Gå til innhold

første gaming pc - noob søker ekspertise

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Økte fra 70-80 til stabil 120 i BF, fra 3.4 til 4.5. Grei økning det :)

Det er det absolutt, en 32% (i virkeligheten 28% pga Turbo Boost) økning i frekvens resulterer i 50-71% økning i ytelse, nesten så jeg tror du overdriver forbedringen en smule ;)

Om man ønsker å spare penger går man for AgentSpoon sitt oppsett, forskjellen i ytelse mellom 780 og 280X er faktisk ikke større enn at man må justere et par innstillinger ned for å få samme framerate med 280X som med 780, og det er definitivt ikke slik at 780 er mer "fremtidssikkert."

Fremtidssikring er å ha penger på konto til oppgradering når det trengs forresten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

nesten så jeg tror du overdriver forbedringen en smule ;)

Faktisk helt reelt, samtidig økte jeg RAM frekvens fra 1333 til 1600, noe av økningen kan nok ligge her.

Jeg merker at de nye banene nå er mye tyngre å kjøre av en eller annen grunn, vanskeligere å oppnå 120 der.

Lenke til kommentar

1+ for Mantle.

Økte fra 70-80 til stabil 120 i BF, fra 3.4 til 4.5. Grei økning det :)

http://www.ocaholic.ch/modules/smartsection/item.php?itemid=1158&page=4

Hvilken oppløsning og innstillinger kjørte du da? I denne testen med Battlefield 3, scorer en stock i5 2500K like bra som en i5 4670K @ 4,5 GHz med et HD 7970. :wee:

Maxet (Custom settings) i BF på 2560x1440 med R9 290 ga 60-70 FPS med, og helt ned til 55 uten (Stock klokk 3960X) med OC ble det ikke så stor forskjell

Lenke til kommentar

Han lengre opp snakket nå om 3 hvertfall, ikke særlig relevant til diskusjonen. Man må klare å skille på ytelse som er CPU begrenset og GPU begrenset, dersom man er GPU begrenset har det liten hensikt å vurdere forskjeller i ytelse mellom forskjellige klokkefrekvenser.

Lenke til kommentar

Han lengre opp snakket nå om 3 hvertfall, ikke særlig relevant til diskusjonen. Man må klare å skille på ytelse som er CPU begrenset og GPU begrenset, dersom man er GPU begrenset har det liten hensikt å vurdere forskjeller i ytelse mellom forskjellige klokkefrekvenser.

Åh, ser jeg glemte å skrive hvilket BF -_-

Og igjen, dersom man er CPU begrenset, så er det ikke noe poeng i å legge til flere GPUer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...