Achylles Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Kan noen forklare meg hvorfor Carl I Hagen, som vanligvis ikke har spesielt mye til overs for det arbeidet som politikerne på Stortinget utfører, likevel mener at Stortingspolitikerne skal ha disse gullkantede pensjonsordningene sine? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10129698 Hva synes folk om dette forresten: Er dere enige med Hagen i at Stortingspolitikerne skal ha disse særordningene eller bør de heller begrense seg litt... som "folk flest".? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 De bør ikke ha slike særordninger nei. Men når det gjelder denne saken så er det vel mer om det er tillatt å la den nye loven å ha tilbakevirkende kraft på folk som allerede er pensjonister 1 Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Hagen har nok tatt denne kampen, på vegne av mange andre stortingspolitikere som ikke tør. Hvis Hagen hadde vunnet frem, så hadde det jo skapt presedens. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Denne "kampen" til hagen er jo mot en endring som ikke bare gjelder Stortingspolitikere, men alle pensjonister. 3 Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 Denne "kampen" til hagen er jo mot en endring som ikke bare gjelder Stortingspolitikere, men alle pensjonister. Nei... det er snakk om Stortingspensjoner... kun det Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Det er mulig det er den han formelt sett angriper, men endringen i den ordningen kom som en følge av at den samme endringen gjennomføres som del av pensjonsreformen. Se denne linken, under "Nye regler for regulering av pensjoner " 1 Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 spiller vel liten rolle om de eneste som vil få glede av om hagen vinner her er stortingspolitikere? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 spiller vel liten rolle om de eneste som vil få glede av om hagen vinner her er stortingspolitikere?Men det er det ikke. Hagen har ikke den nødvendige tilknytningen til andre pensjonsordninger til å gå til sak der, men det han hevder er jo at ordningen er Grunnlovsstridig. Om den er det for Stortingspensjonene, så vil det fort smitte over på hele reformen. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Kan noen forklare meg hvorfor Carl I Hagen, som vanligvis ikke har spesielt mye til overs for det arbeidet som politikerne på Stortinget utfører, likevel mener at Stortingspolitikerne skal ha disse gullkantede pensjonsordningene sine? Om jeg skulle tippe vilt så tror jeg det har noe med at Carl I Hagen er Stortingspolitiker? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Hagen har over lengre tid søkt å etablere seg som en maktfaktor igjen etter at han lot Siv Jensen overta. Nobelkomitéen, ordførervervet i Oslo, og nå som eldregeneral. Det er i den sistnevnte rollen han har engasjert seg mot den generelle underreguleringen av pensjoner sammenholdt med lønnsveksten. Pensjoner overreguleres sammenholdt med utgiftsveksten (inflasjonen). Hagen har vært ute i mange år og argumentert mot det. Om man ønsker å se dette som Hagen som plages av at underreguleringen også gjelder ham, eller om han slår et slag for mange andre, blir opp til en selv og hvordan man ønsker å se på Hagen mer generelt. Argumentene han kommer med er imidlertid allmenngyldige, selv om det ikke er grunnlag for at de skal få gjennomslag. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Er ikke Hagen ganske så velstående? Tror dette handler mer om prinsipp enn penger for han. Derfor velger jeg å tro at han tar denne kampen ikke bare på vegne av seg selv. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Kan noen forklare meg hvorfor Carl I Hagen, som vanligvis ikke har spesielt mye til overs for det arbeidet som politikerne på Stortinget utfører, likevel mener at Stortingspolitikerne skal ha disse gullkantede pensjonsordningene sine? Om jeg skulle tippe vilt så tror jeg det har noe med at Carl I Hagen er Stortingspolitiker? Nettopp! Selv SV politikere (grøss) fortjener sin pensjon, når den tid kommer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå