CrabHabit Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 (endret) Hei, jeg har et merkverdig problem med maskinen min som jegi kke lenger klarer å sette fingeren på. Det hele startet ved at mitt G35 hodesett begynte å lage statiske digitaliserte forstyrrelseslyder etter et par timer av systemoppetid, spesield da både mikrofon og headset ble brukt i en sammenheng. Jeg trodde da at dette var et problem med headsettet og kjøpte meg i den anledning Steelseries Siberia Elite. Denne fungerte bra i en ukes tid men begynte senere å lage den samme statiskelektriske lyden til mikrofonoutput alik at andre hørte det over samtaler. Jeg gikk ut i fra at det var noe galt med mine USB porter og maskinen min trengte en oppgradering. I den anledning ble det kjøpt et GTX 780 TI kort, en Intel I7 -4770K CPU og et AsRock OC Formula Z87 hovedkortkort. Dette ble installert i kabinettet og maskinen ble fyrt opp. Til min forskrekkelse slo maskinen seg ut igjen og startet på nytt, og slo seg ut igjen. Dette fortsatte i en uendelig loop der den skrudde seg av og på hvert sekund. Etter å ha brukt elimineringsmetoden sto jeg bare med to connectorer til hovedkortets strøm og hovedkortet igjen, alikevel gjentok sekvensen seg. Jeg ble frustrert og satt alt på plass igjen, alt funket fint helt plutselig. Den enestek onklusjonen jeg kan dra her er da at enten så har PSU'en min en kortsluttning, eller så har enten kabinettet eller PSU'en en jordingsfeil som av og til slåt ut maskinen, dette skjer aldri under drift, bare under oppstart. Og den statiske lyden er tilstede både på mikrofon og lydoutput på USB headsettet... Tar imot alle tips, forslag og råd om hva som bør gjøres og byttes. Men sannheten er at det eneste som gjenstår av den gamle maskinen er RAM, PSU, HDD/SSD, CD-ROM og Chasis Systemspesifikasjoner: Kabinett: NZXT Tempest EvoCPU: EVGA GTX 780TI ClassifiedGPU: Intel i7 - 4770KPSU: Corsair GS 700W Hovedkort: AsRock OC Formula Z87RAM: Corsair 4GB DDR3 XMS3 PC12800 HDD: Samsung Spinpoint F3 SSD: Intel 330 Series CD-ROM: Samsung DL 22X OS: Windows 8 Pro Endret 21. februar 2014 av CrabHabit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå