hyp3z Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Kikker på ny, lettere laptop med Full-HD. De to som virker mest aktuelle er ASUS ZENBOOK UX32A og Multicom Xishan W550S Er klar over at de jo er litt ulike i størrelse, Xishan er 0,7 kg tyngre enn Asusen. Men det kan jeg leve med, dessuten har den bedre specs. Jeg lurer på om det er noen som har erfaringer med disse to laptopene? Tenker spesielt på støy, byggekvalitet og skjermen. Lenke til kommentar
JGR Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Har ingen erfaring med de PCene du linker til, men har en eldre Multicom modell som jeg har vært godt fornøyd med i snart 5 år nå. Har du sett på Multicom Arctic W740S eller Multicom Ultra W840? Begge disse er mindre og lettere enn Xishan, og har i tillegg bedre specs. Her er en test av det jeg antar er tilsvarende Xishan (Clevo W550EU), dog med noe eldre hw. Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 22. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2014 (endret) Jeg vurderte Multicom Artic W740 da jeg begynte å lete rundt, men leste her at den hadde et dårlig tastatur (en test av maskinen brandet som "Schenker"). I tillegg leser jeg kritikk av både tastatur og byggekvalitet her og her. Ser ut som Multicom Ultra W840 bl.a. har AC wifi, mer diskplass og dobbelt med RAM. Til gjengjeld er den 0,1 kg tyngre og 800 kr dyrere. Er riktignok litt skeptisk til om W840 også kan ha et problematisk tastatur og byggekvalitet. Jeg tror nok jeg setter kvalitetsfølelse høyere enn specs. Har vært å prøvd og kjent på ASUS Zenbook UX32A i butikk, og syntes den hadde veldig bra kvalitetsfølelse. Overall virket det som en veldig bra maskin - men det er jo begrenset hvor mye man får "testet" en maskin som står i utstilling i et butikklokale. Edit: Fant en omtale av W550SU her. Endret 22. februar 2014 av hyp3z Lenke til kommentar
JGR Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Har også lest om dårlig tastatur på W740, men har fått inntrykk av at de har byttet dette med et som er bedre. Dersom du er ute etter kvalitetsfølelse ville jeg nok ikke gått for Multicom uavhengig hvilken modell det er snakk om. Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 1. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2014 Jeg endte opp med å kjøpe Samsung 900X3F-K03SE som var satt ned 3k (!) av ordinær pris, og dermed endte på samme pris som Asus Zenbook'en jeg vurderte. Er veldig godt fornøyd med Samsungen etter snaue 5 dagers bruk ihvertfall Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Er tilbudet fortsatt tilgjengelig? Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 1. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2014 Er tilbudet fortsatt tilgjengelig? Det var søndagstilbud på expert.no, så jeg tror ikke det. Lenke til kommentar
JGR Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Æsj, det tilbudet kunne jeg og vært interessert. Får følge med litt bedre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå