Gå til innhold

Hjelp med å finne en time laps av skog (spesefikt)

Anbefalte innlegg

Hei, for noen år siden så jeg en ganske utrolig time laps av en skog som blomstrer på våren. Har gjennom årene prøvd å lete etter dette, men finner det ikke igjen.

Slik jeg husker det så går kameraet i en ganske myk og fin bevegelse gjennom denne skogen, mens blomster etc. blomstrer rundt.
Det sitter igjen som det beste time lapsen jeg har sett og irriterer meg at jeg ikke finner tilbake. Alle andre jeg finner frem er kjedelig og føles hakkete til sammenligning.

Må være to til fire år siden jeg så det. Kan ha vært postet på akam.no, ikke sikker.

Det skal også ha vært en del der de viser hvordan filmen ble laget. Et veldig proft team som sto bak.

Hadde blitt glad hvis noen "kjenner" igjen beskrivelsen og finner det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig en av naturfilmene fra BBC.

Mener å huske en sekvens som minner om den beskrivelse, med behind the scenes (BTS) film om hvordan de laget det (miks av studio opptak og utendørs.

Timothy Allen er en av sjefene for Timelaps hos BBC og han har en Timelaps Tutorial hvor du helt på slutten finner en link til en BTS video som jeg regner med er den du søker.

BBC Nature VIDEO COLLECTIONS kan også være verdt en kikk.

Selve timelaps sekvensen er dårlig fremstilt i den videoen, så der må du finne programmet og eventuelt kjøpe det på DVD/BD eller søke etter sekvensen på Youtube.

Program serien heter BBC Life - Plants. (2009)

Håper det er videoen du ment. :hmm::dremel:

Edit; Tror sekvensen er fra BBC Life episode 9 med tittelen Plants. Her (min. 2:23) er den samme eller liknende sekvens som er litt lengre enn i videoen over fra en YouTube versjon med Spansk kommentar.

Mer BTS videoer fra BBC Nature.

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Takk for svar :) men desverre ikke den. Naturen var mer mørkegrønn og kameraet gikk i en myk bevegelse, ikke en linejær rettning. Mener det var midt inni en skog. Det var heller ikke i forbindelse med noe dokkumentar (slik jeg husker det) Kan være at jeg etter alle disse årene har klart å få et bedere bilde av denne videoen enn det den egentlig var : P

Lenke til kommentar

Takk for svar :) men desverre ikke den. Naturen var mer mørkegrønn og kameraet gikk i en myk bevegelse, ikke en linejær rettning. Mener det var midt inni en skog. Det var heller ikke i forbindelse med noe dokkumentar (slik jeg husker det) Kan være at jeg etter alle disse årene har klart å få et bedere bilde av denne videoen enn det den egentlig var : P

Personlig kan jeg ikke huske andre timelapsvideoer med enne type innhold utenom den som Trondster linker til som har vært eksponert her på forumet.

Du får tråle "timelaps tråden", det er legt inn mange meget bra videoer der tatt av Akambrukere.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...