Gå til innhold

Er utlendinga bra for Norge?

Anbefalte innlegg

Men som jeg sa så er religion en avsporing fra emnet. Skal vi ta tak i innvandring så kan vi ikke drive å overanalysere ting som er indirekte relatert.

Digresjon

Jeg jobbet i en periode med en mann i fra Stavanger som var tidligere sprøytenarkoman men hadde funnet jesus. Han sa følgende

'Dåkker kan drekke og pula så møkje dåkke ve, så lenge dåkke har tru på jesus!'

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste muslimer er greie folk. Jeg er skeptisk til at folk som tror at majoriteten av muslimer er religiøse skruller aldri har møtt på muslimer, spesielt annen-generasjons innvandrere som er oppvokst i norsk kultur, men fortsatt anser seg selv som muslimer.

Som nevnt er det alltid de dårlige eplene som vi hører mest fra. Ingen skriver nyhets-artikler om moderate muslimer som synes det er greit at kvinner går uten hijab, eller om afghaneren som lærer seg norsk og ikke voldtar kvinner. Vi hører heller ikke noe om tyskere, svensker eller andre vestlige innvandrere når media snakker om innvandring.

Eksisterer det egentlige moderate muslimer? I følge flere jeg har vært i kontakt med av folk fra islamske land, så sier dem nei. Det eksisterer ikke. Enten er man muslim eller ikke.

Har det noe å si? Reiser du til Russland så finner du et tonn av muslimer (ekte eller ikke) som er meget moderate. Noen av dem spiser til og med svin.

På en annen side: Eksisterer det egentlig moderate kristne? Jeg er ganske sikker på at selv-erklærte kristne går i trygg retning mot helvete om det tar bibelen bokstavelig.

Islam og kristendom kan ikke sammenlignes. Selv tar jeg sterk avstand til alle former for religiøst tøv. Men jeg under meg om det eksisterer moderate muslimer? Ingen kan til nå svare på det. Muslimer selv sier at koranen skal følges.

Hadde ikke kristendommen hatt innvirkning på oss hadde du ikke hatt frykten for Islam :-)

Jeg frykter ikke islam. Men jeg er sterk i mot rasisme og islam er en rasistisk ideologi.

I grunn ikke, men enkelte tolker det dit.

Forsøk og gift deg med ei muslimsk jente. Da skal du se rasisme på nært hold.

Lenke til kommentar

Alle muslimene jeg kjenner er greie folk, så jeg vet ikke hvorfor du tror jeg lyver til meg selv.

Det er anti-immigrasjons bevegelsen som blander sammen arbeidsdyktighet, integrering og krydrer det med anekdoter og ekstreme eksempler. Så det er derfor jeg synes at det betyr noe, for jeg har ikke hodet mitt i sanden og tror at innvandrer = Allahu akbar kvinnehater som bare vil nordmenn vondt, og innføre sharialover.

Jeg tror ikke at vi ødelegger landet selv uansett hvor mange innvandrere vi har, så jeg sover veldig godt om natten. Det er hat-bevegelsen som har kommet opp med dette "oss og dem" konseptet.

Dessuten så er det idiotisk at vi er nødt til å diskutere islam bare fordi vi snakker om innvandring. Hvem tror du gjør opp for mesteparten av innvandrerne?

For meg spiller det liten trille om en muslim er moderat eller ekstrem, der forandrer ikke utgangspunktet. Det spiller ingen rolle om samtlige somaliere hadde vært begavede mennesker med en IQ på 250 og det spiller egentlig ingen rolle om de ønsker sharialover eller ikke. La de leve i sine enklavver, la de praktisere sharia, la de bære niqab, la de kreve sine bønnerom, la de vise sitt sanne ansikt. Det gjør bare stemmer som min sterkere.

Igjen, det spiller ingen rolle om de er «greie folk». For meg handler ikke dette om enkeltindivider, men om en langt dypere overbevisning. Jeg har også møtt "greie" muslimer, og hva så?! Herregud, så banalt

Hvis du virkelig tror at Norge og Europa ikke blir ødelagt av ikke-vestlige innvandring, så tar du feil. Vi ser mange tegn i tiden allerede i dag, jeg tør ikke engang å tenke tjue til tredve år frem i tid. Hvis en ikke stopper dette vanviddet nå har vi ingen fremtid. Og jeg sier vi i håp om at flere skal forstå.

Hva angår antall ikke-vestlige innvandrere i Norge ligger statistikken på rundt to- til tre hundre tusen sist jeg sjekket. Ser en bort i fra den noe forhøyde kurven for noen år tilbake er asylstrømmen til Norge og Europa stabil, hvis en ser bort i fra Sverige, som ligger på asyltoppen per antall innbyggere.

Hva angår asylstrømmen fra Europa er ikke denne like interessant i denne sammenheng, det går nok rimelig greit å "integrere" en svenske og en danske i ny og ne.

Islam er uinteressant i denne sammenheng.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...