Gå til innhold

Er utlendinga bra for Norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge du og flertallet i Norge ikke har lyst til å ha Islamistisk styre vil det heller ikke bli det. Viss flertallet ønsker Islamistisk styre så vil det også bli det. Demokratiet vårt er ganske enkelt sånn sett.

Vårt demokrati kan fort bli vår undergang.

Det kan bli din undergang, men jeg vil ikke si jeg deler synspunktet.

Vi menn kan nok ta det med stor ro. Det er kvinnene som vil lide under et islamsk styre. Men det handler om å ta ansvar og avstand til en brutal ideologi.

Lenke til kommentar

Vi menn kan nok ta det med stor ro. Det er kvinnene som vil lide under et islamsk styre. Men det handler om å ta ansvar og avstand til en brutal ideologi.

Vel, nå ser jeg ikke at dette kommer til å skje i vår levealder. Så lenge majoriteten i Norge verdsetter religionsfriheten så tror jeg nok at vi kan leve side om side i respekt av hverandre når det kommer til akkurat dette.

Lenke til kommentar

Vel, nå ser jeg ikke at dette kommer til å skje i vår levealder. Så lenge majoriteten i Norge verdsetter religionsfriheten så tror jeg nok at vi kan leve side om side i respekt av hverandre når det kommer til akkurat dette.

Islam er noe langt mer en religion. Islam er politikk og normalt tar folk avstand til rasistiske og menneskefiendtlige ideologier.

Lenke til kommentar

Islam er noe langt mer en religion. Islam er politikk og normalt tar folk avstand til rasistiske og menneskefiendtlige ideologier.

De fleste muslimer jeg kjenner er ganske allrighte folk. Alle religioner er politikk, alle religioner er basert rundt de samme prinsippene.

Lenke til kommentar

Det er ingen "impending doom" som venter på oss, så islam er ikke slutten på oss. Utlendinger er ikke helt det samme som innvandrere, men jeg har tro på at både utlendinger og innvandrere er bra for Norge med visse unntak.

Det er alltid de dårlig eplene man hører om, men man tenker aldri over at de fleste innvandrere er tyskere og polakker som fyller opp en manglende arbeidskraft og bygger den norske økonomien, gjerne ved å ta "uønskede" jobber.

Så er innvandrere og utlendinger bra for Norge? I det store bildet, ja.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste muslimer jeg kjenner er ganske allrighte folk. Alle religioner er politikk, alle religioner er basert rundt de samme prinsippene.

Jeg kjenner mange som kommer fra islamske land og som holder på noen tradisjoner. De er like mye muslimer som jeg er kristen. Disse kaller vi naive nordmenn for moderate muslimer. Men selv sier mange av disse at moderate muslimer ikke eksisterer. Ellers er jeg svært uenig med deg at kristendommen slik den fremstår i Norge i dag, ikke har mye med Norsk politikk å gjøre.

Lenke til kommentar

De fleste muslimer er greie folk. Jeg er skeptisk til at folk som tror at majoriteten av muslimer er religiøse skruller aldri har møtt på muslimer, spesielt annen-generasjons innvandrere som er oppvokst i norsk kultur, men fortsatt anser seg selv som muslimer.

Som nevnt er det alltid de dårlige eplene som vi hører mest fra. Ingen skriver nyhets-artikler om moderate muslimer som synes det er greit at kvinner går uten hijab, eller om afghaneren som lærer seg norsk og ikke voldtar kvinner. Vi hører heller ikke noe om tyskere, svensker eller andre vestlige innvandrere når media snakker om innvandring.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hver og en av oss ser verden gjennom våre kondisjonerte sinn (biologisk fakta), det gjelder oss alle uten unntak. Så vi har alle helt rett og helt feil. Du ser vel at når vi alle er enige om noe, så sier vi "oss" - men når vi blir uenige, så blir det kondisjonerte selvet (egoet) truet, oss endres til "meg", og da er krigen i gang.

Så handler det bare om hvem som har flest våpen, og er mest gemen, for å kåre en så kalt "vinner". Samtidig skapte vi en "taper", og vær trygg på at den taperen kommer til å ta deg en vakker dag, bare vent ..

Jeg ser og forstår hva du mener. Men ser ikke helt sammenhengen med Islam. De som ikke ser at Islam kan bli et omfattende problem her i landet, de burde oppsøke hjelp.

"islam" er bare én tidsbestemt forutsetning, i en rekke av andre forutsetninger, som alle må til for at det skal smelle. Neste gang er det en annen symbolsk makt, som herskesyke og grådige mennesker kan gjemme seg bak. Sånn er det med det meste som smeller, og hvor vi feilbarlige mennesker er involverte - vi er altså alle som en ikke til å stole på. Og siden alt, bestandig og til enhver tid er i endring i universet, bør vi være like formbare til enhver tid, og ikke stivne inn i eks. "islam er fienden, og ferdig med det"

Vi møter allel avskygninger av "islam" her til lands, og jeg for min del har bare positivt å si om de jeg har truffet på, som for det meste har vært på jobb, eller som kunde som en god tjenesteleverandør, som beriker min fritid. Så vet jeg også at det er råtne egg overalt, også hos muslimene og i deres tro, men jeg tipper de ligner på oss "kristne, eller sekulære humanister" her til lands, både i antall og oppførsel

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Jeg kjenner mange som kommer fra islamske land og som holder på noen tradisjoner. De er like mye muslimer som jeg er kristen. Disse kaller vi naive nordmenn for moderate muslimer. Men selv sier mange av disse at moderate muslimer ikke eksisterer. Ellers er jeg svært uenig med deg at kristendommen slik den fremstår i Norge i dag, ikke har mye med Norsk politikk å gjøre.

Hadde ikke kristendommen hatt innvirkning på oss hadde du ikke hatt frykten for Islam :-)

Lenke til kommentar

De fleste muslimer er greie folk.

Hva så? Dette er argumentasjon jeg hører igjen og igjen og jeg begynner virkelig å tvile på mine medborgere.

Hva spiller der for rolle om de er «greie folk»?

Det skal ikke være her, de er rasefremmede i Norge, de kan aldri bli av nordisk ætt, samme hvor mange generasjoner de befinner seg på okkupert mark. Disse er okkupanter i et fremmed land. Et land de forøvrig aldri hadde kunnet ta seg til hvis de virkelig var fattige flyktninger fra land i krig og sult.

Tror du at vi kan gjøre en forskjell, er det saken? Sover du bedre om natten hvis du bare inbiller deg at om vi ødelegger Norge, Skandinavia og Europa med rasefremmede okkupanter, så bli verden et bedre sted?

Ikke-vestlig innvandring fra den tredje verden vil _aldri_ kunne fungere.

Jeg har en favorittvideo på YouTube, den beskriver problemet godt.

Lenke til kommentar

De fleste muslimer er greie folk.

Hva så? Dette er argumentasjon jeg hører igjen og igjen og jeg begynner virkelig å tvile på mine medborgere.

Hva spiller der for rolle om de er «greie folk»?

Alle muslimene jeg kjenner er greie folk, så jeg vet ikke hvorfor du tror jeg lyver til meg selv.

Det er anti-immigrasjons bevegelsen som blander sammen arbeidsdyktighet, integrering og krydrer det med anekdoter og ekstreme eksempler. Så det er derfor jeg synes at det betyr noe, for jeg har ikke hodet mitt i sanden og tror at innvandrer = Allahu akbar kvinnehater som bare vil nordmenn vondt, og innføre sharialover.

Jeg tror ikke at vi ødelegger landet selv uansett hvor mange innvandrere vi har, så jeg sover veldig godt om natten. Det er hat-bevegelsen som har kommet opp med dette "oss og dem" konseptet.

Dessuten så er det idiotisk at vi er nødt til å diskutere islam bare fordi vi snakker om innvandring. Hvem tror du gjør opp for mesteparten av innvandrerne?

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste muslimer er greie folk. Jeg er skeptisk til at folk som tror at majoriteten av muslimer er religiøse skruller aldri har møtt på muslimer, spesielt annen-generasjons innvandrere som er oppvokst i norsk kultur, men fortsatt anser seg selv som muslimer.

Som nevnt er det alltid de dårlige eplene som vi hører mest fra. Ingen skriver nyhets-artikler om moderate muslimer som synes det er greit at kvinner går uten hijab, eller om afghaneren som lærer seg norsk og ikke voldtar kvinner. Vi hører heller ikke noe om tyskere, svensker eller andre vestlige innvandrere når media snakker om innvandring.

Eksisterer det egentlige moderate muslimer? I følge flere jeg har vært i kontakt med av folk fra islamske land, så sier dem nei. Det eksisterer ikke. Enten er man muslim eller ikke.

Lenke til kommentar

Eksisterer det egentlige moderate muslimer? I følge flere jeg har vært i kontakt med av folk fra islamske land, så sier dem nei. Det eksisterer ikke. Enten er man muslim eller ikke.

Det blir som å spørr westboro baptist church om homofile..

Lenke til kommentar

Har det noe å si? Reiser du til Russland så finner du et tonn av muslimer (ekte eller ikke) som er meget moderate. Noen av dem spiser til og med svin.

På en annen side: Eksisterer det egentlig moderate kristne? Jeg er ganske sikker på at selv-erklærte kristne går i trygg retning mot helvete om de tar bibelen bokstavelig.

Men som jeg sa så er religion en avsporing fra emnet. Skal vi ta tak i innvandring så kan vi ikke drive å overanalysere ting som er indirekte relatert.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...