Emancipate Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Det at de setter likhetstegn mellom sunt og slankende liker jeg dårlig. Det er ikke alle som er for tjukke. Noen er for tynne og de fleste er normale. Sunt = mye vitaminer/fiber/antioksidanter/vann/mineraler per kalori Slankende = få kalorier per volumenhet Hvordan de klarer å mikse disse oppi hodet sitt vil jeg ikke vite. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Nja, man må ikke spise mindre kalorier enn det man forbrenner for å slanke seg heller. Spiser man sundt og riktig, normaliseres vekten i praksis av seg selv. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 man må ikke spise mindre kalorier enn det man forbrenner for å slanke seg hellerJavel? Du brøt nettopp en av termodynamikkens lover. Man kan slanke seg ved å spise mindre av den samme maten, eller like mye av mat som har færre kalorier per volumenhet. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Nei, poenget er hvor mye av maten kroppen velger å ta til seg. Spiser man feil mat forstyrrer man dette systemet og kroppen tar til seg større del. Spiser man riktig mat sender kroppen overskuddet videre siden systemene fungerer som de skal. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Øl inneholder vitamin B, uten at det blir noe annet enn en alkis-vits å hevde at det er sunt.Feil sammenligning. Den viktige B-vitaminen i brunost er B12. Øl inneholder ikke B12 i det hele tatt. Hæ? Jeg sa da aldri at øl inneholdt B12. At brunost inneholder sunne ting blir aldri noe mer enn en dårlig unnskyldning, for man bør ikke spise så mye brunost at det har noe å si. Det er greit å like brunost, men ikke å putte ordene i munnen på motstanderne. Lenke til kommentar
Melena Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Nå viste det seg vel at det egentlig ikke var noe forbud?Uansett, å fjerne brunosten blir litt feil ende å starte i hvis man skal ta tak i overvektproblemet blant barn og unge i dag... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) Dette "feil ende"-argumentet er absurdlogikk. Alle monner drar, og dette krever ingen innsats. Jeg er enig i at et forbud er teit, men det var vel mest journalist-formulering for å generere klikk. Det er snakk om at kommunen velger ikke lenger å kjøpe produktet. Det er veldig mye annet man heller ikke tilbyr barnehageunger, uten at det blir noe ramaskrik av det. Et til nå oversett, men veldig viktig poeng, er: barn spør ikke etter brunost. Hvorfor skal man tvinge i dem noe man er i tvil om sunnhetsgraden av? For folkesjelas skyld? Endret 24. februar 2014 av Isbilen Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) Tjukkasene i norge har ikke spist for mye brunost i livet sitt, karameller derimot. Ingen vits i å kutte ut brunosten, om et barn spiser en skive brunost i ny og ne utgjør ingen forskjell. Da burde man i alle fall kutte ut saft osv.... Dette er og blir et helt idiotisk forslag, prøve å "beskytte barn fra seg selv" med å nekte dem en skive brunost til lunsj. Jeg blir så flau og pinlig berørt når slike tiltak blir presentert meg av tilhengere, det er ikke noe gøy å måtte beklage at jeg ikke klarte å holde latteren tilbake der du fortalte meg om hjertesaken din. uff uff, gå og lek i sandkassen i barnehagen isteden for du lille barn "vi må skape en holdningsendring blant ditt og datt, med brunost f.eks...", er så flaut å høre på, stakkaren må bli unnskyldt på vegne av fra rådmannen i kommunen... som et barn som har gjort noe galt å må bli unnskyldt av foreldrene sine.... Endret 24. februar 2014 av Henrik2k Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Oj, har jeg forpliktet meg til å forsvare saft nå? Det fikk jeg ikke med meg. Dette er knapt et "tiltak", det er bare at noe er tatt av handlelisten i barnehagen. Jeg blir litt flau og pinlig berørt av at noen hisser seg opp over det nok til å ta ibruk hersketeknikker. Det er ganske åpenbart hvem sin "hjertesak" dette eventuelt er. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Det er ikke et forbud mot brunost på skoler i Horten kommune, bare så det er sagt. Barn får lov å ta med dette i matpakke selv hvis det er ønskelig. Derimot så vil barnehagene og skolefritidsordningene ikke lenger servere barna brunost og prim. Kilde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå