CCTSM Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Hei Startet pc'n på nytt i dag, f: (disk nr.2) er død... ("mappen eller filen er skadet") er en western digital 200gb disk(8 mb). finner ingenting på den, windows spør om jeg vil formatere... livshistorie(av betydning): re-installerte XP, starta på nytt etter noen driver-installasjoner, chkdisk begynner å kødde, retter på ditt & datt. disken funker. installerer SP1, samma kødd med chkdsk. disken funker. knoter litt til, setter pc'n i dvalemodus, slår den på neste dag, og HD ar litt rar (funker å kopiere, lese, skrive, osv, men å kopiere fra C -> F funker ikke, sier disk er skadet) driter i det, spiller litt HW2, dvale igjen, slår på, må re-starte, disken er totalt død. finner F:, men vil ikke leses i det hele tatt. setter disk i en annen pc, samme problem. hva i h e l v e t e skal jeg gjøre? CCTSMaster--håper på snarlig svar... Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 kontakt leverandøren du kjøpte disken av og spør hva du skal gjøre.. eventulet gå på www.westerndigital.com og last ned feil sjekkings programmet. lykke til Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 vel, å kontakte MPX er vel liten vits. problemet virker som at er at windows skulle imponere meg med tryllekunsten "fjerne filsystemet"... noen som kjenner til software som restorer uten et filsystem? Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 ehh.. ta backup av det du har og formater _HELE_ disken. jeg ville også kjørt en disk sjekk for å se om det var noen "bad" blocks osv Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 holder på med WD's disk-scan på full nå, men quick se bra ut. kan ikke ta backup av [bIN:00] engang, disken er TOTALT død. kan ikke kjøre chkdsk på'n engang. sukk. bursdag i dag og alt.... Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 å huffda : grattis med dagen vertfall Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Er disken totalt død (den spinner ikke opp?) Eller kan du ikke lese fra den? Hvis det siste, prøv 'chkdsk /f' Lenke til kommentar
DocJ Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Virker som det er flere som har fått det problemet der ja! Sliter veldig med akkurat det samme. Finner du ut av noe skriv hva :-) Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 disken spinner opp, chkdsk /f sier bare "Filsystemet er NTFS [og noe om ugyldig filsys]" holder på å kjøre WD sitt disk-tool, men full scan er ikke ferdig. (sector 155000000 of 268435454) poster når scan er ferdig. Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 oppdatering: alle tester av disken kommer tilbake som OK/PASS... skal prøve å maile WD i tilfelle de har noen tips. Lenke til kommentar
DocJ Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Høres bra ut, håper for gudsskyld at det er noe som kan fikse problemet. Alle filmene, spilla og musikken min ligger på harddisken som er ødelagt. Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 hm. snodig sammentreff... har alt av dl's (filmer, mp3, spill, osv) på den disken, er rundt 90 GB... håper jeg finner en løsning, gjør jeg det poster jeg umiddelbart. Lenke til kommentar
DocJ Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Har følelsen av at jeg har prøvd alt nå. Er på vei til å gi opp, men har ikke tenkt! :wink: Hadde lissom 130 gb med ting der. Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 vurderer å prøve en quick format, og så prøve noe gjenoprettings-software. du kan jo prøve? Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Hei. Ikke gi opp. Dataene er på disken. Hadde samme problem som deg med en WD 2000JB disk (200Gb). Den var nesten full da jeg fikk samme feilmelding som deg. Måtte kjøpe et program for ca 800 kr for å restore alle dataene. Resore av 180 Gb tok ca et døgn. Ikke skriv til disken, ikke formater, det gjør det bare vanskligere å finne dataene. Sender deg ny post når jeg kommer hjem fra jobb (om ca en time) med navn på programmet jeg brukte. Dette er et problem med XP. Skal sende deg addresse til fix. Good Luck. Lenke til kommentar
DocJ Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Hm. Vet ikke helt, windows sier at hvis jeg formatere kan jeg skade disken osv vet ikke helt om jeg tør Jeg får vente på navnet på det programmet først Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Det er filsystemet som er gæli med. NTFS. Ettersom jeg har forstått, så skjer det når du sletter ting SAMTIDIG som du skriver til disken... Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Hei igjen. Dette tok litt tid. Letet etter programmet på feil maskin. Programmet heter Stellar Phoenix NTFS. Du kan downloade det her: http://www.stellarinfo.com/disk-recovery.htm Du kan kjøre programmet og se om det finner filene, men du må registrere programmet for å få det til å restore filene dine. Videre må du ha en disk som er på samme størrelse som det du velger å restore. Det går med andre ord ikke an å restore til samme disk som du skal redde! Dette fordi du da ville overskrive de dataene du prøver å redde. Jeg kopierte innholdet i den "dårlige" disken over til raid disk på en annen maskin over nettverk. Det finnes også endel freeware på nettet som kan gjøre jobben, om du søker på "hard disk file recovery" i Google så får du mange hits. Post resultat, vi er spent på om du lykkes! Good Luck Lenke til kommentar
DocJ Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 CCTSMaster har du kommet noe vei med harddisken din da?? Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 joda, restorer som bare det! har vært opptatt med akkurat det(og å spille HW2...) hele dagen, så har ikke fått tid til denna threaden. men det ser ut som at jeg får restored alt! hvis noen trenger restore-program, PM meg. restoringen er på rundt 60%, så jeg er litt over halvferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå