Gå til innhold

Kingdom Come: Deliverance - Inntrykk og diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Barnslig? Syns det er en så utrolig dårlig måte å sammenligne ting på, du nevnte dette før også "mye mer voksent" osv, det er jo ikke noe objektivt å ta ut av dette. Har du en bedre måte å kvantifisere kampsystemet på?

Men ok, så det er veldig repetitivt med andre ord? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er kampsystemet egentlig? I fra videoer så ser det forferdelig klunkete og tregt ut? Er på nippet til å kjøpe dette selv, men det er der det henger for min del

Sammenlignet med god of war er det ganske treigt. Men klunkete er det ikke.

Største problemet er at du kommer til et stadie er hele Kampsystemet faller sammen og alt handler om å bare trykke Q på riktig tidspunkt.

Hvorfor sammenligner du det med God of War? Det er jo et helt annerledes spill :p  Men ja, du kan countre rimelig bra når du har fått trent deg opp skikkelig. Ellers syntes jeg også kampsystemet så dårlig ut på streams og youtube helt til jeg spilte det selv. Det minner litt om For Honor bare mer avansert og langt mer fokus på stamina. Jeg digger det ihvertfall og føler å gå tilbake til Skyrim/Witcher 3 type combat blir rett og slett for barnslig etter dette.

Fordi god of war har veldig rask og hektisk kamp.

Lenke til kommentar

Barnslig? Syns det er en så utrolig dårlig måte å sammenligne ting på, du nevnte dette før også "mye mer voksent" osv, det er jo ikke noe objektivt å ta ut av dette. Har du en bedre måte å kvantifisere kampsystemet på?

Men ok, så det er veldig repetitivt med andre ord?

Det er ikke noe mer repetitivt enn andre spill.

Systemet er langt mer komplekst enn de fleste andre spill(selv om det går noe i oppløsing når du kommer langt inn i spillet) jeg har hatt mange krevende gode kamper som kan bli hektiske og vanskelige.

Lenke til kommentar

Har ennå ikke spilt Kingdom Come, men når det kommer til repetivitet er det jo egentlig få open world RPGs som slipper unna. Jeg har tro på at Kingdom Come unngår dette da de har lagt hack'n slash taktikken på hylla.

Om hver kamp blir en seier og det føles ut som man utretter noe i oppdragene blir det for min del ikke repetivt (selv om oppdragene kan være like). Elder Scrolls for eksempel er jo et eneste stort hakk i plata når det kommer til side quests hvor man sløyer ned det som er time ut og time inn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor kampsystemet er polariserende: Noen trener ikke mer enn nødvendig hos kapteinen i Rattay som viser deg de avanserte teknikkene. Da blir kampene vanskelig. Noen trener timesvis hos kapteinen. Da blir kampene for lette. Jo mer du trener, jo sterkere blir karakteren din i kamp. Kanskje burde trener ha en cap på hvor mye styrken din kan gå opp, slik at du ikke bare kan hamre deg gjennom forsvaret til skikkelige fiender. Trening er tross alt noe annet enn virkelig kamp.

captain_bernard-kcd.jpg

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Spilt en stund nå og er straks ferdig med alle småoppgavene i begynnelsen. Liker spillet veldig godt så langt, og det ser veldig bra ut på ps4!

Jeg også likte det i begynnelsen, men etter at du kommer til Rattay, og hele verdenen åpnes opp, da likte jeg det virkelig! Dette skjer etter "opening credits".

QZhFVtY.jpg

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Jeg har nå spilt 35 timer og tenker jeg nå bare skal gjøre ferdig main questen. Jeg gjorde det alt for lett for meg selv uten å vite det, jeg har bare gjort 2 side quests (om jeg husker riktig) resten av tiden har jeg gjort litt main quest og så bare drept banditter og utforsket. Jeg jakta masse hjort og det gjorde at jeg hadde bra rustning veldig fort og da ble alt bare for lett.

Så etter jeg har tatt main questen, skal jeg starte på nytt, laste ned noen mods og prøve å gå archer/light armor bare for å prøve noe helt andeledles enn den massive stål boksen jeg er nå.

Lenke til kommentar

Jeg har nå spilt 35 timer og tenker jeg nå bare skal gjøre ferdig main questen. Jeg gjorde det alt for lett for meg selv uten å vite det, jeg har bare gjort 2 side quests (om jeg husker riktig) resten av tiden har jeg gjort litt main quest og så bare drept banditter og utforsket. Jeg jakta masse hjort og det gjorde at jeg hadde bra rustning veldig fort og da ble alt bare for lett.

Så etter jeg har tatt main questen, skal jeg starte på nytt, laste ned noen mods og prøve å gå archer/light armor bare for å prøve noe helt andeledles enn den massive stål boksen jeg er nå.

Jeg fant en kiste tidlig i spillet som var full av nesten det beste armour-settet du kan få, så jeg slapp til og med å kjøpe det. Kisten hadde omtrent hver type våpen av beste sort også, men de kunne jeg ikke bruke på det tidspunktet. Så jeg har planet om å spille gjennom det en gang til uten å bruke tung rustning, bare skinn og tekstiler. Men jeg har tenkt å snike meg rundt mye, og snikingen har en del bugs, så jeg tror jeg skal vente litt med det til de har patchet det. Det er f.eks. bare å prøve å snike deg gjennom leiren til Runt. Hvis du smyger deg inn i et telt, dreper en fyr i søvne uten en lyd, så våkner plutselig en random fyr i naboteltet og kommer bort for å se hva som har skjedd. Det samme skjer hvis du forgifter maten deres og snakker med en kumaner i forkledning. Selv om du greier å overbevise han at du er en av kumanerne, så angriper han deg like etterpå. Dette skjer aldri hvis du ikke har forgiftet noe. Det jeg endte opp med å måtte gjøre, var å forgifte maten mens jeg løp rundt med en masse kumanere etter meg.

Her er min utrustning: 

TOIT0g8.jpg

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fant en kiste tidlig i spillet som var full av nesten det beste armour-settet du kan få, så jeg slapp til og med å kjøpe det. Kisten hadde omtrent hver type våpen av beste sort også, men de kunne jeg ikke bruke på det tidspunktet. Så jeg har planet om å spille gjennom det en gang til uten å bruke tung rustning, bare skinn og tekstiler. Men jeg har tenkt å snike meg rundt mye, og snikingen har en del bugs, så jeg tror jeg skal vente litt med det til de har patchet det. Det er f.eks. bare å prøve å snike deg gjennom leiren til Runt. Hvis du smyger deg inn i et telt, dreper en fyr i søvne uten en lyd, så våkner plutselig en random fyr i naboteltet og kommer bort for å se hva som har skjedd. Det samme skjer hvis du forgifter maten deres og snakker med en kumaner i forkledning. Selv om du greier å overbevise han at du er en av kumanerne, så angriper han deg like etterpå. Dette skjer aldri hvis du ikke har forgiftet noe. Det jeg ednte opp med å måtte gjøre, var å forgifte maten mens jeg løp rundt med en masse kumanere etter meg.

Her er min utrustning: 

Tror det var dumpt at de å ha så bra utstyr i kister, med tanke på hvor mye runsting har å si i dette spille (i motsetting til bare en stat som i skyrim)  Du kan være ganske uburklig men har du plate rustning tåler du masse juling. 

For de som vil ha utrfording anbefaler jeg å ikke gå på skattejakt.

Lenke til kommentar

-

Tror det var dumpt at de å ha så bra utstyr i kister, med tanke på hvor mye runsting har å si i dette spille (i motsetting til bare en stat som i skyrim)  Du kan være ganske uburklig men har du plate rustning tåler du masse juling. 

Jeg har spilt 74 timer så langt, og ikke gått på en eneste skattejakt :p

Jeg vet ikke om kisten var en del av en skattejakt, men den var ganske åpenlyst rett ved veien ikke så langt unna Neuhof.

Lenke til kommentar

D

-

Jeg vet ikke om kisten var en del av en skattejakt, men den var ganske åpenlyst rett ved veien ikke så langt unna Neuhof.

Det er ganske mange kister rundt om, om alle er en del av skatte jaket vet jeg ikke, men med tanke på hvor gode ting du fikk i den regner jeg med den er en del av en skatt. 

Lenke til kommentar

Hvorfor kampsystemet er polariserende: Noen trener ikke mer enn nødvendig hos kapteinen i Rattay som viser deg de avanserte teknikkene. Da blir kampene vanskelig. Noen trener timesvis hos kapteinen. Da blir kampene for lette. Jo mer du trener, jo sterkere blir karakteren din i kamp. Kanskje burde trener ha en cap på hvor mye styrken din kan gå opp, slik at du ikke bare kan hamre deg gjennom forsvaret til skikkelige fiender. Trening er tross alt noe annet enn virkelig kamp.

captain_bernard-kcd.jpg

hæ?

de har det. De kan trene deg max 1 gang per 1-5, 5-10, 15+

-

Den kista er en bug, og skulle ikke ha vært der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

hæ?

Du kan trene ordentlige 1v1-kamper med kapteinen så mye som du selv vil, som da øker stats'ene dine.

Lenke til kommentar

hæ?

Du kan trene ordentlige 1v1-kamper med kapteinen så mye som du selv vil, som da øker stats'ene dine.

hmm? det viste jeg ikke en gang. Sikker på at det ikke er en limit her?

Lenke til kommentar

hæ?

hmm? det viste jeg ikke en gang. Sikker på at det ikke er en limit her?

Jeg har aldri struffet noe limit.

Selv har jeg midlertidig stoppet å spille (og maler 100 års krigs figurer)

Er usikker på om jeg bare skal gjøre ferdig main questen. Eller starte på nytt med den modden som gjør spillet vanskeligere.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...