Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Øresus. Hvor lenge? Kontakte lege?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Har hatt øresus høyre øret i et par dager nå, det oppsto etter delvis tett nese. Har ikke vært utsatt for veldig høy lyd når dette skjedde. Det er en pipelyd som varer hele tiden og føler at øret har noe i seg/trykk eller noe sånt, vanskelig å forklare det er ikke vondt. Tviler på at det har sammenheng med at jeg bruker head sett da jeg bare bruker den på 5-10% og hører ganske bra. Noen andre som har dette har opplevd dette? Hvor lang tid vil det ta før det eventuelt er ferdig? Etter hvor lang tid bør jeg kontakte lege?

Anonymous poster hash: 3ba40...3dd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5-10% av hvor mange dB? Eller rettere sagt, hvor mange dB og hvor lenge per dag?

Det er helt normalt å få det i forbindelse med tett nese siden bihulene har forbindelse til ørene og tette bihuler kan gi trykk i øret som igjen utløser midlertidig tinitus.

Legen kan ikke gjøre så mye for deg. Kun informere og eventuelt henvise til ikke-reseptbelagt nesespray. Hvis tinitusen ikke løser seg selv innen et par uker og fortsatt er så plagsom at det hindrer deg fra å jobbe/studere så kan du få henvisning til videre utredning og opplæring i hvordan du kan "blokkere ut" lyden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...