NikkaYoichi Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Aggresjon Er ikke bare hun som er anklaget, det foreligger mistanke om at NOEN kan ha gjort det på bakgrunn av barnets symptomer. Måtte du aldri befinne deg i en situasjon hvor det ikke fungerer å rope høyest. Vel, som du hevder, hun er også anklaget....og med tanke på sannsynligheter så er det faktisk hun/eller nær slekt som er under sterkest mistanke.Så igjen, hvordan mener du sinne er et bevis for at du mishandler dine barn? Aggresjon er gjerne et tegn på at man ikke har rent mel i posen. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Så igjen, hvordan mener du sinne er et bevis for at du mishandler dine barn? Det er ulike meninger om hvordan man bør reagere overfor barnevernsansatte. Noen mener det er "lurt" å gråte, mens andre mener det er lurere å unngå det. Hva som er lurt, kan jo variere fra barnevernsansatt til barnevernsansatt. Det stemmer nok at sinne ikke er noen smart reaksjon. At det eksisterer slike anbefalinger, gjenspeiler hvilken makt disse folkene har og hva som kan skje dersom de vurderer deg til å være skyldig. Altfor ofte er det slik at foreldre må bevise at de er uskyldige, i stedet for at bv skal bevise at foreldrene er skyldige. 1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 (endret) Så igjen, hvordan mener du sinne er et bevis for at du mishandler dine barn? Det er ulike meninger om hvordan man bør reagere overfor barnevernsansatte. Noen mener det er "lurt" å gråte, mens andre mener det er lurere å unngå det. Hva som er lurt, kan jo variere fra barnevernsansatt til barnevernsansatt. Det stemmer nok at sinne ikke er noen smart reaksjon. At det eksisterer slike anbefalinger, gjenspeiler hvilken makt disse folkene har og hva som kan skje dersom de vurderer deg til å være skyldig. Altfor ofte er det slik at foreldre må bevise at de er uskyldige, i stedet for at bv skal bevise at foreldrene er skyldige. Hva som er lurt eller ei er en annen sak. Det er jeg helt enig i. Det er altid en taktisk vurdering man må gjøre mot de som sitter med sanksjonsmidlene i hånd. Det lureste er uansett å ta alt opp på bånd. Og bevitne idiotiene som bekreftes så vakkert i #21 Og din siste setning er dessverre noe man ser mer og mer i dag, en stadig uthulning av uskyldighetspresumpsjonen. Til krampeklapp. Aggresjon er gjerne et tegn på at man ikke har rent mel i posen. Om ikke annet at det iallefall mastruberer din egen fordom. Men det er vel litt av poenget. Endret 23. mars 2014 av norskgoy Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 23. mars 2014 Del Skrevet 23. mars 2014 Aggresjon Aggresjon er gjerne et tegn på at man ikke har rent mel i posen. Aggresjon er et tegn på en fysiologisk prosess og intet annet. 2 Lenke til kommentar
mor2 Skrevet 24. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2014 Takker for svar. Det går ganske seint i saken, vi venter fortsatt på flere dokumenter fra forskjellige instanser. Til nå har vi hatt et hjemmebesøk og to møter som har gått bra. Jeg har hele tiden holdt meg saklig, og gjort det jeg kunne for å få fortgang i saken. Min datter sliter med sinne pga situasjon med hennes far. Han er kriminell og driver med rus, og pga tidligere trusler så har vi det best uten han i vårt liv. Men når hun blir stor nok, kan hun heller velge selv om hun vil vite mer om han eller ikke. Men vi er flere som synes det er best å la dette være nå som hun ikke er eldre. BUP mente at sinnet hennes kom fra situasjonen med hennes far, at hun hadde blitt påvirket i større grad enn vi hadde trodd. Vi måtte flytte mye fra hun ble født til hun ble to år. Livet var vanskelig, men da jeg traff mannen min som jeg er gift med nå, ble livet våres stabilt og trygt med fast bolig, barnehage -> skole, jobb, osv. Nå lever vi et vanlig liv! Jeg håper snart flere dokumenter kommer og vi samarbeider godt med både skole, ppt, og nå barnevernet. Vi venter fortsatt på ny plass hos BUP, da de har den beste kompetansen til å hjelpe min datter med sinnet og det sosiale. Om vi møter henne på en god måte, blir det vanskelig når andre ikke gjør det. Da blir det mye for henne. Lenke til kommentar
mor2 Skrevet 24. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2014 I siste brev fra BUP (før saken/behandling ble avsluttet der) står det også at vi har fått råd og veiledning i hjemmesituasjon som min datter har hatt god respons på, men at det var utfordringer i skolesammenheng. Vår veileder i BUP reagerte kraftig på hvordan de hånderte situasjonen på skolen. Hun ble satt bakerst i klasserommet og måtte selv gå ut og få ut følelsene i et eget rom når det trengtes. Veilederen i BUP var meget oppgitt over skolesituasjonen, men likevel ble samarbeid med BUP avsluttet pga ferdig behandling og at veileder skulle begynne i annen jobb. Men som sagt, vi håper på ny plass hos BUP igjen. Og skolen har sagt seg villig til å samarbeide med BUP, for de innser jo nå at de trenger en del veiledning de og! Min datter har også et bilde av sin biologiske far og hun har kontakt med sin farmor og tanta si på denne siden, så det er ikke slik at hun ikke kjenner til noen der. Disse har heller ikke kontakt med min datters biologiske far pga hans "situasjon". Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Ok. Her høres det nesten ut til at de har gått bort fra anklagene om seksuelt misbruk (men jeg garanterer ikke noe). Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Ok. Her høres det nesten ut til at de har gått bort fra anklagene om seksuelt misbruk (men jeg garanterer ikke noe). Dessverre vil den anklagen alltid være i systemet. Ergo ville jeg fremmet kravet om sletting, i ettertid. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Aggresjon Aggresjon er gjerne et tegn på at man ikke har rent mel i posen. Aggresjon er et tegn på en fysiologisk prosess og intet annet. Du får lese deg litt opp - her er en god plass å starte, da det forklarer begrepet på et nivå som er forståelig for folk flest. http://en.wikipedia.org/wiki/Aggression Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Er ikke bare hun som er anklaget, det foreligger mistanke om at NOEN kan ha gjort det på bakgrunn av barnets symptomer. Måtte du aldri befinne deg i en situasjon hvor det ikke fungerer å rope høyest. Vel, som du hevder, hun er også anklaget....og med tanke på sannsynligheter så er det faktisk hun/eller nær slekt som er under sterkest mistanke. Så igjen, hvordan mener du sinne er et bevis for at du mishandler dine barn? Har jeg noen gang sagt at sinne er BEVIS for noen ting som helst? Man har lov til å vise følelser og uttrykke at dette er en sterk belastning, men å være sint og aggressiv vil ALDRI hjelpe deg i en mistankesak, A.L.D.R.I Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Er ikke bare hun som er anklaget, det foreligger mistanke om at NOEN kan ha gjort det på bakgrunn av barnets symptomer. Måtte du aldri befinne deg i en situasjon hvor det ikke fungerer å rope høyest. Vel, som du hevder, hun er også anklaget....og med tanke på sannsynligheter så er det faktisk hun/eller nær slekt som er under sterkest mistanke. Så igjen, hvordan mener du sinne er et bevis for at du mishandler dine barn? Har jeg noen gang sagt at sinne er BEVIS for noen ting som helst? Man har lov til å vise følelser og uttrykke at dette er en sterk belastning, men å være sint og aggressiv vil ALDRI hjelpe deg i en mistankesak, A.L.D.R.I Selvsagt vil det ikke hjelpe fordi det finnes slike som deg som innhar bedre moral, som vil dømme skyldig fordi det pirrer dine egne fordommer. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 7. april 2014 Del Skrevet 7. april 2014 Er ikke bare hun som er anklaget, det foreligger mistanke om at NOEN kan ha gjort det på bakgrunn av barnets symptomer. Måtte du aldri befinne deg i en situasjon hvor det ikke fungerer å rope høyest. Vel, som du hevder, hun er også anklaget....og med tanke på sannsynligheter så er det faktisk hun/eller nær slekt som er under sterkest mistanke. Så igjen, hvordan mener du sinne er et bevis for at du mishandler dine barn? Har jeg noen gang sagt at sinne er BEVIS for noen ting som helst? Man har lov til å vise følelser og uttrykke at dette er en sterk belastning, men å være sint og aggressiv vil ALDRI hjelpe deg i en mistankesak, A.L.D.R.I Selvsagt vil det ikke hjelpe fordi det finnes slike som deg som innhar bedre moral, som vil dømme skyldig fordi det pirrer dine egne fordommer. jeg vil tro at systemet er såpass robust at man kan reagere med sinne og likevel få samme utfall, men at finne gir det bedre odds, er nok feil. Ingen blir dømt uten bevis i Norge, og sinne er ikke bevis på noen ting som helst, men det kan være et faresignal for dem som skal vurdere barnets trygghet, man har en aggressiv forelder, er dette optimalt? burde denne forelderen måtte gå på kurs? skal vi utvide bevis-søket på grunn av vanskelig kommunikasjon mellom partene? osv osv..... Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 Hei. En litt lang historie her, men jeg vil gjerne fortelle om noe som plager meg veldig nå og da må jeg begynne fra starten. Jeg har to barn. Ei som går på barneskolen, hun er egentlig ei sprudlende blid jente som elsker å være aktiv, men kan også bli fort sint. Hun liker ikke å høre ordet NEI og vil bestemme det meste selv. I skolesituasjon kan det derfor bli mye utfordringer med en timeplan som skal følges og medelever. I urolige perioder er hun veldig "gira", og "klikker" når hun blir sint. Da sitter vi lenge med henne til hun roer seg ned, og da er hun er veldig sliten, føler seg "liten" og sårbar. Hun har aldri hatt kontakt med sin biologiske far, da han er kriminell og hun vet at vi ikke kan ha kontakt med han fordi at han ikke har vært snill. Det er akkurat som om hun skyver det over på seg selv i de dårlige periodene. Men når hun er i de rolige periodene, er hun en engel! Hun er omsorgsfull, åpen, liker å hjelpe til, og alt er bra. Jeg er gift med en annen (7 år sammen), og hun har kalt han pappa i alle år. Han er med på foreldremøter, aktiviteter, osv, og ser på henne som sin ekte datter. Min minste går i barnehage og er mer rolig, sjenert, men er alltid blid og fornøyd. Er liksom aldri noe tull og bråk med henne, og er meget pliktoppfyllende. Med min eldste har vi fått hjelp via BUP til å bedre møte hennes følelser. I stedet for å si at "Nå må du roe deg ned" (noe som var vanlig å si til urolige barn da jeg var liten!), til å heller si "Nå ser jeg at du er sint" og møte henne på det. Det er helt utrolig hvor mye bare slikt har å si! Og det å ha tid til barnet sitt og snakke ut om dets tanker. Men på skolen har de ikke den tiden. Der sender de ungen ut når den er urolig. Uansett så gikk det veldig bra, og saken ble avsluttet. I vinter kom det derimot en dårligere periode igjen, det var ikke like ille hjemme som på skolen (her har vi tid til å bedre møte hennes følelser), men vi såg den samme uroligheten i henne. I samarbeid med skole ble vi enige om ny henvisning til BUP slik at de kunne jobbe mer med skolesituasjonen (vi har et godt samarbeid med lærer og skolen). Jeg ordnet time hos legen der jeg sa at jeg ønsket time for ny henvisning til BUP fordi min datter slet med sinne spesielt i skolesituasjon, og at vi trengte hjelp og veiledning i forhold til dette. Dagen etterpå hadde barnevernet fått bekymringsmelding fra legekontoret! Joda, da mente de at min datter var utsatt for overgrep!! Dette var fordi hun slet med sinne, og at hun tidligere hadde vært hos lege for kløe nedentil!! Meeen den gangen vi tok henne med til hudlegen pga kløen, så fikk vi beskjed om at hun ikke måtte bruke såpe nedentil, for det ødela den naturlige balansen og det var det som gjorde at hun da hadde blitt litt sår og fikk kløe!! Hallo!?? Det er jo fryktelig alvorlig å komme med slike anklager! Jeg ble helt paff jeg, da jeg hørte dette. Vi vil jo bare det beste for dattra vår, det er jo derfor vi har bedt om hjelp! Nå har jeg bedt barnevernet ta kontakt med BUP og hudlegen for å få denne saken ut av verden! Jeg skjønner bare ikke at det går an at slikt kan skje engang. Vi er jo en helt vanlig familie, har hus på landet, stasjonsvogn, jobber for å betale regningene, fritiden går til lekser og aktiviteter, barna har fast leggetid, osv, osv.. Hva hadde dere gjort i min situasjon? Tenk dere den følelsen man sitter igjen med etter å bli anklagd slik. Jeg vil gjøre alt for å få oppklart denne falske anklagelsen. Huff det høres ihvertfall helt forferdelig kjedelig ut å få høre noe slikt.. Det er grusomt å føle seg anklagd for noe en ikke har gjort. Det er sant. Skjønner godt at du vil gjøre alt for å få bort en så ekkel anklage. Da gjelder det å tenke : du havnet opp i dette, uten at du ville. Det er desverre ikke alt man kan styre. Og vi får håpe at dette går bra. Jeg skjønner at du vil gjøre alt for å få bort anklagen. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 16. april 2014 Del Skrevet 16. april 2014 Du får lese deg litt opp - her er en god plass å starte, da det forklarer begrepet på et nivå som er forståelig for folk flest. http://en.wikipedia.org/wiki/Aggression Så snilt av deg, men det endrer fortsatt ikke det faktum at aggressjon er et tegn på en fysiologisk prosess og intet annet. Du aner ikke hvorfor personen reagerer med sinne, ergo er det ubrukelig med mindre andre sterke indisier/bevis foreligger. Jeg ville reagert med ekstremt sinne faktisk om de hadde dukket opp på døra her, uten at det er noe bevis for skyld. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 (endret) Du aner ikke hvorfor personen reagerer med sinne, ergo er det ubrukelig med mindre andre sterke indisier/bevis foreligger. Jeg ville reagert med ekstremt sinne faktisk om de hadde dukket opp på døra her, uten at det er noe bevis for skyld. Du har rett. Men problemet er at hvis han er en barnevernsansatt, er det HAN som har "rett". Dvs det er det han skriver i rapporten sin om deg som teller. Når en bv-ansatt skriver at du er en hamster, ER du det. Iallfall i lengre tid. Her er en av dem som fikk den tvilsomme æren å bli etterforsket av bv, psykiatrien, rettsvesenet osv. For øvrig skremmende at bv bare kunne ringe til kommunelegen og få ham tvangsinnlagt! Det heter jo at det må være henvisning fra lege for å bli tvangsinnlagt, og her kunne bv altså bare ringe til kommunelegen og få en tillatelse!! Smart, men skremmende. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/tvangsinnlagt-etter-ekstrem-oppussing/a/136624/ Endret 26. april 2014 av Frankline 1 Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 27. april 2014 Del Skrevet 27. april 2014 Du har rett. Men problemet er at hvis han er en barnevernsansatt, er det HAN som har "rett". Dvs det er det han skriver i rapporten sin om deg som teller. Når en bv-ansatt skriver at du er en hamster, ER du det. Iallfall i lengre tid. Endrer fortsatt ikke mitt poeng Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Endrer fortsatt ikke mitt poeng Sant, men realiteten er at du har xxxx antall Henrik2k`er som vil dømme deg, fordi BV kommer aldri uten grunn. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå