Gå til innhold

Kingdom Come: Deliverance - Inntrykk og diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag klikket spillet omsider for meg, på en god måte. Nettopp fullført oppdraget som gikk ut på å finne den rødhåra gårdsgutten. Nå som spillet har åpnet seg mer har potensiale virkelig begynt å vise seg. Spillet har et så behagelig tempo, og man føler mer at man lever i verden enn man higer etter å fullføre hvert oppdrag. Liker veldig godt at oppdragsmarkørene ofte viser et område fremfor en spesifikk posisjon, da det gir mye mer innlevelse. Karakteren min har også begynt å bli ganske stødig på å sloss, men likevel har hver kamp en utrolig fin nerve som resultat av at det kan være din siste.

Kunne virkelig tenkt meg å se et spill som dette med et skikkelig budsjett bak seg. Imponerende hva de har klart med så lite, men det er likevel mange tekniske svakheter, i hvertfall på PS4 Pro versjonen som jeg spiller nå. Hvis noen skal få lov til å lage et Song of Ice and Fire spill bør det være disse gutta.

Lenke til kommentar

Jeg har omtrent ikke gjort noen quests jeg. Jeg fant Ginger, så begynte jeg på neste del av main questen men rota det til og satt meg litt fast så da gjorde jeg andre ting.

Så bortsett fra å gjøre det så langt i main questen har jeg drept moren banditter og tatt øra dems.

Det er vist ganske mange bugs relatert til quests så gjør jeg få quests mindre bugs. (Smart as a fox)

Lenke til kommentar

Hvorfor spoile ting man gjør for folk som ikke har prøvd enda? Hva er poenget med det? Sett det i alle fall i spoiler-tag

Avean, fair enough - jeg selv pleier bare ikke å fordra spill som jeg ikke liker storyen i, så derfor jeg syns det var litt rart. Men det er jo greit nok det, bra gameplay i W3 :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

26 timer her, og storkoser meg.

Ikke opplevd store bugs. Framerate er horriblet, er nede i 6 FPS på noen cutscenes, og jeg har en syk rigg.

Har satt inn heapsize for 30 GIG nå, så får vi se om det helper.

Drink-bingen med en viss priest må være det morsomste jeg har sett i RPG på mange år. Gled dere!

Lenke til kommentar

Ikke opplevd store bugs. Framerate er horriblet, er nede i 6 FPS på noen cutscenes, og jeg har en syk rigg.

Drink-bingen med en viss priest må være det morsomste jeg har sett i RPG på mange år. Gled dere!

Tror det er ett par av effektene der som ikke er helt gode for frameraten, jeg gikk opp 25 fps ved å kun sette lightning effekts ifra High til Medium. Ting som dette blir sikkert tatt tak i neste patch som kommer om ca en uke.

Men reagerer litt på at det har vært så mye fokus på bugs og lite optimalisering når det ikke er noe værre enn andre open world rpg`er som har kommet siste årene. Jeg syntes blant annet at Skyrim var mye verre enn dette ved release uten at det heller ødela opplevelsen nevneverdig. Men at det ikke er finpusset på samme måte som Ubisoft tok seg tid til med siste AC er ikke overraskende med tanke på spillstudios størrelse og budsjett etc. Litt må man finne seg i ifra en nylig utgitt Kickstarter tittel føler jeg, og dette er absolutt innafor  :thumbup:

Lenke til kommentar

Akkurat det der har jeg en løsning for. Sett fullscreen istedenfor Borderless. Hadde alltid 10fps jeg også i cutscenes men etter fullscreen så er det bra igjen. MEN! Den setter seg tilbake til Borderless igjen så verdt å sjekke at fullscreen faktisk står der før du spiller.

Lenke til kommentar

Jeg har gtx1060 og har ingen slowdowns. 

Lenke til kommentar

Patch-plan:

Dette er planen for fiksing av Kingdom Come: Deliverance

"Den største, kommende patchen er 1.3-oppdateringen, som skal fikse en lang rekke bugs. Utviklerne skriver at de går nøye gjennom rapporter fra spillere i arbeidet med denne oppdateringen for å luke bort det meste av feil. Planen er også å endre på noen av systemene som spillere klager på, som forbedring av både «alchemy», «lockpicking»- og «pickpocket»-mekanikkene."

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Akkurat det der har jeg en løsning for. Sett fullscreen istedenfor Borderless. Hadde alltid 10fps jeg også i cutscenes men etter fullscreen så er det bra igjen. MEN! Den setter seg tilbake til Borderless igjen så verdt å sjekke at fullscreen faktisk står der før du spiller.

Jeg har gtx1060 og har ingen slowdowns. 

Jeg har 1080, 64GB ram, 840 EVO SSD.

Framerate er bedre nå med -heapsize 30GB, men har alikvel horrible framerate i cutscenes.

Fullscreen fungerer ikke, det er bare å dra musa ut av skjerm 1 over til skjerm 2, og det er plutselig bordeless.

Veldig irriterende i combat, da jeg ofte blir litt ivrig, og jeg mister all kontrol, siden jeg har klikka på noe i skjerm 2.

Lenke til kommentar

Henry looking sexy, med sin "brigantine" nøyaktig hva forskjellen på en brigantine og  en "coat of plates" er noe usikker, vi moderne folk sier at en brigantine har mange små stålplater mens en coat of plates har større plater. Man kan ikke se forskjell på utsiden.

Begge to kan ha denne stilen med rundt bryst og trang midje. Så den kan bestå av mange små stål plater eller den kan ha en cuirass på brystet med mindre plater under midjen. 

post-34516-0-49014900-1519138258_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...