Lofotr Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Hei! Jeg har fått et problem med PC'en og nå kan jeg ikke installere programvare fordi jeg mest sannsynlig har klønet det til med å miste administrasjons rettighetene jeg hadde. Jeg er eneste bruker av denne PC.Det jeg har gjort er å gå til netplwiz og få fjernet at jeg måtte skrive inn passordet på hver eneste oppstart av PC(win8). Jeg har klart å få gjeste-konto på min egen PC. Har prøvd med gjenoppretting, men det får jeg heller ikke "lov" til. Får opp følgende tekst(se også vedlagt screenshot)"Vil du tillate at følgende program gjør endringer på denne datamaskin?Skriv inn administratorpassord for å fortsette, og klikk deretter ja".Så er JA alternativet gjort "usynlig" og har kun mulighet til å trykke NEI. Noen som kan hjelpe meg å løse denne floken? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Mitt beste råd er å ta maskinen til et dataverksted og få de til å legge inn Windows på nytt for deg. Eller du kan jo f.ex prøve selv å installere Windws på nytt dersom du ikke har så altfor viktige filer liggende på maskinen. 1 Lenke til kommentar
Lofotr Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Har ingenting som ikke kan erstattes :-) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 (endret) Har du prøvd å skrive passordet til "din bruker". Edit: Det er IKKE nødvendig å reinstallere. Endret 20. februar 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Lofotr Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 Ja, det har jeg prøvd. Problemet står fortsatt. Gikk til innstillinger, endre PC-instillinger, generelt og systemgjenoppretting ...og noe til ...så fikk jeg tatt en gjenoppretting, virker som jeg fikk overstyrt maskinen fra der, men da kom *JA* alternativet tilbake og jeg trykket på det ... men da *låste* maskinen seg. Og nå går det ikke å velge noe av mulighetene inne på PC-innstillinger, generelt osv ... Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Samme dritten som jeg var plaget med på min maskin med Win 8.1. Jeg prøvde på mye rart men tok til slutt å resettet maskinen. Det funket det. Men nå har jeg en snikende mistanke om at jeg har fått det på nytt. Men jeg har ikke prøvd så mye i det siste siden jeg har padden og en stasjonær PC. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Har du prøvd å gå inn i sikker modus? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 http://www.isunshare.com/windows-8-password/windows-8.1-password-reset-when-forgot-it.html Prøvd denne eller tilsvarende sw ? Er login brukeren din lokal eller microsoft account ? Får du åpnet en command prompt og kjørt net user administrator /active:yes Deretter i safemode legge deg inn i admin istrator gruppen Se http://superuser.com/questions/680519/how-to-add-user-back-into-administrators-group-in-windows-8-1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå