "råd" til å være strikse. Det er ikke sånn at de roper hurra for at noen vil adoptere barna deres, helst skulle de jo hatt et tilbud til dem i sitt eget land. Geir Jeg trodde egentlig at det var mange flere barn som trengte adoptivforeldre, men de får kanskje ikke noe adoptivbyrå uansett? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 (endret) Så er det vel slik at etterspørselen overstiger tilbudet i alle fall her. Så opphavslandene har "råd" til å være strikse. Det er ikke sånn at de roper hurra for at noen vil adoptere barna deres, helst skulle de jo hatt et tilbud til dem i sitt eget land. Geir Det kan da ikke stemme? Vi vet jo om en mengde land med så stort fødselsoverskudd at samfunnet ikke klarer å håndtere det og der barn ikke får et skikkelig hjem og foresatte. Endret 21. februar 2014 av Abigor Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Det er selvsagt mange barn som kunne trengt det, men opphavslandene setter grenser for hvor mange de vil adoptere bort av dem. Resten blir sittende på barnehjem i Kina eller lever på gata i Columbia. Det er politiske beslutninger i disse landene som begrenser det, ikke fødselstallene eller levekårene. Geir 1 Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Syns adopsjon er ok, men ikke giftemål.. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Pr default, nei. Stebarnadopsjon kan selvsagt tillates. Lenke til kommentar
StrangeWorld Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Syns adopsjon er ok, men ikke giftemål.. Fordi? Og ja, dei har rett til å få adoptere. Er jo blitt 2014, trass alt. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Syns adopsjon er ok, men ikke giftemål.. Å importere barn av samme kjønn for å gifte seg med dem er ihvertfall rimelig tvilsomt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Og ja, dei har rett til å få adoptere. Er jo blitt 2014, trass alt. Om jeg får spikke en ørliten flis her: De burde ha samme mulighet til adoptere som heterofile. "Rett" til det har ingen, barn er ikke noen vare som omsettes fritt. Men når man vurderer egnethet i dagens samfunn, bør ikke samkjønnede forhold i seg selv telle mot. Geir Å importere barn av samme kjønn for å gifte seg med dem er ihvertfall rimelig tvilsomt. Å importere barn av motsatt kjønn for å gifte seg med dem, da...? Geir 1 Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 (endret) Eg tenkar at adoptering kan vera bra, men også dårleg for eit barn. Sjølv om det har komt lover at du kan vera homoseksuel, og du ikkje har lovt til å vera stygg mot homoseksuelle, er det framleis folk som hatar og er stygg mot homoseksuelle. Viss foreldra har det slik, korleis vil då barnet deira ha det? Eg meinar at barnet vil ha eit hardt og vanskelegt liv. Han/ho vil sannsynlegvis bli mobba av andre barn (på grunn av annaledes foreldre) og vera ulykkeleg. Eg har ingenting imot om homoseksuelle par vil adoptera, men eg er bekymra om korleis barnet vil ha det. Kva meinar dykk? Er dykk enige med meg? Sjølvsagt er det ikkje sikkert at barnet vil ha ein tøff oppvekst, men det er ein stor sjanse for det. Om mobbing skaper problemer, så er det mobbing som må til pers. Ikke det som mobbes. For min del, så synes jeg at alle som er kompetente til å være foreldre, bør kunne få være foreldre, så lenge det finnes barn som har behov for foreldre. Om det skulle skilles på, så burde det være større rom for dette, enn for kunstig befruktning, og andre måter å skape flere barn på. Fokuset burde være at alle barn har det så godt som de kan ha det, flere barn er ikke løsningen der. Endret 28. februar 2014 av KarlRoger 2 Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Syns adopsjon er ok, men ikke giftemål.. Fordi? Og ja, dei har rett til å få adoptere. Er jo blitt 2014, trass alt. Ser ikke hvorfor et giftemål er nødvendig. Jeg vil og si at det går imot skapelsen. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 (endret) Jeg ser heller ikke hvorfor giftemål er nødvendig. Ja giftemål går vel teknisk sett imot skapelsen. Men når først så mange religøse får gifte seg så blir det jo ganske hyklersk å nekte homofile det. Endret 3. mars 2014 av Abigor Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Uten å ha den ringeste kunnskap om tema, er det min synsing at barn har det bedre med en kvinnelig mor. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Finnes det noen andre typer mødre? Hvis en mor er bra, er to mødre bedre? Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå