Delvis Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 (endret) Har sett litt mer nøye over forsikringsdetaljene mine, og oppdaget noe som ikke stemmer helt. Problemet er at det har vært til min fordel, og er derfor redd jeg får en smell om jeg gir beskjed. Det er som følger: I 2006 hadde jeg en såkalt El-sjekk, i forbindelse med at en del ting skulle gjøres elektrisk. Da ble det sendt inn attest til forsikr selskapet, fordi el-sjekk gir rabatt. Så er reglene sånn, at det må tas en ny slik sjekk hvert 5 år for at den rabatten skal bestå videre. Har ikke hatt noen el-sjekk siden, og har trodd rabatten falt ut om de ikke fikk ny attest etter 5 år. Men når jeg ser i oversikten, står det at jeg har den enda 8 år etter.: "El-kontroll utført hvert 5. år av sertifisert kontrollør - ferdigattest kreves" Rabatten er på rundt kr. 700 Hvis jeg hadde fulgt den planen, skulle jeg hatt ny El sjekk i 2011. Men det hadde jeg ikke, og ingen attest er jo da sendt inn. Tenkte da bare ringe gi beskjed om dette, og at de kan fjerne den rabatten. Men spørsmålet blir da: Hva med de rabattene jeg har fått i 2012 og 2013 som jeg ikke har vært obs på. Kan de komme til å kreve penger tilbake for dem? Er jeg pliktig å gi beskjed selv at dette er stoppet? Endret 20. februar 2014 av Delvis Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Her er det vel strengt tatt forsikringsselskapet som ikke har fulgt med i timen. De burde ha kansellert rabatten etter femte året da de ikke mottok ny ferdigattest. Her er det bare å ringe å gi beskjed at du ikke lenger har krav på rabatt. De kommer høyst sannsynlig til å takke for informasjonen og kansellere rabatten på fremtidige avtaler. Jeg kan nesten garantere at det ikke blir noe etterfakturering på den "urettmessige" rabatten du har mottatt de siste årene. De er interessert i å beholde deg som en fornøyd kunde og slike småpenger bryr de seg ikke om Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Forsikringsselskapet skal revidere avtalen engang i året, dersom du har fått for mye rabatt som er deres feil så er det dem som skal ta kostnaden. Det vil nok uansett ikke bli noe stort baluba utav det. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Ok. Nesten fristende å bare la det fortsette da til de eventuelt oppdager det selv. Men jeg får vel gi beskjed. Hvis det skulle skje noe kan det sikkert bli et problem. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Eller du kan bare få utført en el-sjekk nå. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Eller du kan bare få utført en el-sjekk nå. Egentlig svarer det seg økonomisk. En El sjekk kostet 1200 og gir 700 i rabatt hvert år. Vet ikke hva el sjekk koster nå da, men likevel. Problemet er at jeg helst ikke vil ha noen kontrollør rundt oppi rotet og sakene mine Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Hehe, med den holdningen tror jeg du BØR ha en elektriker oppi rotet ditt 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå