-iL- Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 Er backer men spiller konsekvent ikke spill før release. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 Dette er en medieval life simulator. Du er for det meste på jakt etter de som drepte familien din og hele landsbyen. Du skal ikke pløye åkeren dagen lang. Realismen er hovedsakelig i kamp/rusting systemet. Samt små ting som at du må spise og at du saver på en litt tungvint måte. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Må si det er tidvis depressivt å være på steam forumet. Det er ca 50 tråder om at spillet er for dyrt. At det koster 1000kr å få et komplett battlefield spill er greit. Men hvordan våger et nytt spill studio å ta 400-430 kr for et rollespill med 100+ timer med gameplay. En annen klage det er ca. 50 tråder om er hvor horribelt det er at man ikke kan customise Henry karakteren du spiller. Alle vet at det aller aller viktigste i et rollespill er å gi karakteren din en mohawk, stor nese og tatovering. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Noen som vet når de første anmeldelsene slippes? Veldig spent på dette så greit å få en pekepinn på hvorvidt en bør ha noen forventninger eller ikke. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Vet ikke når anmeldelsene slippes, men forhåpentligvis før utgivelse på tirsdag. Uansett så kommer nok dette til å kunne få fart på salget: https://www.gamer.no/artikler/moddere-lager-game-of-thrones-eventyr-i-kingdom-come-deliverance/429878 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Noen som vet når de første anmeldelsene slippes? Veldig spent på dette så greit å få en pekepinn på hvorvidt en bør ha noen forventninger eller ikke. Er en flere timer lang tysk let's play på YouTube, tyske kommentarer men spillet er på engelsk, er også en engelsk let's play et sted på YouTube. Alle disse spiller en eldre versjon (tyskeren spiller E3 versionen) Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Må si det er tidvis depressivt å være på steam forumet. Det er ca 50 tråder om at spillet er for dyrt. At det koster 1000kr å få et komplett battlefield spill er greit. Men hvordan våger et nytt spill studio å ta 400-430 kr for et rollespill med 100+ timer med gameplay. En annen klage det er ca. 50 tråder om er hvor horribelt det er at man ikke kan customise Henry karakteren du spiller. Alle vet at det aller aller viktigste i et rollespill er å gi karakteren din en mohawk, stor nese og tatovering. Enig i det første du skriver. Allikevel må jeg si at jeg er en av de som er "skuffet" over at man ikke kan customsise hovedkarakteren. Allikevel skjønner jeg at for historien sin del må det være slik at Henry er den han er med den bakgrunnen han har. Ellers ville historien blitt veldig flat (slik den er i spill hvor den må ta høyde for x antall karakterer). Allikevel har den største gleden rollespill gitt meg siden jeg spilte Baldurs Gate for første gang til jeg bruke tusenvis av timer på Elder Scrolls spillene har vært å forme min egen karakter. Og kanskje av denne grunnen ble jeg aldri skikkelig fan av The Witcher serien. Men utenom akkurat det er dette spillet noe jeg har ventet på utrolig lenge. Endelig en utvikler som klarer å legge magien fra seg Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Må si det er tidvis depressivt å være på steam forumet. Det er ca 50 tråder om at spillet er for dyrt. At det koster 1000kr å få et komplett battlefield spill er greit. Men hvordan våger et nytt spill studio å ta 400-430 kr for et rollespill med 100+ timer med gameplay. En annen klage det er ca. 50 tråder om er hvor horribelt det er at man ikke kan customise Henry karakteren du spiller. Alle vet at det aller aller viktigste i et rollespill er å gi karakteren din en mohawk, stor nese og tatovering. Enig i det første du skriver. Allikevel må jeg si at jeg er en av de som er "skuffet" over at man ikke kan customsise hovedkarakteren. Allikevel skjønner jeg at for historien sin del må det være slik at Henry er den han er med den bakgrunnen han har. Ellers ville historien blitt veldig flat (slik den er i spill hvor den må ta høyde for x antall karakterer). Allikevel har den største gleden rollespill gitt meg siden jeg spilte Baldurs Gate for første gang til jeg bruke tusenvis av timer på Elder Scrolls spillene har vært å forme min egen karakter. Og kanskje av denne grunnen ble jeg aldri skikkelig fan av The Witcher serien. Men utenom akkurat det er dette spillet noe jeg har ventet på utrolig lenge. Endelig en utvikler som klarer å legge magien fra seg Jeg bruker vanligvis 2 minutter på karakteren min. Litt hår, hudfarge, og kanskje litt størrelse. Jeg er heller ikke en som "leker hus" Jeg driver ikke å kjøpe meg masse hus og leker dekoratør. Prøvde det på Skyrim special edition og fant det ekstremt kjedelig. Det er slik sims er til. Hovedgrunnen til at man ikke kan gjøre noe med henry er at han er modellert på ekte person de har motion captured. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Crap! Vi som backa kickstarteren har lurt på hvordan man skal "linke backer konto med steam" jeg sendte mail og fikk beskjed at min Duke special edition er sent. Jeg trodde jeg ville få en digital kode så kom min fysiske kopi senere. Det er langt fra sikkert at den kommer frem til Tirsdag. Og jeg må sikkert betale moms (den kosta jo 1500kr back in 2014. Jeg har ikke moms penger på tirsdag. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 (endret) Crap! Vi som backa kickstarteren har lurt på hvordan man skal "linke backer konto med steam" jeg sendte mail og fikk beskjed at min Duke special edition er sent. Jeg trodde jeg ville få en digital kode så kom min fysiske kopi senere. Det er langt fra sikkert at den kommer frem til Tirsdag. Og jeg må sikkert betale moms (den kosta jo 1500kr back in 2014. Jeg har ikke moms penger på tirsdag. Jeg backa nok til fysisk kopi (Earl, fikk den i dag ), men fikk fortsatt tilgang til steamkode på hjemmesiden til spillet: https://www.kingdomcomerpg.com/ PS. Jeg slapp å betale moms. Endret 12. februar 2018 av Malmern Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Crap! Vi som backa kickstarteren har lurt på hvordan man skal "linke backer konto med steam" jeg sendte mail og fikk beskjed at min Duke special edition er sent. Jeg trodde jeg ville få en digital kode så kom min fysiske kopi senere. Det er langt fra sikkert at den kommer frem til Tirsdag. Og jeg må sikkert betale moms (den kosta jo 1500kr back in 2014. Jeg har ikke moms penger på tirsdag. Jeg backa nok til fysisk kopi (Earl, fikk den i dag ), men fikk fortsatt tilgang til steamkode på hjemmesiden til spillet: https://www.kingdomcomerpg.com/ PS. Jeg slapp å betale moms. Ja fikk code og slik jeg, dårlig svar på mail. Pre load har startet og inkluderer day one patch. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Jeg liker tanken på å lage min egen karakter, men erfaringsmessig betyr det ofte at kompleksiteten i historien må ofres for å - som nevnt over - ta høyde for alle mulige karakterer spilleren kan finne på å lage. Jeg synes kanskje Mass Effect fikk til en god mellomting, siden man har en forhåndsdefinert hovedkarakter - Shepard - som man selv kan bestemme kjønn og utseende på. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Vet ikke hva jeg skal tro om at det har blitt satt en review-ban helt fram til release.. det pleier å være ett sikkert tegn på at ikke alt er som det skal, men heldigvis har det også vært noen hederlige unntak som for eks Rockstar og GTA V etc. Og etter å ha fulgt spillet i ett par år nå så både håper og tror jeg at dette blir bra! De begynner vel å ramle inn om ett par timer: http://www.metacritic.com/game/pc/kingdom-come-deliverance Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Jeg liker tanken på å lage min egen karakter, men erfaringsmessig betyr det ofte at kompleksiteten i historien må ofres for å - som nevnt over - ta høyde for alle mulige karakterer spilleren kan finne på å lage. Jeg synes kanskje Mass Effect fikk til en god mellomting, siden man har en forhåndsdefinert hovedkarakter - Shepard - som man selv kan bestemme kjønn og utseende på. Jeg har funnet ut at jeg er en gammal sær mann. Når jeg spiller TES spill velger jeg 90% av tiden å være redguard, når jeg spiller ME Bruker jeg bare standard Shepard. Ikke bare det men jeg hater overdrevene våpen og rustning. Lenge hadde jeg problemer med å spille det første dragon age spillet fordi rustningene var for overdrevet og ikke funksjonelle(og dragoon age er Tusen ganger bedre enn WOW og slikt. Sær gammal man og har vært det siden jeg var 15.... Derfor er dette spillet skap for meg (i teorien) er fremdeles ikke 100% sikker på om jeg faktisk syns spillet er gøy etter 10 timer. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 (endret) Uff nei, jeg krysser fingrene. Det er så utrolig få (om noen?) gode rollespill satt til en realistisk (dvs. ikke fantasy) middelalderverden, så hvis dette går i dass blir det lenge til neste mulighet. Edit: Dette var svar til Thoto79. Endret 12. februar 2018 av Spartapus Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Vet ikke hva jeg skal tro om at det har blitt satt en review-ban helt fram til release.. det pleier å være ett sikkert tegn på at ikke alt er som det skal, men heldigvis har det også vært noen hederlige unntak som for eks Rockstar og GTA V etc. Og etter å ha fulgt spillet i ett par år nå så både håper og tror jeg at dette blir bra! De begynner vel å ramle inn om ett par timer: http://www.metacritic.com/game/pc/kingdom-come-deliverance Er en stor uting å ha review embargo. Men har ikke noe med spillene å gjøre er utgiverne. Fall out 4 buggy mess mens doom var solid fra starten begge review embargo. Men som sagt en uting og anti forbruker. Man får bare håpe at spillet er ok. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Jeg liker tanken på å lage min egen karakter, men erfaringsmessig betyr det ofte at kompleksiteten i historien må ofres for å - som nevnt over - ta høyde for alle mulige karakterer spilleren kan finne på å lage. Jeg synes kanskje Mass Effect fikk til en god mellomting, siden man har en forhåndsdefinert hovedkarakter - Shepard - som man selv kan bestemme kjønn og utseende på. Jeg har funnet ut at jeg er en gammal sær mann. Når jeg spiller TES spill velger jeg 90% av tiden å være redguard, når jeg spiller ME Bruker jeg bare standard Shepard. Ikke bare det men jeg hater overdrevene våpen og rustning. Lenge hadde jeg problemer med å spille det første dragon age spillet fordi rustningene var for overdrevet og ikke funksjonelle(og dragoon age er Tusen ganger bedre enn WOW og slikt. Sær gammal man og har vært det siden jeg var 15.... Derfor er dette spillet skap for meg (i teorien) er fremdeles ikke 100% sikker på om jeg faktisk syns spillet er gøy etter 10 timer. Jeg liker forsåvidt fantasy-settinger men det hender at de drar det for langt og det blir tullete, og hvis man ikke tar det seriøst lenger så forsvinner også innlevelsen. Men det kommer litt an på spillet; ikke alle spiller på realisme i utgangspunktet og det kan overdrivelser passe med konseptet. Det er mest ødeleggende i spill som anstrenger seg for å være nøkterne og realistiske men så drar den litt for langt enn i spill der galskap er noe av poenget. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 IGN sender nå og det ser bra ut! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Oh fucking joy! Jeg skal få ca. 1.5-2mb nedlasting på steam, noe som hadde vært nok til å få ned spillet over natta, men etter wifi saken min tok dukket har nettet vært helt utsablit og og tullete den noe dongelen er ikke spesielt bra og den greide "mektige" 2 gig i løpet av en helt natt.... Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 13. februar 2018 Del Skrevet 13. februar 2018 Det har kommet noen anmeldelser som er relativt positive. Jeg fant en som var noe kritisk (i et australsk magasin), men selv der så roser man hvor godt man har fått til atmosfæren og settingen. De fleste virker også i hovedsak fornøyde med kampsystemet. Det jeg ser mange kritiserer og som jeg også er veldig skeptisk til er save-systemet. Dette skal visst være et sånt spill hvor det kan gå timer mellom hver gang man kan save og man dermed kan miste mye progresjon hvis man dør. Det vil jeg ha mer informasjon om før jeg eventuelt kjøper, for jeg har ikke så mye tid til å spille at jeg har råd til å miste timesvis med progresjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå