TMB Skrevet 23. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2014 Viser seg at motoren virker som den skal, plugget den ut og inn og den kjører hver gang nå i hvert fall. Men den øverste delen på den plastikkbiten vinduet hviler på er knekt, så vinduet er ikke festet til heisen. Det går fint å kjøre det opp, men den klarer ikke dra med seg vinduet ned. Har bestilt en ny. Må dra og kjøpe en bits som passer skruene til låsen i morgen, så jeg får løsnet den så jeg får av kledningen på døra. Så får vi se om jeg endelig finner den problematiske mikrobryteren.... Lenke til kommentar
TMB Skrevet 3. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2014 Måler 12v mellom + og jord på lyset i bagasjerommet også, akkurat som på sidedøra. Må nok skru ut låsene og måle på mikrobryterne for å se om de virker. Det kan jo ikke være noe annet som er skyld i at det ikke er lys, som jeg kan skjønne i hvert fall :S Lenke til kommentar
TMB Skrevet 4. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2014 Update: Fikk lyset i bagasjerommet til å lyse ved å kortslutte to av pinnene som går inn på sluttstykket. Disse går tydeligvis igjennom mikrobryteren Problemet nå er at jeg antakelig må bytte hele sluttstykket, da det ser ut som det ikke er en mikrobryter per definisjon, men en slags bryter/forbindelse som går på en skinne bortover inni der. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Som nevnt byttet jeg tidligere låsmekanismen i bakluken på en Passat, fordi lys i bagasjerom ikke kom på ved åpning. (Bytter alltid komplett lås, når noe er galt med dem) Siden jeg har det på e-post sjekket jeg nå, og det var en 2003 Passat 3BG stv, låsen kostet Kr 267 + mva original hos Møller. Så blir jo ikke akkurat noen formue selv om hele må byttes, samme hvor du får den fra. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2014 Nå har jeg fått sett litt mer på problemet med sidedøra. Jeg tror det er motoren til vindusheisen som kødder, siden signalet fra låsen går via denne, og noen ganger fungerer vinduet å kjøre opp/ned og noen ganger ikke. Jeg leste på nettet at Passater ofte har problemer med comfortmodulen da den ligger utsatt for vann, men jeg gravde den frem og åpnet og den var helt tørr og fin, ikke noe irr/dårlige koblinger. Jeg får ikke skrudd av låsen i døra uten å bore opp skruene da de er helt ødelagte. Så spørsmålet nå er om jeg skal satse på at det er motoren som er problemet.... :/ Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Hvis man absolutt skal gjette villt, så er det ingen dårlig ide, men personlig ville jeg ikke byttet dørmodulen uten å ha sett resultater av diagnose. Se hvilke bokser som ser hva. Jeg er riktignok litt usikker på hvor mye man får ut av selve dørmodulen på eldre bil. På de nyere er hver enkelt dørmodul (vidusheismotor) en helt egen enhet man kan kommunisere direkte til med feks VagCom. På nyere biler har jeg vært borti liknende problemer som du har fordi dørmodulen er kodet feil, både ved byttet til ny, og ved bytte av dør til brukt dør hvor modulen kommer fra en annen "lik" bil. Grunnprinsippet er likt, men det har blitt endret og utviklet. Bla er "Comfortmodulen" nå en del av sentralelektronikk-modulen, og det er mulig noe av logikken samtidig ble flyttet ut i dørmodulene. Så mulig dine dører ikke er "like smarte", Jeg vet ikke. Uansett, og uavhengig av alt dette, så er det jo fortsatt mange muligheter hos deg, det kan være dørmodulen, det kan være komfortmodulen (selv om den visuelt er OK), det kan være brytere (den i låsen for lys, og vindu opp/ned-bryter for vindu (har byttet noen av dem når de virker litt tilfeldig). Ikke minst kan det være ledningsnett. Et veldig utsatt sted er kabelen som går fra dør til A/B-stolpe som får brudd og delvis brudd, og dårlig kontakt i kontakten på stolpene er også noe som skjer. Men med tanke på lys, du kunne kanskje prøve å måle om bryter i lås fungere på ledningene inn på dørmodul. Og på den måte få et svar uten å ta ut låsen? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2014 Det kan jeg prøve ja, vet du om det finnes noe koblingsdiagram noe sted? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå