AfterGlow Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Tysk selskap med store ambisjoner.Nå kommer kanskje hele Wikipedia i bokform Lenke til kommentar
Populært innlegg Mac_31 Skrevet 20. februar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 20. februar 2014 Ganske meningsløst etter min mening. Bokformen vil være utdatert dagen etter at de har blitt trykket. Er det ikke det som er hele poenget med Wikipedia, å alltid holde seg oppdatert ved hjelp av en stor mengde brukere som hele tiden oppdaterer og forbedrer artiklene? Når det er sagt, når det gjelder kritiske blikk på politisk, økonomisk og sosial historie og analyse, så er Wikipedia helt ubrukelig, nettopp fordi store bedrifter og mektige interesseorganisasjoner kan gå inn og forskjønne uflatterne fakta om land, selskaper og enkeltpersoner osv. 11 Lenke til kommentar
Labia Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Hele poenget med "wikipedia" er nettopp at man unngår oppslagsverk i form for papir. Hvem vil ha en bensindrevet elektrisk bil? 5 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Det er jo mulig å laste ned hele wikipedia. Jeg har ikke lyst til å printe ut alt, men det er iallfall mulig! Lenke til kommentar
hwgratisyolo Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Hele poenget med "wikipedia" er nettopp at man unngår oppslagsverk i form for papir. Hvem vil ha en bensindrevet elektrisk bil? Jeg.. Det kalles hybridbil.. 5 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Hele poenget med "wikipedia" er nettopp at man unngår oppslagsverk i form for papir. Hvem vil ha en bensindrevet elektrisk bil? Poenget er vel heller at alle kan bidra. Men det er nesten meningsløst å bruke et papirbaset leksikon i 2014. Lenke til kommentar
Simonhauan Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Ville heller ha donert til Wikipedia istedet. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Hele poenget med "wikipedia" er nettopp at man unngår oppslagsverk i form for papir. Hvem vil ha en bensindrevet elektrisk bil? Poenget er vel heller at alle kan bidra. Men det er nesten meningsløst å bruke et papirbaset leksikon i 2014. Det er nesten meningsløst for de fleste. en et god supplement til de som ikke har Internett tilgang Når det gjelder wikipedia generelt så er det alt for mye av det man kan kalle døde referanser Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Hele poenget med "wikipedia" er nettopp at man unngår oppslagsverk i form for papir. Hvem vil ha en bensindrevet elektrisk bil?Poenget er vel heller at alle kan bidra. Men det er nesten meningsløst å bruke et papirbaset leksikon i 2014. Det er nesten meningsløst for de fleste. en et god supplement til de som ikke har Internett tilgang Når det gjelder wikipedia generelt så er det alt for mye av det man kan kalle døde referanser Med 1000 bind på 1200 sider hver har jeg vanskelig for å forestille meg at det vil være et godt supplement til de som ikke har internett-tilgang. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Hele poenget med "wikipedia" er nettopp at man unngår oppslagsverk i form for papir. Hvem vil ha en bensindrevet elektrisk bil?Poenget er vel heller at alle kan bidra. Men det er nesten meningsløst å bruke et papirbaset leksikon i 2014. Det er nesten meningsløst for de fleste. en et god supplement til de som ikke har Internett tilgang Når det gjelder wikipedia generelt så er det alt for mye av det man kan kalle døde referanser Med 1000 bind på 1200 sider hver har jeg vanskelig for å forestille meg at det vil være et godt supplement til de som ikke har internett-tilgang. Tja , det er ikke verre en de mange binds leksikoner mange brukte før Det som blir interessant er når man må oppdatere leksikonet med noen bind ekstra En anen sak er hvem gidder å betale for det i dagens samfunn ? Lenke til kommentar
G Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 jeg trodde wikipedia var større enn 1000 bøker på 1200 sider hver. Lenke til kommentar
novaster Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Det er ikke ofte jeg er så kritisk til andres kreative prosjekter og påfunn, men dette her. Hva er greia? Skrive ut en million ark for å kunne vise wikipedia slik det var en gitt dato til fremtidens mennesker? Hva med å ... lagre wikipedia på en minnepenn i steden. Eller bruke waybackmachine? F.eks: Wikipedia 19 august 2005: http://web.archive.org/web/20050815012617/http://en.wikipedia.org/wiki/Main_Page Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 (endret) Det er ikke ofte jeg er så kritisk til andres kreative prosjekter og påfunn, men dette her. Hva er greia? Skrive ut en million ark for å kunne vise wikipedia slik det var en gitt dato til fremtidens mennesker? Hva med å ... lagre wikipedia på en minnepenn i steden. Eller bruke waybackmachine? F.eks: Wikipedia 19 august 2005: http://web.archive.org/web/20050815012617/http://en.wikipedia.org/wiki/Main_Page Det er dokumentert at bøker kan lagres flere hundre år uten å tape innholdet. Jeg har noen dokumenter lagret på floppyer laget på Tiki 100 i 1989, de kan jeg ikke få tilgang til lenger... Endret 21. februar 2014 av Frobe 1 Lenke til kommentar
awesome87 Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Å printe ut 1,2 millioner sider ganger X høres ikke så bra ut for miljøet 1 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Bare tull, men på en annen side, hadde vært kult å ha navnet sitt på en av bøkene. Men det måtte i så fall være godt synlig, helst både utenpå og inni... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Å printe ut 1,2 millioner sider ganger X høres ikke så bra ut for miljøet Tja... I USA bruker de ca 70 millioner tonn med papir hvert år, hvorav 33% av dette kommer fra trær og de resterende 67% kommer fra resirkulert papir og sagspon. En slik boksamling hadde nok kommet inn på et halvt tonn eller mer, men det er likevel bare en dråpe i havet... Lenke til kommentar
SVD Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Jeg stoler ikke på digital lagring over mange år, finnes DVD'er som kan lagres i 1000år å blabla... men får de ei ripe så er det jort! Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Jeg har noen dokumenter lagret på floppyer laget på Tiki 100 i 1989, de kan jeg ikke få tilgang til lenger... Det er vel heller spørmål om de diskettene er lesbare ? problemet med utviklingen er jo at man stadig finner på nye metoder for å lagre data , selv om mediene fortsatt er lesbare. Da skal man ikke lenger få "lov" til å bruke de gamle mediene. og alt man ønsker å ta være på må overføres til nye medier ca hvert 10ende år. Lenke til kommentar
awesome87 Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Å printe ut 1,2 millioner sider ganger X høres ikke så bra ut for miljøet Tja...I USA bruker de ca 70 millioner tonn med papir hvert år, hvorav 33% av dette kommer fra trær og de resterende 67% kommer fra resirkulert papir og sagspon. En slik boksamling hadde nok kommet inn på et halvt tonn eller mer, men det er likevel bare en dråpe i havet... I forhold til USAs totale forbruk av papir er det selvsagt lite. Men det gjør ikke 1,2 millioner sider til noe mindre miljømessig belastning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå