Gå til innhold

Katolikker og kondomer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
WHO sier, med støtte fra vitenskapelige tester, at riktig bruk av kondom reduserer risikoen for å bli smittet av hiv med 90 prosent. Kondomer kan sprekke eller gli av, men det finnes ikke noen hull i kondomene som HIV-viruset kan trenge gjennom, fastslår organisasjonen.

Men kardinal Trujillo gir seg ikke så lett, og svarer slik på WHOs påstander om HIV-tette kondomer:

- De tar feil om dette... det er et lettfattelig faktum, sier kardinalen.

Det var på tide. Jeg har vente lenge på noe slikt. Det er liksom så lenge siden religiøse har gått tvert imot vitenskapen og deres tester, men nå skjedde det igjen, gitt.

Paven vs. Vitenskapen... Tja... Nei, Paven har vel rett.

Lenke til kommentar

hehe...

det var ironisk ment...

har aldri skjønt koffor kirken alltid skal ha rett... ta f.eks Gallileo Gallilei, han ble tvunget til å trekke tilbake sine blasfemiske påstander om at jorden ikke var sentrum i universet... kan ikke kirken gjøre litt research sjøl en gang i blandt

Lenke til kommentar

har aldri skjønt koffor kirken alltid skal ha rett... ta f.eks Gallileo Gallilei, han ble tvunget til å trekke tilbake sine blasfemiske påstander om at jorden ikke var sentrum i universet... kan ikke kirken gjøre litt research sjøl en gang i blandt

Vel, vitenskapen er vel på en teoretisk måte blitt den nye verdensreligionen..(Satt på spissen)

Lenke til kommentar
Vel, vitenskapen er vel på en teoretisk måte blitt den nye verdensreligionen..(Satt på spissen)
Det er på en teoretisk måte korrekt, ja, men jeg må ærlig talt, som agnostiker, innrømme at den "religionen" har et litt mer troverdig grunnlag enn f.eks kristendommen, mormonerne, jødedommen, islam og buddhismen.
Lenke til kommentar
Kirken sier at i Guds øyne er alle mennesker like mye verdet. Derfor tror jeg ikke på det. Jeg synes f.eks at livet til en psykopatisk massemorder er mye mindre verdt enn midt eget. :yes:
Ja, det er vi klar over. Hadde du fått en psykisk utviklingshemmet sønn eller bror en gang som hadde mistet kontrollen og tatt livet av en person, hadde du nok ropt på dødsstraff...

Mennesker med sykdommer er ikke verdt en dritt, eller hva, FiskePinna? Så lenge de ikke kan jobbe for deg?

Lenke til kommentar
Ja, det er vi klar over. Hadde du fått en psykisk utviklingshemmet sønn eller bror en gang som hadde mistet kontrollen og tatt livet av en person, hadde du nok ropt på dødsstraff...

Tja, hadde familien til avdøde ønsket det så hadde jeg hatt stor forståelse for det. Men det er tross alt forskjell på en som tilbakestående og en oppegående person som dreper for MORO skyld!
Mennesker med sykdommer er ikke verdt en dritt, eller hva, FiskePinna? Så lenge de ikke kan jobbe for deg?
Så lenge de ikke bruker sykdommen som påskudd til å gjøre andre mennesker fortred så nei. Og en masemorder er ikke 0 verdt, bare endel mindre. Sånn ca. 72,36 prosent hvis du ville ha det nøyaktig.
Lenke til kommentar
Men det er tross alt forskjell på en som tilbakestående og en oppegående person som dreper for MORO skyld!
Finn én feil.

Oppegående personer dreper ikke for moroskyld. Du sa jo isted.. vent litt, skal finne sitatet:

Jeg synes f.eks at livet til en psykopatisk massemorder er mye mindre verdt enn midt eget
Når begynte man å sette likhetstegn mellom psykopatisk og oppegående?

Og så du vet det... Jeg synes ikke ditt liv er mer verdt.

Lenke til kommentar
Når begynte man å sette likhetstegn mellom psykopatisk og oppegående?
Med oppegående mente jeg smart og inteligent. Og det finnes mordere som er smarte og inteligente. Kanskje de i mindretall, men de finnes. Så vidt jeg husker så hadde TimothyMcVain (oklahoma-bomben) mastergrad i matematikk.
Lenke til kommentar
Med oppegående mente jeg smart og inteligent. Og det finnes mordere som er smarte og inteligente. Kanskje de i mindretall, men de finnes. Så vidt jeg husker så hadde TimothyMcVain (oklahoma-bomben) mastergrad i matematikk.

Vår godeste venn Bush er vel delvis oppegående, og hen dreper jo for morro skyld...

Lenke til kommentar
Vår godeste venn Bush er vel delvis oppegående, og hen dreper jo for morro skyld...
Blasfemi.
Bush = Gud.
Så vidt jeg husker så hadde TimothyMcVain (oklahoma-bomben) mastergrad i matematikk.
Du trenger ikke akkurat være einstein for å gå fem år på skole.
Lenke til kommentar
:lol:    ut fra dette skulle man tru paven prøver og få synden ut av verden. for alle mensker er syndere, og derfor vil paven utrydde oss alle.  :D

mja... ville han utrydde alle.. hadde det vel vært mer effektivt å forlange obligatorisk bruk av prevensjon .. snarere enn det motsatte. Eller hva? :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...