Gå til innhold

Gaming-PC i lite kabinett, ønsker forslag til endringer av HW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper mitt forslag støtter Mantle ^^ det skal vist yte 451% bedre i battlefeild 4 en physX

med mantle på et 290x så hjalp det vel 5-7%

et 270x er et rebrandet hd 7870 og kjører vel bf4 i ultra på litt over 40fps i snitt ?

Jeg så et sted at det var 45% bedre ( jeg vet jeg skrivde 451 feila:) )

Rare greier ;)

Lenke til kommentar

Tipper mitt forslag støtter Mantle ^^ det skal vist yte 451% bedre i battlefeild 4 en physX

et 270x er et rebrandet hd 7870 og kjører vel bf4 i ultra på litt over 40fps i snitt ?

Rare greier ;)

Ja hvis du har amd kaveri prosessor med innebygd grafikk og ikke har dedikert grafikkort så tror jeg du kan få 45% økning hvis jeg har forstått det rett.

Lenke til kommentar

Rare greier ;)

Ja hvis du har amd kaveri prosessor med innebygd grafikk og ikke har dedikert grafikkort så tror jeg du kan få 45% økning hvis jeg har forstått det rett.

Men vil man game Hardcore så er intregrert grafikk søppel :D

Lenke til kommentar

Jeg ville Tatt 770 pga jeg liker det grønne laget mye bedre (nekter ikke å være `Fanboy`)

Jeg ville tatt 4gb edt, Men noen sier 2gb så det er hva du syns er nok for deg :) Skulle ønske det var litt mer vRam på 780 (3gb) men for meg så holder det i bøtter og spann med 1stk 780 :)

Tror jeg har rett når jeg sier at minnebussen på 770/680 ikke klarer å utnytte 4gb videominne uansett men er ikke bombesikker.

Lenke til kommentar

Nvidia er generelt bedre enn ATI overall. Støyer mindre, mindre strømforbruk, bedre driverstøtte i Linux og Windows. Fra det jeg har forstått så varierer kvaliteten på ATI fra år til år... Jeg ville gått for Nvidia så slipper du å tenke på problemer som kan forekomme, er en grunn til at de tar en premium.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mener dem er ganske like.

AMD har også forbedret driver siden sin kraftig for noen år tilbake og leverer skikkelige drivere nå og som de har gjort de siste 3-4 åra.

Eneste dem ikke støtter skikkelig er Linux.

Du får nå ofte like mye støy fra nvidia som AMD.

Lukter litt fanboy her :s

For få det sakt enkelt: Begge merker har minus og pluss!

Spiller du mye bf4 så går du for AMD. Ellers er dem ganske like på resten :)

Lenke til kommentar

Mener dem er ganske like.

AMD har også forbedret driver siden sin kraftig for noen år tilbake og leverer skikkelige drivere nå og som de har gjort de siste 3-4 åra.

Eneste dem ikke støtter skikkelig er Linux.

Du får nå ofte like mye støy fra nvidia som AMD.

Lukter litt fanboy her :s

For få det sakt enkelt: Begge merker har minus og pluss!

Spiller du mye bf4 så går du for AMD. Ellers er dem ganske like på resten :)

Samme for meg om jeg er fanboy eller ikke, går for det som jeg har god erfaring med og hørt har minst problemer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hører om like mye problemer i nvidia leiren som amd.

Å jeg har selv nvidia kort nå.

Begge leirer har like mange feil på korta sine og driverene er det også en del bugs med.

Det kan godt stemme. Har som sagt hørt veldig mye bra om AMD sine nye kort med Mantle. Begge vil utvilsomt gi en god spillopplevelse. Noen spill er mer optimalisert for Nvidia/AMD enn andre også.

Endret av Nado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...