Gå til innhold

[Løst] MacBook Pro vs Air?

Anbefalte innlegg

Men da kan jeg jo bare kjøpe det Pro'en(hvis jeg får den til 7500), og kjøpe til så jeg har 8 GB Ram, og få satt inn en SSD(eller gjør det selv?) :hmm: Så blir det vell mye bedre enn om jeg kjøper Air?

Fordi?

Edit: grattis med ny mac forresten :) grunnen til spørsmålet er at jeg ikke helt ser fordelene, veid opp mot portabiliteten og batterilevetiden på en Air.

Fordi hva? Blir vell nødvendig med 8GB RAM etterhvert som tiden går, og programmer krever mere? Ifølge MAC ansvarlig hos Elkjøp kostet 8GB RAM meg bare litt over 200 lappen, så hvorfor ikke?

SSD er ikke noe jeg føler jeg trenger, men er vell noe jeg kan sette inn når jeg føler for det. Har ingen planer om å sette i SSD atm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men da kan jeg jo bare kjøpe det Pro'en(hvis jeg får den til 7500), og kjøpe til så jeg har 8 GB Ram, og få satt inn en SSD(eller gjør det selv?) :hmm: Så blir det vell mye bedre enn om jeg kjøper Air?

Fordi?

Edit: grattis med ny mac forresten :) grunnen til spørsmålet er at jeg ikke helt ser fordelene, veid opp mot portabiliteten og batterilevetiden på en Air.

Fordi hva?

Hvorfor blir en eldgammel Mac Pro mye bedre enn en Air når den er oppgradert? Edit: Tror nok ikke du har gjort et dårlig valg, og hvis du ikke har tenkt å kjøpe alt minne du trenger med en gang er jo Air utelukket.

Endret av quantum
Lenke til kommentar

Fordi?

Fordi hva?

Hvorfor blir en eldgammel Mac Pro mye bedre enn en Air når den er oppgradert? Edit: Tror nok ikke du har gjort et dårlig valg, og hvis du ikke har tenkt å kjøpe alt minne du trenger med en gang er jo Air utelukket.

Har 30 dagers åpent kjøp, så kan bytte til den Air pcen jeg liket til å posten. Vurderer.. Jeg merker skjermøppløsningen er veldig lav, og bruker lengre tid til å åpne opp programmer..

Lenke til kommentar

Det er jo det som er konge med elkjøp, mulighet for å prøve i 30 dager. SSD'en til Air gir god hastighet v. oppstart av programmer, mens cpu'en i Pro'en kanskje er raskere, selv om det er en gammel modell. Og du har muligens god nytte av CPU ifm xcode ... problemet med oppgradering av Pro er jo at du må betale for komponentene du ikke har tenkt å bruke, også.

Skjermen på Air er ikke allverdens den heller, så der står de nok ganske likt. Portabiliteten til Air er helt suveren, man blir avhengig ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...