Nimzo Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Har bestilt denne fra microplex: Fleksibel fanduct, 60, 70 og 80mm Noen som har denne, har prøvd den eller hørt om den? Jeg har tenkt å sette den i en av mine front inntak, for å suge kald luft til CPU vifta. Er det andre oppsett som vil fungere bra? Tenkte på at man kan jo snu viftene og suge luft, men blir ikke CPU heatsink kjølt med lunken luft fra kabinettet da? På den andre side så blir tempen i kabinettet betraktelig lavere vil jeg tro. En annen ting jeg lurer på er om det vil ha noe å si at CPU vifta er raskere enn inntak vifta.. ? Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Du kan jo eventuelt ta å ordne et flexirør eller et annet rør fra sidedøra i kabbinettet. Men jeg tenkt på å bestille dette settet selv fordi jeg syns dette er et meget bra oppsett! Ettersom jeg har hørt så gjør det ingenting om CPU-Vifta er litt raskere enn vifta som suger inn luft på den andre enden. Men skulle du ha ei vifte som ga mere luft enn CPU-Vifta kan det hende at CPU-Vifta ikke klarer å ta imot alt! Rett meg viss jeg har hørt feil. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 hvis cpu vifta ikke "klarer" å ta imot all lufta, så er det ingen vits i å ha den der, men lufta kommer uansett igjennom cpu vifta, den sperrer ikke noe luft,. hvis den raskeste er i andre enden av røret, så vil det bli litt overtrykk der, hvis den raskeste er på cpu, så vil det bli litt undertrykk, samme hastighet ikke noe trykk. vet ikke helt hva som er best men jeg vil tro at det er best med overtrykk. du må/bør suge luft inn i kabinettet og evt. ut gjennom 2 andre slanger, for å få minst mulig varm luft inne i toweret, men det må du mekke selv, er ikke noe du får kjøpt Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 det var noe skikkelig jalla greier.. tror jeg sender den tilbake.. uff :x Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hva mener du med at det var noe jalla-greier? Forklar, viser det seg at det ikkje hjelper stord glemmer jeg selv å bestille det settet! Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 for det første tar den noe sinnsykt med plass.. for å si det slik.. har du en heatsink på cpu har du ikke plass til den.. for det andre så hjelper det lite eller ingenting på temperaturen.. mitt råd er å spare pengene dine til noe annet Lenke til kommentar
CosworthPower Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Mitt funker supert,særlig hvis du har en vifte i døren rett foran CPU kjøleren og bruker den alu strekk greia i mellom. Tempen datt 2-3grader! Men må passe på å ha en vifte som flytter mer luft i døren eller i front og en som flytter litt mindre luft på CPU`n,så funker det fett.. Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Har selv tenkt å bestille noe slik..eller bygge det selv da...og fordelen med det er at kjølebrikken blir bittebittelitt kaldere..og det er jo litt tøft da! Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Den ligger nå til salgs på QXL. http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=9767396 Løp og kjøp! Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Folk er jo ville etter den ser jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå