Gå til innhold

Søke fra bachelor i rettsvitenskap til master

WPX

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tatt opp fag i høst, holder fortsatt på med dette. Søker på rettsvitenskap på UIB nå til høsten og vil helst inn der, men er slett ikke sikkert dette går, da det kommer helt an på hvordan jeg gjør det på de fem fagene jeg tar opp nå.

Backup-planen min er da å begynne på en bachelorgrad og heller søke meg inn på UIB enten til neste år eller året etter. Til neste år vil jeg ha 8 alderspoeng, har i skrivende stund 6. Får jeg noenlunde gode karakterer på de fagene jeg tar opp nå, tror jeg jeg skal ha et snitt nærmere 6 til neste år, altså god margin over det som trengs. Får jeg 5 i alle fag nå får jeg ca 5,8 i snitt, men har hørt mye rykter om at snittet vil øke mye grunnet mange som søker seg inn fra bachelor.

Spørsmålet mitt blir da - kan man ta ett år på en bachelorgrad på UIA eller UIS og så søke seg inn på UIB? Så vidt jeg har skjønt søker jeg da via samordna opptak og konkurrerer med alle andre som søker. Har søkt mye rundt på nettet om dette og på sidene til universitetene, men finner ikke så mye informasjon, annet enn en del artikler som nevner litt rundt dette, men som er flere år gamle.

Noen som har peiling? Kan selvsagt kontakte universitetene, men vet ikke hvor mye jeg vil stole på en resepsjonist som tar telefonen.

Endret av WPX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...