t0mb-exe Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Jeg skal kjøpe Mac for å bruke til surfing, musikk, netflix/filmer, og xcode. MacBook Air 13.3" MD760: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MACAIRMD760HA/macbook-air-13-3-md760 Apple MacBook Pro 13.3" MD101: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MACBPMD101HA/apple-macbook-pro-13-3-md101 Hvilken anbefaler dere til mitt bruk? Veldig mye xCode(iPhone programmering). Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Til deg så holder air i lange baner Lenke til kommentar
t0mb-exe Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 (endret) Til deg så holder air i lange baner Hva med hvis jeg får pro'en til 7500? De hadde utstillingsmodell som var ute til 7500, som er satt av til meg hvis de får fjernet "demo" versjonen.. Endret 20. februar 2014 av t0mb-exe Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Da kan du godt gå for pro. Da får du mer kraft for samme penge At den er demo gjør ikke noe særlig tenker jeg hvis du får med garanti og lignende. Lenke til kommentar
t0mb-exe Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 Da kan du godt gå for pro. Da får du mer kraft for samme penge At den er demo gjør ikke noe særlig tenker jeg hvis du får med garanti og lignende. Så pro er bedre(raskere?), i forskjell til Air? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Ja, men du vil nok ikke merke noen sørlig stor forskjell til det du bruker maskinen til. Du skal bruke maskinen til enkle oppgaver, men pro har litt mer enn air. Men du trenger det ikke så jeg ville i utgangspunktet ha valgt air så sparer du en 1000 lapp, men når du får pro til samme pris så ville jeg ha takket ja til det så klart, selv om du ikke trenger kraften i en pro maskin så har du det i alle fall der til samme penge og du vil også kanskje få mer for maskinen ved ett salg. Lenke til kommentar
liquidsquid Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 MBP-en begynner å dra på åra, mens Air-en har Haswell og HD 5000. I tillegg er skjermoppløsningen på Pro-en lavere enn Air, noe man merker godt når man koder. Anbefaler Air. Kan bli lite med 4GB RAM da... Lenke til kommentar
t0mb-exe Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 MBP-en begynner å dra på åra, mens Air-en har Haswell og HD 5000. I tillegg er skjermoppløsningen på Pro-en lavere enn Air, noe man merker godt når man koder. Anbefaler Air. Kan bli lite med 4GB RAM da... Men det som er med Pro'en er jo at man kan endre RAM brikker? Noe jeg ikke tror man kan på air?(eller?) -Også er det jo 2.5 GHz Intel Core i5 prosessor, og 500gb hdd, bør jo holde i massevis! Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 MBP-en begynner å dra på åra, mens Air-en har Haswell og HD 5000. I tillegg er skjermoppløsningen på Pro-en lavere enn Air, noe man merker godt når man koder. Anbefaler Air. Kan bli lite med 4GB RAM da... Men det som er med Pro'en er jo at man kan endre RAM brikker? Noe jeg ikke tror man kan på air?(eller?) -Også er det jo 2.5 GHz Intel Core i5 prosessor, og 500gb hdd, bør jo holde i massevis! Riktig - minnebrikkene i Air er loddet fast til hovedkortet, så du må kjøpe den mengden som er ønskelig. Tenk også frem i tid, for maskinen vil vare i noen år om du behandler den bra. Da sier jeg minimum 8 GB RAM. Air gir deg også en mye bedre opplevelse med SSD. Byttet nylig ut HDD med SSD i min 2010 modell av MacBook Pro 15" og maskinen ble som ny igjen. Lenke til kommentar
t0mb-exe Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 (endret) Men da kan jeg jo bare kjøpe det Pro'en(hvis jeg får den til 7500), og kjøpe til så jeg har 8 GB Ram, og få satt inn en SSD(eller gjør det selv?) Så blir det vell mye bedre enn om jeg kjøper Air? Endret 21. februar 2014 av t0mb-exe Lenke til kommentar
Trig8 Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Men da kan jeg jo bare kjøpe det Pro'en(hvis jeg får den til 7500), og kjøpe til så jeg har 8 GB Ram, og få satt inn en SSD(eller gjør det selv?) Så blir det vell mye bedre enn om jeg kjøper Air? Men hva koster det, da? Begynner du ikke da å nærme deg - eller gå forbi - MBP retina? Hadde nok heller kjøpt spesialkonfigurert Air hvis du vil ha mer minne og diskplass. Lenke til kommentar
t0mb-exe Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 Men da kan jeg jo bare kjøpe det Pro'en(hvis jeg får den til 7500), og kjøpe til så jeg har 8 GB Ram, og få satt inn en SSD(eller gjør det selv?) Så blir det vell mye bedre enn om jeg kjøper Air? Men hva koster det, da? Begynner du ikke da å nærme deg - eller gå forbi - MBP retina? Hadde nok heller kjøpt spesialkonfigurert Air hvis du vil ha mer minne og diskplass. Hmm... Jeg trenger jo ikke større HDD/eller SSD, men hadde vell vært kjekkt med 8GB Ram etterhvert.. Får se, blir verfall ikke med det første Er jo ikke sikkert jeg får kjøpt den Mac'en heller Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 4 GB RAM holder i lange baner for din bruk! Lenke til kommentar
t0mb-exe Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 4 GB RAM holder i lange baner for din bruk! Neimen daså :-) Da blir det vell å gå for Pro'en Bare å vente 1 uke, til jeg får vite om jeg får kjøpt den eller ikke! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 (endret) Jeg har selv en pc med 4 GB RAM og når jeg har oppe kalkulator, windows media player, google chrome med ca 25 faner, world og noen mapper oppe så brukes maks 2,3 GB RAM. Så altså. 4 GB holder i lange baner. Også i fremtiden Endret 21. februar 2014 av BirgerCaC Lenke til kommentar
t0mb-exe Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 Jeg har selv en pc med 4 GB RAM og når jeg har oppe kalkulator, windows media player, google chrome med ca 25 faner, world og noen mapper oppe så brukes maks 2,3 GB RAM. Så altså. 4 GB holder i lange baner. Også i fremtiden Ja, jeg har en PC med 12GB ram Holder i massevis! Om det var noe poeng, er noe helt annet! hehe Lenke til kommentar
t0mb-exe Skrevet 25. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2014 (endret) -Da ble det MacBook Pro på meg! Endret 25. februar 2014 av t0mb-exe Lenke til kommentar
camxer Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 En annen ting som er kjekk på macbook pro mid 2012 er at batteriet er ikke limt fast og kan lett byttes ut. Det er også mulig å ta ut dvd rommen og bytte den ut med en ekstra harddisk og ha SSD til os x og programmer + snurredisk til alt det andre Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 -Da ble det MacBook Pro på meg! Håper du blir fornøyd! Lenke til kommentar
quantum Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 (endret) Men da kan jeg jo bare kjøpe det Pro'en(hvis jeg får den til 7500), og kjøpe til så jeg har 8 GB Ram, og få satt inn en SSD(eller gjør det selv?) Så blir det vell mye bedre enn om jeg kjøper Air? Fordi? Edit: grattis med ny mac forresten grunnen til spørsmålet er at jeg ikke helt ser fordelene, veid opp mot portabiliteten og batterilevetiden på en Air. Endret 26. februar 2014 av quantum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå