screenman Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 (endret) Vanligvis har jeg kanskje drukket ca. 1-2(muligens 3) liter med saft per døgn. Men nå nylig så har jeg gått over til en annen slags drikke som man får med istesmak, bringebærsmak, jordbærsmak og en del andre ting, det positive er at denne drikken kun inneholder 1 kcal per dl, mens saften jeg har pleid å drikke på har pleid å inneholde noe som kanskje 30-40 kcal per dl. Jeg har en høyde på 1.82 og en vekt på 84 kilo. Hvor mange kalorier kan jeg sånn cirka regne med å tape per uke, som resultat av at jeg har gått over denne sunnere drikken? Endret 20. februar 2014 av screenman Lenke til kommentar
arsenalfan Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 (endret) ca 400-500 kalorier hvis du drikker 2 liter hver dag. Det regnestykket burde du kunne gjøre selv Endret 20. februar 2014 av arsenalfan Lenke til kommentar
j-- Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Dette klarer du å regne selv, er ikke store jobben. Faktorene er: Er den gamle saften din 30-40kcal per desiliter i blandet eller ublandet tilstand. Om du får i deg 30kcal per desiliter med ferdig blandet saft, og du drikker 30 desiliter per døgn, får du i deg 900kcal per døgn. Om du derimot drikker en saft som er 1kcal per desiliter, og du drikker 30 desiliter per dag, får du i deg 30 kcal per døgn. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Du må også prøve å sjå på heilheita for å få ei oversikt over kor mange kcal du får i deg totalt sett. Enkelte hevder at kunstige søtstoffer setter igang insulinproduksjonen som igjen fører til at du kjenner deg svolten. Kor vidt dette stemmer eller ikkje strides det det mykje om. Det er bevist at insulinproduksjonen auker fordi kroppen ikkje klarer å skille mellom sukkertypane, men stridens kjerne er om denne endringa er av betydning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå