Gå til innhold

Programmer til pcen

Gjest medlem-332567

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-332567

Hei, jeg har tenkt til å bygge en pc. Jeg veit hvordan man bygger pcen og sånt, men problemet er når jeg kjøper ferdig pcer så er det alltid viktige programmer som følger med pcen. Uten de ville ikke ha pcen klart seg. Så hvordan skal man laste ned de progammene, eller er de der fra før av?

forexempel INTEL HD GRAFIKK, og sånne ting. microsoft v 2005 og ALT SÅNN HVIS DERE SKJØNNER

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god del av programmer/drivere som følger med en ferdig maskin er ikke en nødvendighet, ofte bare tilleggsprogrammer for funksjoner som produsenten tilbyr kundene sine (f.eks EcoDrive, InstantPowerOn, osv) eller tilleggskomponenter som skal gjøre enkelte ting "bedre".

Nødvendige drivere som lydkort, nettverk, osv, vil f.eks OS som Windows ofte ha tilgjengelig slik at maskinen i det minste skal virke, også laster du ned oppdateringer eller nye drivere som optimaliserer hardware'en.

Om det er snakk om drivere til komponenter som f.eks Windows ikke kan bidra med, følger det som oftest med en cd eller et annet lagringsmedie som disse nødvendige driverene befinner seg på. Om en slik lagringsmedie ikke medfølger har de often en backup-program som du blir anbefalt å kjøre etter oppstart, der du brenner en cd eller lagrer det på et annet anbefalt lagringsmedie slik at du har drivere, osv, tilgjengelig ved en eventuel reinstallasjon.

En annen måte er å vite hvilken komponenter du har, da kan du som regel gå til hjemmesiden til produsenten og laste ned de nødvendige drivere.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-332567

Ja men, du det kommer an på hva slags komponenter du har, sant? Du kan ikke bruke "back up" eller lagringsmedie, eller back up program når du bestiller deler, ikke pc. DET ER SNAKK OM Å BESTILLE DELER, SÅ JEG TROR IKKE NOE FØLGER MED. så hvordan skal jeg laste ned programmene da? si jeg kjøper deler fra forskjellige nettsider. btw: progammer som microsaft virsual må man laste ned selv? takk for svar.

Om det er snakk om drivere til komponenter som f.eks Windows ikke kan bidra med, følger det som oftest med en cd eller et annet lagringsmedie som disse nødvendige driverene befinner seg på. Om en slik lagringsmedie ikke medfølger har de often en backup-program som du blir anbefalt å kjøre etter oppstart, der du brenner en cd eller lagrer det på et annet anbefalt lagringsmedie slik at du har drivere, osv, tilgjengelig ved en eventuel reinstallasjon.

En annen måte er å vite hvilken komponenter du har, da kan du som regel gå til hjemmesiden til produsenten og laste ned de nødvendige drivere.

Lenke til kommentar

Ja men, du det kommer an på hva slags komponenter du har, sant? Du kan ikke bruke "back up" eller lagringsmedie, eller back up program når du bestiller deler, ikke pc. DET ER SNAKK OM Å BESTILLE DELER, SÅ JEG TROR IKKE NOE FØLGER MED. så hvordan skal jeg laste ned programmene da? si jeg kjøper deler fra forskjellige nettsider. btw: progammer som microsaft virsual må man laste ned selv? takk for svar.

Når du kjøper hardware som skjermkort, hovedkort, osv, så følger det som regel med en cd med nødvendige drivere. F.eks, sist jeg kjøpte et hovedkort fikk jeg med drivere til lyd, nettverk, osv.

Med f.eks skjermkort følger det som oftest med den nyeste driveren som er på markedet når produktet blir pakket og sendt til de som skal selge det eller bestilt det (ofte utdatert når kunden installerer det), men da oppdaterer du bare driveren eller laster ned den nyeste driveren fra f.eks http://www.geforce.com/drivers om du har et nvidia kort.

Når det kommer til hardware og om de trenger en driver for å fungere best, så har så og si alle produsenter disse drivene tilgjengelig på nett.

Ta f.eks hovedkortet og si at det er produsert av ASUS. Da går jeg bare inn på www.asus.com, velger produkter og velger hovedkortet jeg har. Her inne kan jeg velge support, velger så drivere og verktøy og vips har jeg mulighet til å laste ned alle drivere som trengs (som du normalt ville ha fått på en cd med produktet).

Når det kommer til software, som OS, Mcrosoft programmer som eventuelt medføgler, osv, er de ikke forhåndsinstallert på maskinen om du skal bygge den selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...