Gå til innhold

Laptop Monitor Ødelagt , Hvordan Bruke Ekstern ?

Olsen86

Anbefalte innlegg

hei

jeg har en laptop som er slik

HP 635

http://h20566.www2.hp.com/portal/site/hpsc/template.PAGE/public/kb/docDisplay?javax.portlet.begCacheTok=com.vignette.cachetoken&javax.portlet.endCacheTok=com.vignette.cachetoken&javax.portlet.prp_ba847bafb2a2d782fcbb0710b053ce01=wsrp-navigationalState%3DdocId%253Demr_na-c02903085-1%257CdocLocale%253D%257CcalledBy%253D&javax.portlet.tpst=ba847bafb2a2d782fcbb0710b053ce01&sp4ts.oid=5086719&ac.admitted=1392919481894.876444892.199480143

Jeg har endt opp med en ødelagt laptop skjerm , den vise bare merkelige farger

Jeg har prøvd meg frem uten og se skjermen , og vært uheldig og editet instillingene på språk , så nå er språket kinesisk i BIOS

Jeg har brukt min TV skjerm tidligere med HDMI eller VGA så dette vet jeg funke

Maskinen har ingen disk installert siden jeg måtte ta denne ut , siden Ubuntu var installert og dette ville ikke gå med på og starte cd ifra boot menu

-Skal installere Windows 7 på ekstern disk

Kan noen hjelpe meg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows installasjon kan ikke kjøre fra en usb disk , så det er bare å glemme.

Du kan installere Windows på ein minne penn, løysinga heiter Windows to go. Er for bedrifter, men det fungerar bra. http://www.microsoft.com/en-us/windows/enterprise/products-and-technologies/devices/windowstogo.aspx

Ja jeg vet. Men er ikke det som er spurt om i tilfellet her.

Enterprise er som sagt kun solgt som volum og kms lisensiert til bedrifter (pirat virksomhet gidder jeg ikke diskutere).

Lenke til kommentar

Ja jeg vet. Men er ikke det som er spurt om i tilfellet her.

Enterprise er som sagt kun solgt som volum og kms lisensiert til bedrifter (pirat virksomhet gidder jeg ikke diskutere).

Min originale Windows 7 ble installert via den løsningen...

Ja, 100% lovlig versjon med gyldig EOM CD-key som var med laptoppen originalt :)

Edit: ser nå at det er en annen løsning, men finnes tilsvarende, lovlig løsning til Windows 7, uavhengig av versjon.

Har ikke link liggende desverre :(

Endret av aklla
Lenke til kommentar

hei

jeg har en laptop som er slik

HP 635

http://h20566.www2.hp.com/portal/site/hpsc/template.PAGE/public/kb/docDisplay?javax.portlet.begCacheTok=com.vignette.cachetoken&javax.portlet.endCacheTok=com.vignette.cachetoken&javax.portlet.prp_ba847bafb2a2d782fcbb0710b053ce01=wsrp-navigationalState%3DdocId%253Demr_na-c02903085-1%257CdocLocale%253D%257CcalledBy%253D&javax.portlet.tpst=ba847bafb2a2d782fcbb0710b053ce01&sp4ts.oid=5086719&ac.admitted=1392919481894.876444892.199480143

Jeg har endt opp med en ødelagt laptop skjerm , den vise bare merkelige farger

Jeg har prøvd meg frem uten og se skjermen , og vært uheldig og editet instillingene på språk , så nå er språket kinesisk i BIOS

Jeg har brukt min TV skjerm tidligere med HDMI eller VGA så dette vet jeg funke

Maskinen har ingen disk installert siden jeg måtte ta denne ut , siden Ubuntu var installert og dette ville ikke gå med på og starte cd ifra boot menu

-Skal installere Windows 7 på ekstern disk

Kan noen hjelpe meg ?

"Jeg har endt opp med en ødelagt laptop skjerm , den vise bare merkelige farger"

Ser ut som skjermkortet er ødelagt.

Hvis du har skjermuttak på siden kan du sette på en ekstra skjerm å se.

Lenke til kommentar

Windows 8 To Go har jeg ikke mulighet til og kjøpe , takk for tipset

Noen som har noen kunnskap om hvordan jeg kanksje kan fikse dette med en startup key løsning ?

Hva hvis jeg visste akkurat hvor meny mulighetene er i bios ? jeg kunne jo da ha tilbakestilt disse ?

Lenke til kommentar

Noen maskiner har mulighet for å boote fra minnekort. Da kan du eventuelt installere operativsystemet på et minnekort.

hvor kan jeg eventuelt få dette gjort ? muligheten for og installere annet en selve image bilde av installationen har jeg ikke

Lenke til kommentar

Windows 8 To Go har jeg ikke mulighet til og kjøpe , takk for tipset

Noen som har noen kunnskap om hvordan jeg kanksje kan fikse dette med en startup key løsning ?

Hva hvis jeg visste akkurat hvor meny mulighetene er i bios ? jeg kunne jo da ha tilbakestilt disse ?

http://www.tomshardware.co.uk/faq/id-1867613/create-windows-drive-windows-enterprise.html

Har testa den, og den fungerar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...