Sledge Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Et par spørsmål om støy på Abit KT7: Har 1 Ghz cpu, hvilken kjøling anbefaler dere på cpu'n for å unngå mest mulig støy. Har ikke tenkt å overklokke. Kommer ikke til å oppgradere cpu, selv om kortet sikkert støtter raskere cpu. Finnes det erstatning for chip set vifta på north bridge? Evt. hva? Trengs det en vifte, hva med kjøleribbe? Regner med at det ikke er sjakktrekk og koble fra denne... Tenkte å bytte ut strømforsyningen (har Aopen HQ45) med Enermax whistler 350w. Greit valg? Sledge Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Quote: On 2002-02-17 10:54, Sledge skrev:Et par spørsmål om støy på Abit KT7:Har 1 Ghz cpu, hvilken kjøling anbefaler dere på cpu'n for å unngå mest mulig støy. Har ikke tenkt å overklokke. Kommer ikke til å oppgradere cpu, selv om kortet sikkert støtter raskere cpu.Finnes det erstatning for chip set vifta på north bridge? Evt. hva? Trengs det en vifte, hva med kjøleribbe? Regner med at det ikke er sjakktrekk og koble fra denne...Tenkte å bytte ut strømforsyningen (har Aopen HQ45) med Enermax whistler 350w. Greit valg?Sledge Zalman viftene og silverado kjøler'n er sikkert gode valg når støynivå er viktig, og når det ikke skal overklokkes... På chipset't har jeg selv BlueOrb nå, men dette er kun en nødløsning, for den bråker! Har fått redusert støyen på denne ved å montere en motstand (fra 12 til 5,5 Volt)... Ellers kan jeg anbefale å lage kjøler selv, bruk en liten kjøleribbe(planslipes) og sett på en liten vifte... Dette har jeg selv prøvd, men den fikk ikke plass når jeg skulle montere Swiftech'n(MCX462)... :sad: Wistler PSU'n fra enermax er et godt valg, min std. enemax bråke svært lite, så wistler utgaven er sikkert enda stillere... :smile: MVH ZemteX Lenke til kommentar
Sledge Skrevet 17. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2002 Med Silverado mener du den kjøleren som bør demonteres under flytting for å ikke knekke sokkelfestene? Hmmm, har du andre anbefalinger? :wink: Ser at du har Swiftech MCX462B, kjører du Zalman på denne eller har du mekka en vifte selv oxo her? Tenker du forresten på Microplex sin "Zalman vifte, 64m³/time, 20-34 dB(A) m/motstand, avtagbar"? Hvis man benytter seg av motstanden så får man en turtall på 1700 o/min og (og bare 20 db støy), det høres jo greit ut for min konfigurasjon... Sledge Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 mht chipsetvifta To alternativer - Kast vifta. Ta ribba av, planslip den. Legg på ordentlig goop. Kjør uten vifte. - Vil du absolutt ha vifte, koble vifta til 5 volt fra strømforsyninga istedenfor 12 volt fra moboet. Prøv å dryppe på noen dråper rustløser eller tynn olje inne i mekanikken. Jeg har satt på ei gammel 486-ribbe som er litt større enn den originale, og kjører fint uten vifte. mvh Are-Harald Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Passer best under hk og cpu. Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Quote: On 2002-02-17 11:41, Sledge skrev:Ser at du har Swiftech MCX462B, kjører du Zalman på denne eller har du mekka en vifte selv oxo her?Sledge Jeg bruker en Papst vifte fra microplex.. type NGH, 37dB, men sammen med rheostat kan styøen reduseres til et abso. minumum... :smile: noe som er kjekt pc'n ikker er i bruk, da d ikke er så nøye når en spiller spill eller mp3.. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Jeg har ABit KT7A-RAID med en liten Papst vifte (under 20db) paa chipsettet.. ikke det at det hjelper saerlig tror jeg.. har GlobalWin FOP32 paa Tordenfugelen! Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Anbefaler Taisol CGK760092 til prosessoren. Den er ganske stille, kjøler bra, og så koster den ikke så mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå